Hagenin lämmitin
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
- Sukupuoli: Nainen
Re: Hagenin lämmitin
Mulla Hagen on toiminut hyvin. Laitoin sen aluksi kokeeksi takanurkkaan virtauksen ulottumattomiin ja suoraan pystyyn, jolloin kävi juuri niin, ettei lämpötila pysynyt täysin tasaisena. Sitten laitoin lämmittimen takaseinään suodattimien tuntumaan, jossavesi virtaa vapaasti ja n. 45 asteen kulmaan. Nyt lämpötila on jo jonkin aikaa pysynyt avain tasaisena. Mittaan lämpötilaa myös eri kohdasta allasta eri mittarilla ja lämpötila näyttää olevan vakaa koko altaassa. Mun ei siis ole tarvinnut kääntää lämmitintä ylösalaisin... ainakaan vielä
.

-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Kalasoppa
- Sukupuoli: Mies
Mulla on se ongelma ettei akvaariossa tavallaan ole takaseinää kun akvaario on tilanjakajana. Molemmat on etulaseja joihin ei kovin keskelle vinottain viitsi lämmitintä laittaa näytille. Toisesta päädystä tulee ja toiseltä päädystä menee vesi ulkosuodattimille. Päädyissä ei oikein ole tilaa asentaa lämmitintä 45 asteen kulmaan kun on mattosuodatinta sun muita päätylaseissa. Mut ei tässä mitään valittamista ole. Lämmittimet on ylösalaisin ja veden lämpö on puolenasteen tarkkuudella se mikä lämmittimiin on säädetty. Sen verran lämmittimien näytöt on näkyvillä että näkee niiden näyttävän aina vihreää. Hyvin nämä toimii näinkin.
Kirjoituksistani ei pidä loukkaantua.
Eli tuon voi upottaa kokonaan uppeluksiin?:)
Koitin etsiä voiko, mutta ei vain löytynyt tietoa.
Koitin etsiä voiko, mutta ei vain löytynyt tietoa.
"Tehän olette kuin kaksi marjaa; paskanmarja ja rusina"
[
[
-
- Advanced Member
Eikö kaikki lämmittimet voi upottaa kokonaan. Olis aika vaarallisia jos ei saisi kastella kokonaan. Eihän noissa lämmittimissä yleensä ole ilmoitettu/merkattu kuin minimi syvyys.
-
- Starting Member
Joo, kokonaan uppeluksissa mulla lämmitin on ja minimisyvyysraja on merkitty, että ainakin siihen asti se pitää olla pinnan alla.
-
- Advanced Member
Uskomattoman hyvin toimii nämä Hagenit verrattuna aikaisempiin Jäger ja Eheim lämmittimiin. Asunnossa on välillä 18 ja välillä 24 lämmintä mutta akvaariossa kokoajan juuri se mitä lämmittimiin on säädetty. Jos noille lämmittimille sais ohjattua paremmin virtausta tai ne mahtuis asentamaan 45 kulmaan niin voisi todella suositella näitä lämmittimiä. Jos ylösalaisin asennus ei häiritse ja kaipaa tarkkaa akvaarion lämmitystä niin hankkikaa nämä lämmittimet.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS
^ No niin, sait ylipuhuttua! Pistin tilauksen menemään 

- Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin -
-
- Starting Member
Hyvä hyvä!
Mulla on ainakin toiminu edelleen tosi hyvin. Sijoitus 45 asteen kulmaan ja virtauksen lähelle on auttanut ja lämpötila heittää maksimissaan hetkellisesti 0,5 astetta. Oikeastaan tuo musta ulkokuori on ihan kivakin, mulla kun on takaseinä silleen, että peittelen sen pikku hiljaa kasveilla, niin lämmitin naamioituu sinne ihan kätevästi... Monnikin uksalsi mennä jo rapsuttelemaan sen pintaa mahdollisten levien toivossa
. Lähelle istutetut kasvitkaan eivät ole ottaneet onneksi itseensä lämpimämmästä sijoituspaikasta eikä mitään kärvähdyksiä suojakuoren läpi ole kasveihin tullut.

Mulla kohta vuorokauden 2 kpl 200W fluvan e,tä yrittänyt lämmittää vajaa 500 litrasta allasta. Alussa vesi oli n. 6 asteista
tehdas asetuksella ovat eli 25 celsiusta. Tällä hetkellä veden lämpötila 21 astetta.
Onko noin hitaita lämmittämään tota vettä, vai toimiiko nuo ollenkaan
?
Vilkuttaa vieläkin sinistä.
tehdas asetuksella ovat eli 25 celsiusta. Tällä hetkellä veden lämpötila 21 astetta.
Onko noin hitaita lämmittämään tota vettä, vai toimiiko nuo ollenkaan

Vilkuttaa vieläkin sinistä.
[
[
-
- Advanced Member
Hitaudesta ei ole tietoa kun en koskaan ole altaaseen laittanut noin kylmää vettä. Lisään aina sen lämpöistä vettä mitä akvaariossakin on. Ilmoittaako lämmittimet huonosta veden kierrosta vai meneekö ilman virheilmoituksia. Jos veden kierto on lämmittimen kohdalla huono lämmitin ilmeisesti lopettää lämmittämisen. Mulla on edelleen pitänyt lämmön puolen asteen tarkuudella säädetyssä.
Ei tule mitään vikailmoituksia. Toi oli altaan ensitäyttö, niin siksi niin kylmää vettä.
Vilkuttaa vain koska lämpötila on alle kolme astetta asetetun lämpötilan.
Mutta kun lämmittää mielestäni kovin hitaasti.
Vilkuttaa vain koska lämpötila on alle kolme astetta asetetun lämpötilan.
Mutta kun lämmittää mielestäni kovin hitaasti.
[
[
-
- Advanced Member
Toivottavasti hitaasti mutta varmasti. Eipä noilla tuolleen vettä lämmitetäkkään yleensä. Noiden tehtävähän on pitää veden lämpö tasaisena.
Niin piti tännekkin vastata, ihan normaalisti noi lämmittimet toimii. 

[
[
-
- Starting Member
Mäkin päivittelen tänne vähän tuloksia, kun nyt on jonkin aikaan ollut tuo haageni tuolla 240-litraisessa. Erinomaisesti toimii mulla. Ainakin vielä, kunnes Murphyn laki taas iskee lämmityspuoleenkin...
Mutta siis tämä kappale on ainakin toiminut moitteettomasti ja kehno Jägeri lensi kaaressa. Mäkään en ole kyllä kokeillut kylmään ensitäyttöveteen, sitä varmaan tosiaan saa jonkin aikaa lämmitellä, jos on iso allas ja sauvalämmittemellä meinaa lämmitellä.