Kokemuksia Sera 550 R plus-ilmapumpusta?

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
kirahvi1
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Kokemuksia Sera 550 R plus-ilmapumpusta?

Viesti Kirjoittaja kirahvi1 »

Eli lähinnä olisin kiinnostunut äänekkyydestä ja tärinästä.
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Re: Kokemuksia Sera 550 R plus-ilmapumpusta?

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Minulla on tuollainen. Minusta hintansa väärtti. Liukuva tehon säätö. Aivan täysillä ollessa hiven ääntä, mutta ei oman "akvaariokonesalin" seassa pahemmin häiritse:). Selvästi hiljaisempi kuin Kiinan ihme Hailea. Mielestäni ei tärise myöskään kuin hiven kun napit ovat ns. kaakossa. Kumitassut ovat.

Äänen arviointi kuitenkin hiven subjektiivistakin mikä kenenkin mielestä hiljainen. Itse luonnehtisin sitä hiljaiseksi ilmapumpuksi tuossa kokoluokassa. Minulla myös tästä pienempi malli (2 ulostuloa). Hiljaisempi hieman kuin tämä iso.

Tietysti olisi parasta verrata tätä ja esim. Eheimin vastaavaa ilmastinta rinnan ja luonnehtia ääntä ja tärinää.

http://aqua-web.fi/forum/viewtopic.php? ... n#p6450772
Pitkä sikermä. Kannattaa laittaa etsi-kenttään "sera", niin näkyy kommentit Serasta. Itse monen kanssa samoilla linjoilla.
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
Nimeni
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Nimeni »

Suosittelen.
Minulla on vanha malli 550 (sininen) ja nyt ostin 550R: molemmilla on hiljainen, uusi malli on värinätön ja varaosat (venttiilit) sopii joka Resun pumppu ;)
Olen ehdottomasti "fan Eheim" vaan ilmapumppu olin pettynyt: ei selvitä kosteutta ja kahden kuukauden kuluessa lakkaa toimimasta. :( Mutta Sera toimii edelleen....
kirahvi1
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kirahvi1 »

Kiitoksia tiedoista. Aion keskittyä jatkossa enemmän killeihin ja laskeskelin, että tarvitsen yhden ilmapumpun lisää pyörittämään pillisuodattimia. Eheimiin olen itse ollut tyytyväinen. Tosin minulla ne eivät ole joutuneet kosteudelle alttiiksi. Sen sijaan Hailea ja JBL ovat äänekkäitä ja tärisevät sekä liikkuvat itsekseen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”