Fisutar10 kirjoitti:Tai että esim. helmivampyyripleko myydään helmipalloplekona (hieman eri kokoisia fisuja:)).

naurahdus siksi, että tämä moka osuu suoraan omaan nilkkaan. Onneksi tämäkin asia selvisi.
Painotetaan ostajan, painotetaan myyjän vastuuta. Vastuunsa lienee molemmilla. Tietoa ja infoa kun on niiiiiin
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
-paljon.
Mari Kurki kirjoitti:Jos tietämättömyyttään (tämäkin ihmetyttää minua aina, miten ihmeessä ihmiset hankkivat kotiinsa lemmikkieläimen pelkästään sen tiedon perusteella mitä myyjä antaa?)
Miksi ihmeessä oletat näin? Aloittelevana akvaristina on hyvin vaikea tietää, milloin jokin luotettavantuntuinen (esim) myyjä, tai pitkään harrastanut ystävä toimii vastoin parempaa tietoaan - jos asian vakuuttavasti esittää. TIETOA ON EDELLEENKIN PALJON!!
Oma lähtökohtani on ollut AINA se, että haluan alusta asti hoitaa homman juuri niin kuin pitääkin - tulkaa veikkoset katsomaan sitä netin selailun, kirjojen luvun ja liikkeissä pyörimisen määrää. Ja sitä netin, kirjojen ja liikkeiden tarjomaa oikeaa ja väärää tietoa.
Ja niin sitä tulee mokattua, astuttua sudenkuoppiin, vaikka ei pitäisi - pikku hiljaa oppien niitä väistämään. Jo ihan tämä AW:kin tarjoaa ristiriitaisia ja riitaisia tietoja asioista ja toimintatavoista.
Lähtökohtaisesti pidän sitä asiaa hienona, että ihmiset tulevat ja esittelevät kalasoppansa tänne, heillä kun on halu (useimmilla) saada selkoa ja löytää oikeita ratkaisuja. Näin ollen valistuneempien harrastajien tulisi ohjata asiallisesti harrastaja oikeaan suuntaan.
Itse tiedän muutamia loistavia liikkeitä mm. pääkaupunkiseudulla. Kysyttäessä olen pääsääntöisesti aina saanut asiantuntevaa palvelua ja vastauksia kysymyksiini. Silti henkilökunta voisi aktiivisemmin panostaa siihen valistuspuoleenkin.
Jo hiukan pidempään harrastaneena tiedän, mitkä liikkeet todennäköisesti tarjoavat asiantuntevaa palvelua, mitkä eivät. Pienessä harrastajapiirissä tämä tieto kyllä liikkuu.
Mari Kurki kirjoitti: Käsi sydämelle: Jos paikkakunnan Faunattarella on kyseinen sertifikaatti ja torin laidalla oleva maineeltaan epämääräinen liike myy kaloja 50% halvemmalla kuin kyseinen sertifikaattiliike, kummasta ostatte?
Tästä olen samaa mieltä, moni tuskin viis veisaa sertifikaateista ja ajokorteista.