Leväsukarapuvauvoilla on tänään perjantaina 13.s päivän synttärit

. Alan uskoa että onnistun vihdoin näiden kanssa. Allas näyttää voivan hyvin, sillä lasiin on ilmestynyt pikkuruisia matosia ja hienoista uutta levänukkaa. Hyvää laidunta ja proteiinia valmiiksi ravuille, sitten kun ne siirtyvät pinnoille. Vedessäkin varmaan ui syötäväksi kelpaavaa pieneliöstöä jota rapujen ruokinta on lisäännyttänyt. Suurimmat (= pari millisiä) kyllä näyttävät välillä olevan lasissa ja etutöppöset heiluvat niin taajaa tahtia, etten näe luupillakaan meneekö siitä jotain suuhun. Pienemmät lasilla ollessaan näyttävät vain siltä kuin ne heiluttelisivat jalkojaan sivuilla.
Olen sitä mieltä, että ilmapumppu ja pieni ilmastinkivi ovat tähän tarkoitukseen paremmat kuin pillisuodatin tai mikään. Toukat ovat niin pikkuruisia ja hentoja että imu voisi viedä hengen. Lisäksi ne näyttävät tarvitsevan tyyntä pinta-alaa. Olen tulkinnut pinnalla kelluvat sätkijät, joita näkyy aina muutama, jumppaavan nahanvaihtoa kiihdyttääkseen. En ole kuitenkaan todistetusti nähnyt kertaakaan kuorenluontia. Pohjallakin näitä sätkiviä näkyy. Toiset uivat ylös alas pää alaspäin altaassa, välillä taittaen selkäänsä.
Pohjalla pintalasin tuntumassa on joitain kuoria/raatoja.
Ruokana olen antanut yhä vain Sera Micron puuteriruokaa, sekoitettuna pieneen tippaan vettä. Kannattaa sekoittaa se, jotta suuri osa uppoaa heti vihreänä vetenä veteen siivilöitäväksi.
En malta odottaa päivien kulumista, kun vauvat tuosta vielä kasvavat ja niitä pystyy tarkkailemaan vielä paremmin.
Alla muutama kuva. Lisäkuvia ja turinaa löytyy allekirjoituksessani olevasta linkistä niille joita projekti kiinnostaa enemmän

.
527 l, 180 l, 107 l + 54 l sukarapulat, 2 kissaa ja tarantula.