Kiitos:). Itsellä joulusiivous akvaariossa ja kämpässä:).Onnea Fisuttarelle perheen lisäyksestä, mun pleksut eikä partikset oo vielä innostunut, mutta kaippa ne joskus...
Laitoin äsken pari isoa kurkun viipaletta partiksille ja pleksuille sekä survareita muille fisuille, siellä ne nyt mussuttaa kukin omaansa iloisella joulumielellä.![]()
Iloinen olen siitä, että kaikki on hyvin (koputtaa puuta) ja voin rentoutua ja viettää joululomaa akvaarioiden kanssa läträten.
Hyvää joulua kaikille AW:laisille ja akvaario eväkkäille.
Erikoislaatuista, että joskus partikset kutevat heti kun löytyy vastakkaisen sukupuolen edustaja, joskus ei. Tämä teinipari ollut samassa akvassa lähes pennusta asti. Etsin naarasta ja harrastaja möi uroksen (jonka näin heti, että voi olla uros tulossa) naaraana. Pistin pentujen kanssa samaan purkkiin. Tämä herra tappeli isomman pennun kanssa, pienemmän jätti rauhaan. Luulin tätä isompaa kilpailevaksi urokseksi kun kinasivat usein ruokapaikalla. Mutta tämä olikin vain naaras, jonka kanssa uros kisaili:). Nyt pennut, vaikka sukupuolituntomerkit melko pienet ja vasta tulleet. Maatiaispari oli yhdessä kauan ja yhdytin aikuisena ne....kesti lähes vuosi, kun kutivat ja järjetön poikaspartio, kun ovat pulleita isoja possuja.
Pleksut kun alkavat kutea, kutuputki on koko ajan:). Onneksi Helmeri-jäärä uros ja eri sukukuntaa tytteleiden kanssa:). Itse odottelen sokkeloiden ja salamanteiden perheenlisäystä:).
Hyvää Joulua omistajalle ja eväniekoille:).