Elikäs eilen kotiutui 530l akvaario, käytetty. Nyt sitä siivoillessa huomasin kuopan pohjalasissa, eli vissiin osunut joku tuohon, joskus. Uskaltaako tuota nyt olohuoneeseen sit lykätäkkään, alkaa kuitenkin jo sen verran oleen vettä tuossa? Mitään halkeamia ei tuosta kyllä lähde, ihan suht siisti kuoppa vaan.
http://aijaa.com/fBQnbM
Niin ja lasi käsittääkseni on samaa 12mm kuin muukin allas.
"kuoppa" lasissa
Valvoja: Moderaattorit
"kuoppa" lasissa
40+140+530 litraa
Re: "kuoppa" lasissa
Kuvassa näyttää niinkuin siinä ei olisi mitään teräviä reunoja minkään osumisen jäljiltä. Ihan kuin olisi tapahtunut jonkinlainen virhe lasinvalmistuksessa, jos sellainen on mahdollista.yepp kirjoitti:--- eli vissiin osunut joku tuohon --- ihan suht siisti kuoppa vaan.
"Elämässä ei voi mennä hyvin, jos tarvitsee keräillä pisteitä tallomalla teinejä ja sen sellaisia."
"valuvirhe" lasissa
Toki omassa harkinnanvarassa että uskaltaako käyttää vai ei. Noin isosta akvasta kumminkin kun on kyse niin ei kukaan varmana uskalla luvata että kestääkö vaiko eikö. Olettaa voi kuitenkin että se kestää jos on entiselläkin omistajalla kestänyt. Tosin jos tuon "kuopan" alle päätyy hiekanmuru ja täysi paino päälle niin voi täräyttää lasin rikki tietysti. Kuitenkin akvaariolasi juostaa eikä räsähdä heti rikki niinkuin ikkunalasit. Kyllä itseäkin arveluttaisi moinen...
Toki omassa harkinnanvarassa että uskaltaako käyttää vai ei. Noin isosta akvasta kumminkin kun on kyse niin ei kukaan varmana uskalla luvata että kestääkö vaiko eikö. Olettaa voi kuitenkin että se kestää jos on entiselläkin omistajalla kestänyt. Tosin jos tuon "kuopan" alle päätyy hiekanmuru ja täysi paino päälle niin voi täräyttää lasin rikki tietysti. Kuitenkin akvaariolasi juostaa eikä räsähdä heti rikki niinkuin ikkunalasit. Kyllä itseäkin arveluttaisi moinen...
720l sekala+ 120l rapulaa, 1 seropi, 3 lasta + emäntä aina komentamassa.
Ahkera kalamies + kalastuksenvalvoja.
Ahkera kalamies + kalastuksenvalvoja.
Omaan silmään näyttää "simpukka"halkeamalta eli osumaa olisi ottanut johonkin, mutta yleensä vain lasien reunoissa noita näkee.
Itse en minkään lujuuslaskennaninsinööri ole, mutta aina jos ihan varman päälle haluaa pelata niin ehjä akvaario on aina ehjä akvaario. Jos nyt itse olisin tilanteessasi ja päättäisin pitää akvaarion kaikesta huolimatta niin tyhjäisin altaan ja hankkisin hiukan paksumman lasilätkän ja iskisin sen silikoonilla tuohon päälle niin ehkä se kuitenkin yöunia hiukan helpottaisi.
Itse en minkään lujuuslaskennaninsinööri ole, mutta aina jos ihan varman päälle haluaa pelata niin ehjä akvaario on aina ehjä akvaario. Jos nyt itse olisin tilanteessasi ja päättäisin pitää akvaarion kaikesta huolimatta niin tyhjäisin altaan ja hankkisin hiukan paksumman lasilätkän ja iskisin sen silikoonilla tuohon päälle niin ehkä se kuitenkin yöunia hiukan helpottaisi.
Kaverilta hain ~8mm lasia palasen ja sen laitan akvaariosilikoonilla siihen päälle, eipähän ainaka osu tai hinkkaa mikään siihen sen enempää. Alle hankin paremman levyn ja paremman pehmusteen, niin eiköhän tää käyttään tuu.
40+140+530 litraa