Kääpiöpallokalat

Muihin ryhmiin sopimattomat kalat (sateenkaarikalat, sädekalat, pallokalat jne.), mukaan lukien muut "örkit".

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Hedelmiina
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1291
Liittynyt: 09:55, 18.04.2012
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lohja

Re: Kääpiöpallokalat

Viesti Kirjoittaja Hedelmiina »

sage kirjoitti: Miks aina kaikki onnistuu tuossa ja mä en saa pakotettunakaan niitä taisteleen samasta survarista. Ihan epistä! :D
hahahaa :D Joku yksilökysymys? ;)
sage kirjoitti:Artemia/daphnia tuntui maistuvan, mutta määrä on niin pieni että en saanut niistä kuin korkeintaan hiukan ravintolisää, joka toisaalta sopii oikein hyvin sekin. Elävä artemia tosin uppoo hyvin. Pitää vissiin viritellä pakasteversioon narut ja alkaa leikkiin nukketeatteria, jos vaikka sitten menis paremmin :D Tyttöpalloilla menee kuivatut survaritkin, eikä arastele maistaa mitään mitä keksin tarjota. Tankin isäntä taas on sieltä toisesta päästä. Hyvä jos viittii edes uida ruuan perään, mitä se ruoka ikinä sitten onkaan. Näyttää siltä kun odottais suu auki tankin keskivaiheilla toivoen että sinne tippuis vahingossa jotakin ja sitten muka niin pettyneenä käy nappaamassa pari palasta pohjalta :D
:mrgreen:

Okey, täytyypi kokeilla kaikenlaista, nuo kun on nyt liikkeessä ollessaan syöny vaan survaria. Ootko kasvatellu purkissa artemiaa niinku kalanpoikasille ?

Ainiin, mä en ees vielä tiedä onko nuo poikia vai tyttöjä vai sekä-että.. yritin sanoa, että yks poika ja kaks tytyä mut ovat niin pieniä, et ei niistä pysty viel oikein sanomaan - että jännityksellä odotan onko noi lopulta kaikki poikia tai kaikki poikia tai liikaa poikia vai kuinka :) Sitten täytyy elää sen mukaan jatkossa, miten ottaa lisää (tosin sitten täytyy siirtyy isompaan tankkiin noiden kohdalla...)
Harrastus vähän katkolla, 30l ja 400l.
sage
Junior Member
Junior Member
Viestit: 60
Liittynyt: 16:40, 03.03.2012
Akvaarioseurat: HAS, Akvaarioharrastajien nettiseura
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kääpiöpallokalat

Viesti Kirjoittaja sage »

Hedelmiina kirjoitti: hahahaa :D Joku yksilökysymys? ;)
Ja vielä käännetään veistä haavassa :mrgreen: Niin moni asia tuntuu olevan kiinni yksilöstä etten yhtään ihmettelis. Mulla on vaan vääränlaiset yksilöt. Pitää ottaa niille joku kaveri joka osaa hommat tai sit vaan hyppään ite sekaan :)
Hedelmiina kirjoitti: Ootko kasvatellu purkissa artemiaa niinku kalanpoikasille ?
Juu. Itteasiassa oon kasvatellu yhtä ja toista ja ottanu käytetyistä survaripaketeista ne muoviset levyt talteen. Sitten pieni määrä vettä niihin lokeroihin ja oman tuotannon ötököitä perään. Nyt vaan tarttis jonkun joka syö ne kaikki :D Ei oikein uskalla lähteä myymäänkään kun valmistusprosessi ei tässä mun jokamiehen keittiössä välttämättä ole omiaan takaamaan tasasta laatua, eikä oikeen kiinnosta ottaa riskiä toisten harrastajien myrkyttämisestä...
Hedelmiina kirjoitti: Ainiin, mä en ees vielä tiedä onko nuo poikia vai tyttöjä vai sekä-että.. yritin sanoa, että yks poika ja kaks tytyä mut ovat niin pieniä, et ei niistä pysty viel oikein sanomaan - että jännityksellä odotan onko noi lopulta kaikki poikia tai kaikki poikia tai liikaa poikia vai kuinka :) Sitten täytyy elää sen mukaan jatkossa, miten ottaa lisää (tosin sitten täytyy siirtyy isompaan tankkiin noiden kohdalla...)
Väritys ja muoto on sellasia joista voi aikasessakin vaiheessa jo päätellä paljon ja tietty käyttäytyminen. Aika näyttää :) Voin hyvin kuvitella millanen tunnelma siellä tankissa on jos paljastuu että siellä on yks ainoa tyttö. Voi parkaa :mrgreen:
60l, 75l, 3x100l ja 200l. Tankissa mm. kääpiöpallokaloja. Kierteisiä voi tarjota aina pientä korvausta vastaan. Voin noutaa (hki).
Tutkivaa akvaarionhoitoa vuosien kokemuksella.
Hedelmiina
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1291
Liittynyt: 09:55, 18.04.2012
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lohja

