Appelsiiniplekosta tietoja?

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

JaJu
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Re: Appelsiiniplekosta tietoja?

Viesti Kirjoittaja JaJu »

Appelsiini tuskin tappoi kalaani, mutta en tiedä mihin lie kuoli, sen jälkeen ei ollut ihmeellisiä kalakuolemia.

Ihmettelen miksi oma appelsiiniplekoni ei syö kasviksia? Onko näissä eroja vai onko tämä joku eri laji? Mutta en ole kertaakaan huomannut että tarjoamiini kurkkuihin, kesäkurpitsaan, herneisiin... olisi koskettu. Kaikki lihaisampi ruoka kyllä kelpaa todella hyvin. Pohjatableteistakin olen pari kertaa huomannut jäävän ne vihreämmät versiot. Ei se kyllä älyttömästi ole kasvanutkaan, se on nyt minulla ollut yli puolivuotta ja kasvanut vain ehkä 10cm --> 13cm.

Hieno kala se on silti, vieläkin välillä agressiivinen kyllä, varsinkin ruokailun aikaan, jo monnisia se jahtaa muutenkin välillä.
Sannu
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Sannu »

Sulla on sitten aivan erilainen pleko luonteeltaan kuin oma appelsiinini. Aktiivinen myös päivällä, todella paljon näkyvillä, rakastaa kaikkia ruokia, myös viherruokia ja vihanneksia, ruokailu sujuu rauhallisesti. Lisäksi rakastaa käydä suihkussa eli mennä köllimään yhden sisäsuodattimen eteen, joka puhaltaa yhteen akvaarion seinämistä. :D Altaassa on monia kannonkoloja, joissa majailee vuorotellen eli ei ole ottanut yhtään koloa kokonaan omakseen. Aiemmin altaassa oli yksi kiukkuinen partis, joka hyökkäili appelsiinin kimppuun ja onnistui tappamaan myös yhden nuoren ja pienen puroplekon. Silloinkaan appelsiini ei pahemmin hermostunut vaan vältteli riehuvaa partista. Suosittelen ehdottomasti akvaristille, joka haluaa rauhallisen otuksen ja tykkää katsella tuon kauniin plekon puuhastelua. Ollut mulla kohta 2v ja olen ollut valintaani todella tyytyväinen.
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Sannu kirjoitti: Aiemmin altaassa oli yksi kiukkuinen partis, joka hyökkäili appelsiinin kimppuun ja onnistui tappamaan myös yhden nuoren ja pienen puroplekon. Silloinkaan appelsiini ei pahemmin hermostunut vaan vältteli riehuvaa partista. Suosittelen ehdottomasti akvaristille, joka haluaa rauhallisen otuksen ja tykkää katsella tuon kauniin plekon puuhastelua. Ollut mulla kohta 2v ja olen ollut valintaani todella tyytyväinen.
Oletko aivan varma, että partis tappoi puroplekon? Partis voi olla ruokapaikalla hieman häijy, mutta vaikea uskoa, että partis tappaisi puroplekoa tai pahemmin muitakaan kaloja. Kuolleita fisuja voi napostella helposti, mutta harvemmin tervettä kalaa tappaa ainakaan suoranaisesti, jos ei jostain haavasta tulisi tulehdusta yms. välillinen kuolema. Partiksia syytetään mitä moninaisimmista akvaarion tuhotöistä - joskus aiheesta, usein ei. En toki väitä 100%, etteikö tuo väitteesi olisi mahdollista....
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
Sannu
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Sannu »

Vastaan lyhyesti ettei mene täysin ot mutta joo, kiukkuinen partis tökki puroplekoa alapuolelle niin, että sisäinen verenvuoto tappoi pikkuisen. Muut akvaarion asukit ovat tosi rauhallisia ja satuin näkemään tämän omin silmin. Appelssiini väisti partiksen hyökkäykset viileästi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”