-Lamput on kytketty niin että yhdestä katkaisijasta menee 2 vierekkäistä putkea päälle.
Ja tosiaan kuuvalot ovat erillisellä virtalähteellä, jossa on dc pistoke joka liitetään valaisimen päässä olevaan pistokkeeseen. Elikkäs jos et käytä kuuvaloja, ei tarvitse pitää niiden virtajohtoa valaisimessa paikoillaan.
-Kosteussuojasta en osaa sanoa, mutta loisteputket ovat jonkinlaisissa tulpissaan päistään. Ei kuitenkaan ole kumisisa nuo tulpat, mutta ei ainakaan roiskeet pääse sisälle.
Tuossa on vielä muovinen suojalasi estämässä vesiroiskeita putkiin.
-Heijastimet ovat ainakin omasta mielestäni hyvät. Mutta vertailukohdetta mulla ei olekkaan.
Ihan tasaisesti valo leviää, ja ovat muodoltaan tasaisen kaareva putkien yläpuolelta, tehden pienen kulman reunoja kohti. Mukaillen valaisimen muotoa.
Olen itse erittäin tyytyväinen valaisimeen. Kovasti on ollut puhetta eri valaisimien heijastimista, että on eroja, mutta en usko että tosta enempää saa ainakaan heijastimella valoa lisää.
Lampuissa on päissään säädettävät ulosvedettävät jalat joilla sen saa akvaarion reunojen päälle, ja valaisimen tiedoissa oli että altaan pituus oli maximissaan jotain 130cm.(muistaakseni)
Mutta ainakin omaan 150cm pitkään altaaseen nuo jalat ylettyvät hienosti, mikäli haluaa reunojen päälle laittaa.
Tuossa esim näkee miltä lamppu näyttää.
http://www.youtube.com/watch?v=yJSAEbaoZ30
Mulla itsellä tuli mukana 2kpl 10000K ja 2kpl sinisiä putkia kuten videossa. Mutta mulla on putket niin että toisesta katkaisijasta syttyy siniset ja toisesta valkoiset.
Valaisin on siis Odyssea Quad nimeltään. Netistä löytyy lisätietoa. Taitaa nuo ledit kaikilla pimetä ennemmin tai myöhemmin.