Re: Kääpiöpallokalat

Viesti Kirjoittaja Hedelmiina »

sage kirjoitti:Ja vielä käännetään veistä haavassa :mrgreen: Niin moni asia tuntuu olevan kiinni yksilöstä etten yhtään ihmettelis. Mulla on vaan vääränlaiset yksilöt. Pitää ottaa niille joku kaveri joka osaa hommat tai sit vaan hyppään ite sekaan :)
:mrgreen:
sage kirjoitti:Juu. Itteasiassa oon kasvatellu yhtä ja toista ja ottanu käytetyistä survaripaketeista ne muoviset levyt talteen. Sitten pieni määrä vettä niihin lokeroihin ja oman tuotannon ötököitä perään. Nyt vaan tarttis jonkun joka syö ne kaikki :D Ei oikein uskalla lähteä myymäänkään kun valmistusprosessi ei tässä mun jokamiehen keittiössä välttämättä ole omiaan takaamaan tasasta laatua, eikä oikeen kiinnosta ottaa riskiä toisten harrastajien myrkyttämisestä...
hitsit, miten hyvä idis! Täytyypi miettiä, josko itsekin keksis jotain :)
sage kirjoitti:Väritys ja muoto on sellasia joista voi aikasessakin vaiheessa jo päätellä paljon ja tietty käyttäytyminen. Aika näyttää :) Voin hyvin kuvitella millanen tunnelma siellä tankissa on jos paljastuu että siellä on yks ainoa tyttö. Voi parkaa :mrgreen:
Hmm.. voi kumpa saisin noista tunnistettavia kuvia, niin niistä voisi ehkä tunnistaa mitä ne on... Yksi noista on isompi kuin kaksi muuta ja toinen pienemmistä ja tuo iso hengaa yhdessä ja tää yks on vähän niinku yksinäinen susi -toivottavasti ei käy nii, että yks olis vaan tyty :|
Harrastus vähän katkolla, 30l ja 400l.
sage
Junior Member
Junior Member
Viestit: 60
Liittynyt: 16:40, 03.03.2012
Akvaarioseurat: HAS, Akvaarioharrastajien nettiseura
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kääpiöpallokalat

Viesti Kirjoittaja sage »

Hedelmiina kirjoitti: hitsit, miten hyvä idis! Täytyypi miettiä, josko itsekin keksis jotain :)
Kerro ihmeessä jos innostut kokeileen. Voi sitten kehittää omiakin menetelmiä kokemuksien pohjalta :)
Hedelmiina kirjoitti: Hmm.. voi kumpa saisin noista tunnistettavia kuvia, niin niistä voisi ehkä tunnistaa mitä ne on... Yksi noista on isompi kuin kaksi muuta ja toinen pienemmistä ja tuo iso hengaa yhdessä ja tää yks on vähän niinku yksinäinen susi -toivottavasti ei käy nii, että yks olis vaan tyty :|
Jos saat kuvia niin setä kattoo ja kertoo tuomion :mrgreen: Kyllä tuo musta kuulostaa 2n+1k yhdistelmältä. Varsinkin jos nuo yhessä uivat on erilaiset. Sillon se yksinäinen (joka jos aavistukseni on oikeessa ei muistuta kumpaakaan) etsii vielä omaa paikkaansa ja sukupuoli voi olla kumpi tahansa :)
60l, 75l, 3x100l ja 200l. Tankissa mm. kääpiöpallokaloja. Kierteisiä voi tarjota aina pientä korvausta vastaan. Voin noutaa (hki).
Tutkivaa akvaarionhoitoa vuosien kokemuksella.
Hedelmiina
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1291
Liittynyt: 09:55, 18.04.2012
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lohja

