Hiilidioksidia akvaan

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
loude
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Hiilidioksidia akvaan

Viesti Kirjoittaja loude »

Hei!

Onko kukaan onnistunut laittamaan tavallista akvaan suunniteltua paineensäädintä limukoneen co2 pulloon? Siihen trvinnee jonkinmoisen adapterin?
Koss
Advanced Member
Advanced Member

Re: Hiilidioksidia akvaan

Viesti Kirjoittaja Koss »

Koomikko
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Kalasoppa

Viesti Kirjoittaja Koomikko »

Foorumilla on keskustelua aiheesta mutta sitä on vaikea haulla löytää. Itse olen käyttänyt Googlea hakiessani tietoa Aqua-Webistä. Googleen haettava asia ja perään Aqua-Web niin löytyy paremmin kuin foorumin omalla haulla. Asiaan....

Netistä löytyy Sodastream pulloon paineenalennin mittareilla. Myös pelkkä adapteri löytyy millä pullon saa liitettyä toiseen mittaristoon. Mulla oli jonkin aikaa Sodastream pullo käytössä. Pullo on todella näppärä kun täyden pullon saa mukaan ruokakaupasta. Siirryin isompaan pulloon joten ruuvasin adapterin välistä pois niin mittaristo kävi standardi CO2 kierteeseen. Adapteri jäi ylimääräiseksi tai varalle jos joskus tulee paniikki tilanne että limpparikoneesta pitää ottaa pullo akvaario käyttöön. Tässä kuva adapterista joka minulla on.
Kuva
Kirjoituksistani ei pidä loukkaantua.
loude
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja loude »

Mistä ostit sen uuden isomman pullon? Suomestako? Olen tilannut Saksasta paineenalentimen mutten ole varma käykö Suomipullot siihen. Tilasin sen Aquaristicshop.com:sta. Tuollaisen sovittimen haluaisin myös...

m.
Koomikko
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Kalasoppa

Viesti Kirjoittaja Koomikko »

Sammutin huollosta. Siellä oli vaikka minkä kokoisia pulloja tarjolla. Ulkomailta minäkin paineenalentimen ja mittariston tilasin. Sammutin huollossa sanoi että CO2 pulloissa on kaikissa sama standardi kierre paitsi tietysti noissa Sodastream pulloissa. Ebaysta löytyy noita sovittimia Sodastream pulloon ja on niitä netissä muuallakin myynnissä mutta ei Suomessa.
Kirjoituksistani ei pidä loukkaantua.
asviita
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja asviita »

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”