Ei miellytä silmää ja ideat loppu

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Quu007
Member
Member
Akvaarioseurat: Ihan oma pikku akvaseura
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Ei miellytä silmää ja ideat loppu

Viesti Kirjoittaja Quu007 »

Kuva

Ideoita otetaan vastaan jolla saisi tuon näyttämään kauniimmalta ja "sisustetulta" sinne on tulossa kolmas ulkosuodatin vielä!
Ja se valkoinen pienirakeinen sora on tarkoitus laittaa kanssa, mutta mihin kohtaan?
KÄÄÄK...

Pahoittelen todella surkeaa kuvanlaatua mutta kun on hämärä huone ja huono kamera niin.. :cry:
600 litran maljakko + 3 seropikoiraa + 2 sisäkissaa + Pirun äkänen papukaija (Siniota-amatson) + aviomies
Uusin pätkä http://www.youtube.com/watch?v=6KdAQkcJ ... e=youtu.be
Quu007
Member
Member
Viesti:

Re: Ei miellytä silmää ja ideat loppu

Okei jatketaan siis yksinpuhelua.
Yksi joka mulle tuli mieleen että jos keskittäisin kasvit päätyihin ja juurakot jompaan kumpaan päätyyn. Laiva keskellä ja se valkoinen sora laivan alla?

Ison saviruukun voisin laittaa johonkin nurkkaan ja tuo korkea luola taas vastaavasti juurakoiden kanssa.

Letkut voisin kietoa konnanputkeen jtjn..
Mä haen oikeastaan sellaista ratkaisua jossa noi papukaijakirjoahvenet pääsisi uimaan tilavasti mutta että niillä olisi kuitenkin piilopaikkoja.

Konnanputkesta kaavailin turvaa synnyttäjille, eli se pitäisi saada pöheiköksi johonkin.

Saa antaa vinkkejä, mä jatkan mylläämistä taas huomenna.
600 litran maljakko + 3 seropikoiraa + 2 sisäkissaa + Pirun äkänen papukaija (Siniota-amatson) + aviomies
Vesihiisi
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Vesihiisi »

Huono alkaa ketään neuvomaan kun ei itsekään saa aikaan semmosta mikä miellyttäisi omaa silmääkään ... [}:)]
- Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin -
kerttu
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja kerttu »

Minä laittasin nuo anubiaat kiinni kantoihin, jolloin yltäisivät korkeammalle ja kannot kasveineen olisivat komeampia elementtejä kuin ne erikseen yhteensä ovat. Laiva vois olla vähän keskeltä vaikka vasuriin, sen ympärillä konnanputkipöheikköä niin että laiva on vähän salaperäisesti pusikossa. Vallisneria vois sopia tuonne, se ei vie paljoa uimatilaa taustalla mutta tuo kuitenkin vihreyttä kun kaartuu pinnalle.
Jaz
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Jaz »

Aika vaikea se on toiselle sanoa, että mikä näyttää hyvältä. Ja akvaarioiden kanssa noita ideoita löytyy jo tehdyistä altaista valtava määrä. Kattele vaikka näitä aquascapingin kuvia ja yritä löytää jotain mikä miellyttää silmää. Sitten vaan keksimään ja kyselemään miten sen voi parhaiten toteuttaa. Josko sitten tulisi enemmän vastauksia. :D

http://showcase.aquatic-gardeners.org/
ihis81
Member
Member

Viesti Kirjoittaja ihis81 »

http://www.tropica.com/en/layouts.aspx

Tuolta aion itse ottaa suuntaa tulevaan altaaseeni. Jos tuollaiset miellyttää niin tuolla kivoja vinkkejä.
"Tehän olette kuin kaksi marjaa; paskanmarja ja rusina"
[
007
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja 007 »

Quu007 kirjoitti:Kuva

Ideoita otetaan vastaan jolla saisi tuon näyttämään kauniimmalta ja "sisustetulta" sinne on tulossa kolmas ulkosuodatin vielä!
Ja se valkoinen pienirakeinen sora on tarkoitus laittaa kanssa, mutta mihin kohtaan?
KÄÄÄK...