Re: Kääpiöpallokalat

Viesti Kirjoittaja Hedelmiina »

sage kirjoitti: Kerro ihmeessä jos innostut kokeileen. Voi sitten kehittää omiakin menetelmiä kokemuksien pohjalta :)
Jepsistä, heti kun jaksaa alkaa suunnittelee enemmän :)
sage kirjoitti:Jos saat kuvia niin setä kattoo ja kertoo tuomion :mrgreen: Kyllä tuo musta kuulostaa 2n+1k yhdistelmältä. Varsinkin jos nuo yhessä uivat on erilaiset. Sillon se yksinäinen (joka jos aavistukseni on oikeessa ei muistuta kumpaakaan) etsii vielä omaa paikkaansa ja sukupuoli voi olla kumpi tahansa :)
Mulla ei oo niin hyvää kameraa tällä hetkellä, että noista pikkusista saisi kuvia mut laitan jos joku paremmal pystys ottaa joku päivä. Aa, tuo yksinäinen susi oli kaikista hoikin kun tuli mulle, mutta nyt sekin on jo saanu sen pallomasun paris päiväs... :) Olis se kyllä aika tuuri, jos sattus olee yks ukkeli ja kaks akkelia :)
Harrastus vähän katkolla, 30l ja 400l.
sage
Junior Member
Junior Member
Viestit: 60
Liittynyt: 16:40, 03.03.2012
Akvaarioseurat: HAS, Akvaarioharrastajien nettiseura
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kääpiöpallokalat

Viesti Kirjoittaja sage »

Hedelmiina kirjoitti: Mulla ei oo niin hyvää kameraa tällä hetkellä, että noista pikkusista saisi kuvia mut laitan jos joku paremmal pystys ottaa joku päivä. Aa, tuo yksinäinen susi oli kaikista hoikin kun tuli mulle, mutta nyt sekin on jo saanu sen pallomasun paris päiväs... :) Olis se kyllä aika tuuri, jos sattus olee yks ukkeli ja kaks akkelia :)
Ok.
Sepä se. 2+1 ja 3+1 on just niitä ideaalisimpia yhdistelmiä, vaikka kuulostaakin omaan korvaan hiukan hassulta. Jos ajattelee siis niin että nuo tyttöpallot osaa olla tosi itsepäisiä ja suuttuessaan tokasevat jotain tyyliin "en koske vaikka oisit viiminen mies maailmassa" kunnes sittemmin tajuuvat että niinhän siinä sitten loppupeleissä kävikin :D Miks tyttöpalloilla ei sais olla valinnanvaraa kun kerran sama suodaan äijjillekki :D
60l, 75l, 3x100l ja 200l. Tankissa mm. kääpiöpallokaloja. Kierteisiä voi tarjota aina pientä korvausta vastaan. Voin noutaa (hki).
Tutkivaa akvaarionhoitoa vuosien kokemuksella.
Hedelmiina
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1291
Liittynyt: 09:55, 18.04.2012
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lohja

