Raitavanneahven Heros severus

Kirjoahventen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Ihuna
Junior Member
Junior Member

Raitavanneahven Heros severus

Viesti Kirjoittaja Ihuna »

Onko kelläkään kyseisestä kalasta kokemuksia?'
Kaiveleeko pohjaa, repiikö kasveja tms?
Ja altaan koko ja vesiarvot, jos joku sattuu lajista jotain tietämään.

Kiitos! :mrgreen:
Harrastus tauolla
[RiSu]
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Re: Raitavanneahven Heros severus

Viesti Kirjoittaja [RiSu] »

Täältä löytyy kyseisiä kalasia :) Hienon näkönen ja kivan luontonen kala (olen muutenki ihan hulluna heros suvun lajeihin ;) ) Eivät hirveesti oo vielä mulla kaivelleet, mutta kaikki kasvit saa näitten kaa unohtaa, syövät pinnalta ja pohjasta kaiken ;) oon kokeillu anubiaat, kriinumit kaikki ja kaikki on maistunu :'D pH mulla on altaassa 6,5 ja kH 3. Lämmöt on 27. Mulla elelevät 1000 litran altaassa ja vaikka korkeutta on altaalla 70 nämä ilmeisesti kuvittelevat olevansa delffiinejä. Rakastavat hyppelemistä, tosin heros notatukset on vetäny pohjat, hyppäs niin että kansilasit paukahti kunnolla ja vesi lensi ;) minkälaiseen altaaseen oot nuita suunnitellu ? :)
~~1000 litraa vettä olohuoneessa ja aivan täysin heroksiin hurahtanu harrastelija~~
(heros notatus, heros severus, heros efasciatus)
Ihuna
Junior Member
Junior Member

400-700 litrasta on etsinnässä...
Ei taida mennä :/
Harrastus tauolla
[RiSu]
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja [RiSu] »

kyllä 700 menee pari helposti ;) ovat muuten yllättävän kilttejä. Nuo notatukset on mulla tuommosia 30 senttisiä ja eivät oo tehneet mitään poikasille jota tuli kasvamaan ;)
~~1000 litraa vettä olohuoneessa ja aivan täysin heroksiin hurahtanu harrastelija~~
(heros notatus, heros severus, heros efasciatus)
Ihuna
Junior Member
Junior Member

Aijaa....
Mä haaveilin meinaa kasvisesta akvaariosta mutta ei taida näitten kaa onnistua...
Täytyy nyt katsoa että mikä affen kävis... Joku pitös keksiä tai sitten ostan sini/helmirihmoja haaremin.
Harrastus tauolla
akiholm
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja akiholm »

[RiSu] kirjoitti:Täältä löytyy kyseisiä kalasia :) Hienon näkönen ja kivan luontonen kala (olen muutenki ihan hulluna heros suvun lajeihin ;) ) Eivät hirveesti oo vielä mulla kaivelleet, mutta kaikki kasvit saa näitten kaa unohtaa, syövät pinnalta ja pohjasta kaiken ;) oon kokeillu anubiaat, kriinumit kaikki ja kaikki on maistunu :'D pH mulla on altaassa 6,5 ja kH 3. Lämmöt on 27. Mulla elelevät 1000 litran altaassa ja vaikka korkeutta on altaalla 70 nämä ilmeisesti kuvittelevat olevansa delffiinejä. Rakastavat hyppelemistä, tosin heros notatukset on vetäny pohjat, hyppäs niin että kansilasit paukahti kunnolla ja vesi lensi ;) minkälaiseen altaaseen oot nuita suunnitellu ? :)
Mietitäänpä käytöstä , kaikki isommatkin ahvenemme ovat ( Amazonin ) saaliskaloja , eikö ole luonnollista ei niin
nopeina uimareina ole hämätä ja karata taivaalle pärskyen? Kokonainen suku saanut nimensä kys. pakokäytöksestään
( Krobiat l. delfiinikirjoahvenet ) . Kaikki vain muistavat aina ilmaan loikkivat pikkukalat , entäpä kun perässä on arapaima tai kaimaani ? :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kirjoahvenet”