Pahoittelen todella surkeaa kuvanlaatua mutta kun on hämärä huone ja huono kamera niin.. :cry:
Itse ainakin en laittais sitä vaaleaa soraa, koska se voisi rikkoa tuon nätin mustan kuosin ja voisi tuoda liikaakin kontrastia, laivan laittaisin keskelle ja kumpaankin nurkkaan tasapuolisesti kantoja ja niihin kiinni nuo keihäslehdet/anubiaat ja tuo kivijuttu ja saviruukku johonkin sopivaan kohtaan mikä on tyhjillään ja sitten ne konnanputket vaikka jonnekin kunnon pusikoksi/pusikoiksi peittämään letkuja.
Ja pääasia olisi se, että jättäisin tuohon etualalle ja keskelle uimatilaa niille papukaijakirjoahvenille ja muille kaloille.
Akvat: 350l, 50l + erilaiset karvatassut:)
Blogini
Quu007
Member
Member
Viesti:

007 kirjoitti:
Quu007 kirjoitti:Kuva

KÄÄÄK...

Itse ainakin en laittais sitä vaaleaa soraa, koska se voisi rikkoa tuon nätin mustan kuosin ja voisi tuoda liikaakin kontrastia, laivan laittaisin keskelle ja kumpaankin nurkkaan tasapuolisesti kantoja ja niihin kiinni nuo keihäslehdet/anubiaat ja tuo kivijuttu ja saviruukku johonkin sopivaan kohtaan mikä on tyhjillään ja sitten ne konnanputket vaikka jonnekin kunnon pusikoksi/pusikoiksi peittämään letkuja.
Ja pääasia olisi se, että jättäisin tuohon etualalle ja keskelle uimatilaa niille papukaijakirjoahvenille ja muille kaloille.
Noni...jättefiint...nyt mä alan hahmottaa mikä pelittää...ja just toi että laitanko mä sitä vaaleeta soraa vai en eli en...
Erittäin suuret kiitokset ja kumarrukset kaikille osallistuneille....nyt toinen kysymys, millä kiinnitän anubiaat tai siis keihäslehdet kantoihin/juurakoihin?Vai upotanko jätti-isot juuret soraan ja tökkään juurakon painoksi vai miten?Meinaan kun meillä tekee hyvää yhteistyötä noi papukaija-affenet ja isopurjepleco.. :roll:
Eli affenet kaivaa kraaterit ja pleco saa kasvit lillumaan pinnalla.
Kiksu
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Kiksu »

Nippusiteillä olen itse kiinnittänyt, niistä ei liukene veteen mitään eikä ne veny ja vanu. Pitäisi vain katsoa joku ohut kohta kannosta tai pujottaa nippuside kannossa olevasta reiästä. Oikein järeään kantoon kiinnityspaikka voi olla hankalampi löytää tai jos löytääkin, kanto ei ole ehkä edustavassa asennossa. Koko ison kannon kiertävä nippuside ei näytä kovin kivalta. Poraamalla voisi saada kiinnityskohdan toivottuun paikkaan, vaikka noi on yleensä tosi kovaa puuta.
Kultakalat
[RiSu]
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja [RiSu] »

ihan mustalla langallaki voi sitoa, lanka on aika huomaamaton vaikkakin hiukan v-mäinen kieputella niin että anubiaat varmasti pysyy ;)
~~1000 litraa vettä olohuoneessa ja aivan täysin heroksiin hurahtanu harrastelija~~
(heros notatus, heros severus, heros efasciatus)
elinavee
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja elinavee »

Itse olen myös huomannut, että akvaariossa toimii hyvin melko graafiset linjat: jos laittaisit jotain pystysuoraa kasvia reilusti esim vallisneriaa. Vallisneria antaa rauhallisen ja korkeutta korostavan taustan käppyräisille juurakoillle ja monimutkaisen muotoisille laivoille jne. Ja pitkänomainen muoto hämäisi vähän lisää korkeuden tunnetta akvaarioosi. Vallisneriaa voi hyvin ryhmitellä tai antaa sen kasvaa taustalle vapaasti. Ja vielä plussana: olen ymmärtänyt, ettei kalat ole kovin innokkaita niitä järsimään tms. Meillä banjomonni kaivautuu aina päiväksi pohjahiekkaan, mutta juuret ainakin hiekkapohjassa tunkeutuvat niin syvälle, ettei kasvit ole alkaneet kellumaan.
200L seurala pikkuisille kaloille: ottoja, piikkisilmiä, kardinaalitetroja, betta coccina taistelijoita
Quu007
Member
Member
Viesti:

Haa..mahtis ideoita...jos jollakulla jää karsinnan jälkeen jättivallua tai tiikerivallua niin otetaan vastaan.....mahtavaa, ootte ihania kun autatte. Mulla on ensimmäinen tämän mallinen akvaario eli sen taki olen ihan hakusessa sisustamisen kanssa ja olen yhdistänyt 3:sta pikkuakvaariosta kaikki tähän yhteen isoon... :mrgreen:
Quu007
Member
Member
Viesti:

[RiSu] kirjoitti:ihan mustalla langallaki voi sitoa, lanka on aika huomaamaton vaikkakin hiukan v-mäinen kieputella niin että anubiaat varmasti pysyy ;)
Aivan...eihän ne kalat sitten tunge ittensä sinne ja hirttäydy?Meinaan yritettiin aikoinaan saada sammalta kasvamaan kivissä ja laitettiin se kiinni kuminauhalla niin leväbarbit teki itsarin kun jäi kiinni... :roll:
kerttu
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja kerttu »

Anubiaiden kanssa voi kuitenkin lohduttautua sillä, että vaikka systeemi ois kuin ruma alkuun niin juurruttuaan ne pysyy tiukasti kiinni ilman mitään. Hidaskasvuinen kasvi, joten juurtuminen kestää, mutta on oikeasti tosi tiukka sitten kun on ehtinyt juurta siihen kannon pintaan kasvattaa.

Ja kuvat uusiksisisustuksista on sitten pakollisia [;)]
[RiSu]
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja [RiSu] »

Quu007 kirjoitti:
[RiSu] kirjoitti:ihan mustalla langallaki voi sitoa, lanka on aika huomaamaton vaikkakin hiukan v-mäinen kieputella niin että anubiaat varmasti pysyy ;)
Aivan...eihän ne kalat sitten tunge ittensä sinne ja hirttäydy?Meinaan yritettiin aikoinaan saada sammalta kasvamaan kivissä ja laitettiin se kiinni kuminauhalla niin leväbarbit teki itsarin kun jäi kiinni... :roll:
Ei mulla ainakaan oo kukaan onnistunu itsaria tekeen... lanka ei jousta niin että jos sen saa hyvin laitettua niin en usko että sinne väliin pääsis kukaan ahtautuun :)
~~1000 litraa vettä olohuoneessa ja aivan täysin heroksiin hurahtanu harrastelija~~
(heros notatus, heros severus, heros efasciatus)
Quu007
Member
Member
Viesti:

kerttu kirjoitti:Ja kuvat uusiksisisustuksista on sitten pakollisia [;)]
Asia selvä....tänään tulee illemmalla... :mrgreen:
Lupaan kautta kiven ja kannon... :D
Quu007
Member
Member
Viesti:

[RiSu] kirjoitti:
Quu007 kirjoitti:
Ei mulla ainakaan oo kukaan onnistunu itsaria tekeen... lanka ei jousta niin että jos sen saa hyvin laitettua niin en usko että sinne väliin pääsis kukaan ahtautuun :)

Ok....minäpäs väsäilen ja värkkäilen apulaisten kanssa tänään..ihana saada toi upea laivanraatokin näkyville... [;)]
Quu007
Member
Member
Viesti:

[quote="Quu007"]Kuva

Ennen muutosta (kuva yllä)

Kuva

Muutoksen jälkeen (kuvat alla)..... :D

Kuva

Kuva

Kiitos tuhannesti neuvoistanne...laitan vielä videokameralla kuvaa juutuupiin jossain vaiheessa niin näkyy paremmin... :D
miljoonakala84
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

Tuli vaan mieleen että tuonne akvaarion taustallehan voisi istuttaa ja peittää sitä isoilla vesimiekoilla esim. jätti.
Lisäksi nuo isot keihäslehdet kasvas paremmin noihin kantoihin kiinnitettynä, entäs onko noi siun kalat miten kasvi ystävällisiä,
eli repiikö/syökö nuo hennompia akvaariokasveja?
Quu007
Member
Member
Viesti:

miljoonakala84 kirjoitti:Tuli vaan mieleen että tuonne akvaarion taustallehan voisi istuttaa ja peittää sitä isoilla vesimiekoilla esim. jätti.
Lisäksi nuo isot keihäslehdet kasvas paremmin noihin kantoihin kiinnitettynä, entäs onko noi siun kalat miten kasvi ystävällisiä,
eli repiikö/syökö nuo hennompia akvaariokasveja?
Ei revi kasveja mutta nuo papukaijat kaivaa kraatereita ja sitten isopurjepleco siirtelee ne mieluisiin paikkoihin... :mrgreen:
Hupinsa kullakin (siis kaloilla)...ja ne keihäslehdet on kiinnitetty kantoihin mut noissa kuvissa se ei vaan kunnolla näy...
Ja mä ertsiskelen tuonne taakse vallisneriaa jotka istutan pieniin saviruukkuihin.... :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”