Re: Kääpiöpallokalat

Viesti Kirjoittaja Hedelmiina »

sage kirjoitti:Ok.
Sepä se. 2+1 ja 3+1 on just niitä ideaalisimpia yhdistelmiä, vaikka kuulostaakin omaan korvaan hiukan hassulta. Jos ajattelee siis niin että nuo tyttöpallot osaa olla tosi itsepäisiä ja suuttuessaan tokasevat jotain tyyliin "en koske vaikka oisit viiminen mies maailmassa" kunnes sittemmin tajuuvat että niinhän siinä sitten loppupeleissä kävikin :D Miks tyttöpalloilla ei sais olla valinnanvaraa kun kerran sama suodaan äijjillekki :D
heh, aivan :) Mulla ei oo tällä hetkellä niin isoa purkkia noille palloille tarjota, että voisin ottaa enemmän niitä joten... Täällä senkun mahat kasvaa mutta nirsous kukoistaa. Pelkkä pakastesurviainen kelpaa ja sitten ne kotilot ja pikkkuravut mitä tuol altaassakin on :roll: Yritin artemiaa, kävivät katsomassa ja käänsivät mulle pyrstönsä ja lähtivät menemään, samoin kävi myös pakastekatkiksen palasille... yää, no onneks syövät sentään vähän niitä matoja eikä pakettikaupalla!
Harrastus vähän katkolla, 30l ja 400l.
sage
Junior Member
Junior Member
Viestit: 60
Liittynyt: 16:40, 03.03.2012
Akvaarioseurat: HAS, Akvaarioharrastajien nettiseura
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kääpiöpallokalat

Viesti Kirjoittaja sage »

Hedelmiina kirjoitti: Yritin artemiaa, kävivät katsomassa ja käänsivät mulle pyrstönsä ja lähtivät menemään, samoin kävi myös pakastekatkiksen palasille... yää, no onneks syövät sentään vähän niitä matoja eikä pakettikaupalla!
Höh, ovatpa nirsoja. Tosin siitähän kääpiöpallot tunnetaan... Voi sitä kauhukuvaa kun noille pistettäis kooksi joku 10-15cm ja ruokahalu pysyis samana, eipä enää olis ihan jokaharrastajan pikkufisu :D
60l, 75l, 3x100l ja 200l. Tankissa mm. kääpiöpallokaloja. Kierteisiä voi tarjota aina pientä korvausta vastaan. Voin noutaa (hki).
Tutkivaa akvaarionhoitoa vuosien kokemuksella.
zibuli82
Junior Member
Junior Member
Viestit: 158
Liittynyt: 17:55, 18.06.2009
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Kääpiöpallokalat

Viesti Kirjoittaja zibuli82 »

Onko kääpiöpallojen sukupuoli jakaumalla loppujen lopuksia kauheasti väliä?
Liikkeissä kun ei aina erota mitä sukupuolta mikäkin pallonen on..
Eli jos ottaisi 5-8kpl palloja ja suurin osa olisi äijän känttyröitä ja pienempi määrä akkoja.
Joissain lajeissa kun koiraat eivät tule keskenänsä toimeen...
sage
Junior Member
Junior Member
Viestit: 60
Liittynyt: 16:40, 03.03.2012
Akvaarioseurat: HAS, Akvaarioharrastajien nettiseura
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kääpiöpallokalat

Viesti Kirjoittaja sage »

zibuli82 kirjoitti:Onko kääpiöpallojen sukupuoli jakaumalla loppujen lopuksia kauheasti väliä?
Riippuen altaa koosta, mutta kääpiöpalloja pidetään haaremissa 1+3 jakaumalla suunnilleen. Syystä että reviiritaistelut urosten välillä on melkoisen kovat vaikka ei yleensä kohtalokkaat. Pieneen alle 100l altaaseen siispä vain yksi uros. Isompiin sitten jo vapaammin.
60l, 75l, 3x100l ja 200l. Tankissa mm. kääpiöpallokaloja. Kierteisiä voi tarjota aina pientä korvausta vastaan. Voin noutaa (hki).
Tutkivaa akvaarionhoitoa vuosien kokemuksella.
zibuli82
Junior Member
Junior Member
Viestit: 158
Liittynyt: 17:55, 18.06.2009
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Kääpiöpallokalat

Viesti Kirjoittaja zibuli82 »

Keskustelus joillain oli muistaakseni 60-80l akvaariois reilumpi määrä palloja.
Pitää tarkistaa kun netti toimii paremmin.
sage
Junior Member
Junior Member
Viestit: 60
Liittynyt: 16:40, 03.03.2012
Akvaarioseurat: HAS, Akvaarioharrastajien nettiseura
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kääpiöpallokalat

Viesti Kirjoittaja sage »

Suositukset on suosituksia...

