Voinko hankkia lisää kaloja?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Tiikeribarbi
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Voinko hankkia lisää kaloja?

Viesti Kirjoittaja Tiikeribarbi »

Moi!

Minulla Juwel 180 litrainen akvaario.

Tällä hetkellä akvaariossani uiskentelevat 10 Tiikeribarbia, 10 Kirsikkabarbia, 10 Seeprakalaa, 4 Monnista ja 2 Albiinipartamonnia. Onko akvaario nyt täynnä vai voinko hankkia vielä lisää kaloja? Toinen akvaarioliike sanoi, että et ja toinen, että kyllä.

Neuvokaa te, please!
[groovehai]
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies

Re: Voinko hankkia lisää kaloja?

Viesti Kirjoittaja [groovehai] »

Riippuu paljon mitä kaloja olit ajatellut. Monnisia saisi mielellään olla pohjalla enemmänkin :)
Melkein tuhat litraa nature aquarium-yritystä. Täytteenä joitakin kalojakin. Ja joskus mun pää. https://www.facebook.com/Juhan-akvaario ... 227724352/
also in ig @aquariumbyjuha
Lara__
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: TAY

Viesti Kirjoittaja Lara__ »

Monnisparvea kannattaisi minustakin kasvattaa juu! :) Muuten en kyllä lähtis ainakaan mitään uutta lajia ottamaan, kun on jo kolmea eri parvikalaa, alkaa näyttämään muuten sekavalta sillisopalta.. :roll: Tietty jos allas näyttää sinusta vielä liian tyhjältä, niin kasvata jotain jo olemassa olevista parvista.. :)
Tiikeribarbi
Starting Member
Starting Member

Kiitos vinkeistä.

Minulla itselläni ei ole mitään erityistoiveita kalalajien suhteen, mutta ajatus nykyisten parvien kasvattamisesta voisi olla hyvä ajatus! Voisinkohan kasvattaa niitä kaikkia muutamalla kalalla vai esim. vain Kirsikkabarbiparvea? Osaatteko neuvoa kuinka monta kalaa voisin hankkia lisää, kun tosiaaankin toisessa kalakaupassa laskettiin kalojen vaatima tila ihan eri tavalla kuin toisessa! Miten se oikeaoppisesti pitäisi laskea?

Mulla tosiaankin on 4 albiinomonnista ja niille voisinkin hankkia muutaman kaverin. En itse ole oikein ihastunut näihin albiinoihin. Kaupassa ne näyttivät kivoilta, mutta kotona mustaa hiekkaa vastaan ne ovat jotenkin ei-hyvän-näköisiä. Jos vaikka hankkisin niille kavereiksi Pandamonnisia tai jotain tummempia monnisia. Osaatteko neuvoa kuinka monta olisi hyvä?

Kiitos taas!
miljoonakala84
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

Jospa hommaisit kutu akvaarion ja koettasit kudettaa kirsikkabarbeja tai seeprakaloja, molempien kudettaminen pitäsi olla suhteellisen helppoa. [;)]
Tiikeribarbi
Starting Member
Starting Member

Hmm. Nyt kyllä tuntuu, että haluaisin ne kalat jo aika pian tai ainakin mitä pikemmin sen parempi. Malttamaton kun olen. :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”