Mä olen aivan sekona monnisiin ja niitä on muutamaa lajia tullut joskus kasvateltuakin eli niitä olisi taas saatava.
Kuparimonninen on kestosuosikki ja olisi helppo saada tosin tätä nykyä mitä olen kaupoissa nähnyt tuppaavat olemaan aivan erinäköisiä kuin ennen eli näissä on jotain raitaa/kultaa kyljissä? Jos onnistuisi löytämään niitä vanhanajan tummakylkisiä niin kupareja voisi harkita.
Sitten taas jos lämpimämpään veteen päätyy niin helmimonninen voisi olla mieluisa ja tuttu tapaus.
Mutta JOS vaan jostain onnistun löytämään niin helomonninen olisi todella mieluinen! Missä lämpötiloissa näitä nykyään suositellaan asuttamaan? Ovatko kovin arkoja?
Kuinka suuren parven monnisia tämän kokoiseen akvaarioon kehtaa asuttaa?
Sitten joku pleko olisi kiva mutta onko satalitraiseen mitään muuta vaihtoehtoa kuin partis? Mä oon niin pihalla mitä nykyään on edes saatavilla!
Ja pitäisikö sinne pintaveteen sitten kuitenkin hommata jotain? Lapsia ainakin kiinnostaisi varmasti seurata jotain värikästä. Laji tietty riippuu siitä mihin monniseen/lämpötilaan päädyn. Taistelukala olisi varmasti lapsille mieleen, itseä miellyttäisi parvi jotain pientä, rusokiilakylkiä tai jotain tetroja... Vai mahtuisiko jollakin kombolla kummatkin?
Kiitos jos joku viitsii auttaa, tuntuu niin kömpelöltä ja tyhmältä olo kun paljon on ehtinyt unohtaa! Rhkä tässä taas vauhtiin pääsee kun ehtii vähän täällä lueskella ja opiskella.

Suodatuksesta sitten eli mulle itselle ehdottomasti mieleisin olisi mattosuodatin mutta en taida jo muutenkin pientä allasta enää sillä pienentää. Mulla olisi valmiina iso sisäsuodatin, mallia en muista mutta taisi olla Eheimin suurin sellainen kulmikas. Riittääkö pelkkä sisäsuodatin?