Jos päädyt yrittämään useammalla kuin yhdellä uroksella, niin sulje näköyhteys kunkin uroksen reviiriltä toiseen ja pärjäävät mainiosti :)
60l, 75l, 3x100l ja 200l. Tankissa mm. kääpiöpallokaloja. Kierteisiä voi tarjota aina pientä korvausta vastaan. Voin noutaa (hki).
Tutkivaa akvaarionhoitoa vuosien kokemuksella.
zarola
Starting Member
Starting Member
Viestit: 13
Liittynyt: 13:01, 18.04.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kääpiöpallokalat

Viesti Kirjoittaja zarola »

Mulla noi pallot vaan jatkaa kutuaan!
Eilen sain uuden isomman altaan palloille ja heti kun sinne pääsivät alkoi taas kutukäyttäytyminen 8O ei sitten kai muutto paljon stressannut. Omia kasvatteja mulla on nyt 9 ja uusia on tulossa poikasaltaassa. Uusille pikkuisille tarvii kyllä etsiä uudet kodit sitten kun ovat tarpeeksi isoja.

Kivasti niistä pallolapsista näkee mitkä on Alman ja mitkä Kertun jälkeläisiä [;)] Kertun jälkeläiset on perinyt äitinsä selän pilkullisuuden. Ja muutamalla on hienot hohtavat siniset täplät pyrstöevän lähellä.

Mulla poikaset syö myös surviaisia. Niissä levyissä on pienempiä ja ohuempia toukkia kuin niissä paloissa. Ihan pienille on mössöttänyt surviasia.
sage
Junior Member
Junior Member
Viestit: 60
Liittynyt: 16:40, 03.03.2012
Akvaarioseurat: HAS, Akvaarioharrastajien nettiseura
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kääpiöpallokalat

Viesti Kirjoittaja sage »

Sehän on hienoa! :) Yleensä isommat muutokset just sisustuksessa (muutto, uudet kasvit jne) laukasee lisääntymisvillityksen ja kaiken osuessa kohalleen se on vaikeempi saada hillittyä kun aktivoitua :D

Hehe, siistiä :) Oisko mahollisuuksia laittaa kuvia jossain vaiheessa? Tahtoo nähä kovasti :mrgreen:

Minkä ikäsenä suunnillee on survarit maistuneet? Täällä mun suunnilla melko harvakseltaan oon saanu niitä pienempiä survareita käsiini ja joutuu siispä aina vähän askarteleen jotta survariruokinta onnistuu. Pitäis taas alkaa kyseleen liikkeet läpi, yleensä oon ottanu sen mikä ekana sattunu silmiin osuun.
60l, 75l, 3x100l ja 200l. Tankissa mm. kääpiöpallokaloja. Kierteisiä voi tarjota aina pientä korvausta vastaan. Voin noutaa (hki).
Tutkivaa akvaarionhoitoa vuosien kokemuksella.
Narya
Starting Member
Starting Member
Viestit: 16
Liittynyt: 23:10, 12.05.2012
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Imatra

Re: Kääpiöpallokalat

Viesti Kirjoittaja Narya »

Pitää vissii miunkii ilmasta itteeni tääl, kaks kipaletta käppänöitä tuolla purkissa ollut jo pari kuukautta. Ei noitten kaa käy aika tylsäks, millo on "spagettikohtauksii" ja millo survarin pää tunkee ulos pallon kiduksista ja toinen meinaa käydä repimään siitä... Saa nähä millasta meininki on ku näitä hommaa muutaman lisää :roll:

