Kokemuksia Sera 550 R plus-ilmapumpusta?
Valvoja: Moderaattorit
Kokemuksia Sera 550 R plus-ilmapumpusta?
Eli lähinnä olisin kiinnostunut äänekkyydestä ja tärinästä.
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Re: Kokemuksia Sera 550 R plus-ilmapumpusta?
Minulla on tuollainen. Minusta hintansa väärtti. Liukuva tehon säätö. Aivan täysillä ollessa hiven ääntä, mutta ei oman "akvaariokonesalin" seassa pahemmin häiritse:). Selvästi hiljaisempi kuin Kiinan ihme Hailea. Mielestäni ei tärise myöskään kuin hiven kun napit ovat ns. kaakossa. Kumitassut ovat.
Äänen arviointi kuitenkin hiven subjektiivistakin mikä kenenkin mielestä hiljainen. Itse luonnehtisin sitä hiljaiseksi ilmapumpuksi tuossa kokoluokassa. Minulla myös tästä pienempi malli (2 ulostuloa). Hiljaisempi hieman kuin tämä iso.
Tietysti olisi parasta verrata tätä ja esim. Eheimin vastaavaa ilmastinta rinnan ja luonnehtia ääntä ja tärinää.
http://aqua-web.fi/forum/viewtopic.php? ... n#p6450772
Pitkä sikermä. Kannattaa laittaa etsi-kenttään "sera", niin näkyy kommentit Serasta. Itse monen kanssa samoilla linjoilla.
Äänen arviointi kuitenkin hiven subjektiivistakin mikä kenenkin mielestä hiljainen. Itse luonnehtisin sitä hiljaiseksi ilmapumpuksi tuossa kokoluokassa. Minulla myös tästä pienempi malli (2 ulostuloa). Hiljaisempi hieman kuin tämä iso.
Tietysti olisi parasta verrata tätä ja esim. Eheimin vastaavaa ilmastinta rinnan ja luonnehtia ääntä ja tärinää.
http://aqua-web.fi/forum/viewtopic.php? ... n#p6450772
Pitkä sikermä. Kannattaa laittaa etsi-kenttään "sera", niin näkyy kommentit Serasta. Itse monen kanssa samoilla linjoilla.
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Mies
Suosittelen.
Minulla on vanha malli 550 (sininen) ja nyt ostin 550R: molemmilla on hiljainen, uusi malli on värinätön ja varaosat (venttiilit) sopii joka Resun pumppu
Olen ehdottomasti "fan Eheim" vaan ilmapumppu olin pettynyt: ei selvitä kosteutta ja kahden kuukauden kuluessa lakkaa toimimasta.
Mutta Sera toimii edelleen....
Minulla on vanha malli 550 (sininen) ja nyt ostin 550R: molemmilla on hiljainen, uusi malli on värinätön ja varaosat (venttiilit) sopii joka Resun pumppu

Olen ehdottomasti "fan Eheim" vaan ilmapumppu olin pettynyt: ei selvitä kosteutta ja kahden kuukauden kuluessa lakkaa toimimasta.

Kiitoksia tiedoista. Aion keskittyä jatkossa enemmän killeihin ja laskeskelin, että tarvitsen yhden ilmapumpun lisää pyörittämään pillisuodattimia. Eheimiin olen itse ollut tyytyväinen. Tosin minulla ne eivät ole joutuneet kosteudelle alttiiksi. Sen sijaan Hailea ja JBL ovat äänekkäitä ja tärisevät sekä liikkuvat itsekseen.