Hei!
Onko kukaan onnistunut laittamaan tavallista akvaan suunniteltua paineensäädintä limukoneen co2 pulloon? Siihen trvinnee jonkinmoisen adapterin?
Hiilidioksidia akvaan
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Kalasoppa
- Sukupuoli: Mies
Re: Hiilidioksidia akvaan
Foorumilla on keskustelua aiheesta mutta sitä on vaikea haulla löytää. Itse olen käyttänyt Googlea hakiessani tietoa Aqua-Webistä. Googleen haettava asia ja perään Aqua-Web niin löytyy paremmin kuin foorumin omalla haulla. Asiaan....
Netistä löytyy Sodastream pulloon paineenalennin mittareilla. Myös pelkkä adapteri löytyy millä pullon saa liitettyä toiseen mittaristoon. Mulla oli jonkin aikaa Sodastream pullo käytössä. Pullo on todella näppärä kun täyden pullon saa mukaan ruokakaupasta. Siirryin isompaan pulloon joten ruuvasin adapterin välistä pois niin mittaristo kävi standardi CO2 kierteeseen. Adapteri jäi ylimääräiseksi tai varalle jos joskus tulee paniikki tilanne että limpparikoneesta pitää ottaa pullo akvaario käyttöön. Tässä kuva adapterista joka minulla on.

Netistä löytyy Sodastream pulloon paineenalennin mittareilla. Myös pelkkä adapteri löytyy millä pullon saa liitettyä toiseen mittaristoon. Mulla oli jonkin aikaa Sodastream pullo käytössä. Pullo on todella näppärä kun täyden pullon saa mukaan ruokakaupasta. Siirryin isompaan pulloon joten ruuvasin adapterin välistä pois niin mittaristo kävi standardi CO2 kierteeseen. Adapteri jäi ylimääräiseksi tai varalle jos joskus tulee paniikki tilanne että limpparikoneesta pitää ottaa pullo akvaario käyttöön. Tässä kuva adapterista joka minulla on.

Kirjoituksistani ei pidä loukkaantua.
-
- Junior Member
- Viesti:
Mistä ostit sen uuden isomman pullon? Suomestako? Olen tilannut Saksasta paineenalentimen mutten ole varma käykö Suomipullot siihen. Tilasin sen Aquaristicshop.com:sta. Tuollaisen sovittimen haluaisin myös...
m.
m.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Kalasoppa
Sammutin huollosta. Siellä oli vaikka minkä kokoisia pulloja tarjolla. Ulkomailta minäkin paineenalentimen ja mittariston tilasin. Sammutin huollossa sanoi että CO2 pulloissa on kaikissa sama standardi kierre paitsi tietysti noissa Sodastream pulloissa. Ebaysta löytyy noita sovittimia Sodastream pulloon ja on niitä netissä muuallakin myynnissä mutta ei Suomessa.
Kirjoituksistani ei pidä loukkaantua.