Tää tahtoo kans nähä kuvia pikkusista! :mrgreen:
96l + 54l
Anuf
Starting Member
Starting Member
Viestit: 2
Liittynyt: 18:37, 29.12.2012
Sukupuoli: Nainen

Re: Kääpiöpallokalat

Viesti Kirjoittaja Anuf »

Mulla on 60 litranen akvaario! Haluaisin kovasti ottaa käpiöpalloja mutta.. Pohjalla on kaksi täplämonnista sekä niiden jo yli kuukauden vanha poikasensa ^^!! Pitääkö tämä perhe antaa pois jos haluan kääpiöpalloja? Kokemuksia?
sage
Junior Member
Junior Member
Viestit: 60
Liittynyt: 16:40, 03.03.2012
Akvaarioseurat: HAS, Akvaarioharrastajien nettiseura
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kääpiöpallokalat

Viesti Kirjoittaja sage »

Ko. lajin soveltuvuudesta en varmaa tietoa tässä pysty tarjoamaan, mutta saman kokoluokan monnit ja monniset elelee yhdessä pallojen kanssa ulkomaisten harrastajien tankeissa hyvällä menestyksellä. Yksilöitä on moneen lähtöön ja enempi soveltuvuus on kiinni kulloisestakin käppänästä; jotkut pallukat saattaa käydä viiksien kimppuun. Tietäjät tarkentakoot.

Muuten melkein suosittelisin suurempaa akvaariota tai täplämonnisille uuden kodin etsintää. Kääpiöpalloja muutamia tuohon 60l mahtuukin, mutta käsittääkseni täplämonnisilla olisi paremmat olot suuremmassa purkissa. Kun tilaa on riittävästi, mahdolliset lajien väliset yhteenototkin vähenee huomattavasti, eikä paniikkia pääse syntymään vaikka kalojen lukumäärä sattuisi kasvamaan :)
60l, 75l, 3x100l ja 200l. Tankissa mm. kääpiöpallokaloja. Kierteisiä voi tarjota aina pientä korvausta vastaan. Voin noutaa (hki).
Tutkivaa akvaarionhoitoa vuosien kokemuksella.
miljoonakala84
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6732
Liittynyt: 20:55, 29.01.2007
Paikkakunta: Kerimäki

Re: Kääpiöpallokalat

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

Ite en kyllä pidä kääpiöpalloja enää millonkaan muuta kun sukarapujen seurassa, koska miula oli kerran kääpiöpalloja 84L akvaariossa piikkisilmien kanssa ja käppänät jyrsi useimpien piikkareiden pyrstöevän ihan tyngäksi.
sage
Junior Member
Junior Member
Viestit: 60
Liittynyt: 16:40, 03.03.2012
Akvaarioseurat: HAS, Akvaarioharrastajien nettiseura
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kääpiöpallokalat

Viesti Kirjoittaja sage »

Kääpiöpallot on yksiä kovimmista, ellei jopa kovin evien napsija...
60l, 75l, 3x100l ja 200l. Tankissa mm. kääpiöpallokaloja. Kierteisiä voi tarjota aina pientä korvausta vastaan. Voin noutaa (hki).
Tutkivaa akvaarionhoitoa vuosien kokemuksella.
niimir
Starting Member
Starting Member
Viestit: 27
Liittynyt: 23:39, 29.03.2012
Sukupuoli: Nainen

Re: Kääpiöpallokalat

Viesti Kirjoittaja niimir »

Minulla on 17 kääpiöpalloa, korumonnisia ja partis melko reilusti sisustetussa altaassa. Monniset uivat survariaikaan sujuvasti samassa porukassa pallojen kanssa keskivedessä matoja napsimassa. Huuveroivat palloja siinä samalla... Meillä pohjakalat saavat olla ihan rauhassa, piiloja on paljon sekä palloille, että monnisille.
sage
Junior Member
Junior Member
Viestit: 60
Liittynyt: 16:40, 03.03.2012
Akvaarioseurat: HAS, Akvaarioharrastajien nettiseura
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kääpiöpallokalat

Viesti Kirjoittaja sage »

17! Wow! :mrgreen:

Tuo porukka on melkosen kattava otos monnien ja monnisten yhteensopivuudesta. Vahvistaa omaa käsitystäni :)
60l, 75l, 3x100l ja 200l. Tankissa mm. kääpiöpallokaloja. Kierteisiä voi tarjota aina pientä korvausta vastaan. Voin noutaa (hki).
Tutkivaa akvaarionhoitoa vuosien kokemuksella.
zarola
Starting Member
Starting Member
Viestit: 13
Liittynyt: 13:01, 18.04.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kääpiöpallokalat

Viesti Kirjoittaja zarola »

Mun nuorimmainen :P pikkuinen on nyt n. 1kk mutta tässä kuvassa parin viikon ikäinen, kasvot näkyy jo kunnolla :D
Kuva

viime vuoden puolella syntyneitä ja kasvaneita pikkuisia
Kuva

Kuva

pikkuiset muuttamassa poikasaltaasta aikuisten altaaseen.
Kuva
sage
Junior Member
Junior Member
Viestit: 60
Liittynyt: 16:40, 03.03.2012
Akvaarioseurat: HAS, Akvaarioharrastajien nettiseura
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kääpiöpallokalat

Viesti Kirjoittaja sage »

Voi mahoton palleroinen :) Upeita kuvia! Taidan pölliä hiukan ideaa tuosta viime vuoden pikkuiset -kuvasta, on kyllä hieno :)

Vähän pisti hymyilyttään tuon alimmaisen kuvan alavasemmalla olevan palleron ilme. Ihan kun apua pyytäis että mihinkä me ollaan jouduttu :)
60l, 75l, 3x100l ja 200l. Tankissa mm. kääpiöpallokaloja. Kierteisiä voi tarjota aina pientä korvausta vastaan. Voin noutaa (hki).
Tutkivaa akvaarionhoitoa vuosien kokemuksella.
Hedelmiina
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1291
Liittynyt: 09:55, 18.04.2012
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lohja

Re: Kääpiöpallokalat

Viesti Kirjoittaja Hedelmiina »

Voe jösses mitenkä suloisia pieniä palleroita! <3

Mun on nyt pakko tulla tänne avautuu noista pallosista! Ne kun suostuu syömään vaan sitä halvatun pakastesurvaria mitä niille on pienestä pitäen syötetty jo liikkeessä... aarg. Oon yrittäny myös kuivattua survaria (jota vähän söivät sentään mut on haastellista ku eivät suostu hakee pinnasta sitä ja sehän nousee sinne...) sekä nyt viimesimpänä geelimuodossa. Ni ei kelpaa hemmetti [}:)] Ärr.... no sentään sen pakastesurvarin lisäks kelpaa roskakotilot, ne saa kyytiä kyllä samantien :D
Harrastus vähän katkolla, 30l ja 400l.
tepis
Junior Member
Junior Member
Viestit: 71
Liittynyt: 14:57, 14.08.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kääpiöpallokalat

Viesti Kirjoittaja tepis »

Luulen että yksi vanhimmista pallokaloistani on sokea (olleet minulla reilut neljä vuotta, joten ikä varmaan alkaa painamaan), kun antaa ruokaa niin ei löydä sitä vaikka aivan nenän eteen tuuppaisi. Alkaa olemaan todella laihassa kunnossa, mitenhän tuon saisi syömään, hyviä ideoita? Selvästi jotenkin huomaa kun ruokaa on tarjolla, koska rupeaa uiskentelemaan ympäriinsä. Muuten melkeinpä nykyisin lekottelee vaan lehdillä. Vai annanko armoa ja lopetan kalan asiallisesti ennenkuin kuolee nälkään..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut kalat ja eliöt”