Kuvia akvaarioistanne 5

Valokuvausta koskeva keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Lukittu
Kana +-yksipantteri
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Mies

Re: Kuvia akvaarioistanne 5

Viesti Kirjoittaja Kana +-yksipantteri »

Andres kirjoitti:Ehkä se liittyy jotenkin siihen, että joillakin on akvaariossaan isä- ja äitikaloja, lapsikaloja, kalavauvoja ja sen sellaisia?
Jotka sitten stressaantuvat hengiltä turhanpäiväisestä kiusaamisesta, vai?
100, 235 ja 525 litraiset seuralat + 50 litrainen rasbora-allas.
Anskukalafriikki
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Anskukalafriikki »

Jos mulla ois muita kun parvikaloja niin kyllä mä ne nimeäisin. Mutta kysyin vaan siksi että tietäisin että onko malawi se kyseinen kala mitä tarkoitin laittamalla sen silitys jutun. Koska se kyl vissii oli joku aw?? Mutta jos kukaan awstä ei ole laittanu mitää vitsin silittelykuvaa malaweistaniin... se sit ei oo se laji. Se olikin kiekkokala :mrgreen:
ps Sori kun alotin tän joten lopetetaan tää silittely juttu ja laitetaan kuvia 8-)
nimeni: Ansku .K= koripallon pompottelia a= aavistuksen verran sählääjä L= Liukas luikku myös jäällä luistellessa A= Apina, papina pölötteliä. Friikki, eläimiin, urheiluun,musiikkiin ja sähläykseen. = Ansku K.a.l.a.friikki.
Andres
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Andres »

Kana +-yksipantteri kirjoitti:
Andres kirjoitti:Ehkä se liittyy jotenkin siihen, että joillakin on akvaariossaan isä- ja äitikaloja, lapsikaloja, kalavauvoja ja sen sellaisia?
Olen liian vanha ja vanhanaikainen inhimillistämään luontoa ja pitämään akvaariota nukkekotina ja kaloja nukkeina ja pehmoleluina. Koska olen vuosikymmenet ollut harrastamatta (minkä takia pidänkin itseäni täydellisenä aloittelijana) en tiedä, missä vaiheessa tällainen leikki- ja inhimillistämistrendi on tullut akvaarioharrastukseen. 60-luvulla sellaista ei minun muistini mukaan Suomessa esiintynyt.
"Elämässä ei voi mennä hyvin, jos tarvitsee keräillä pisteitä tallomalla teinejä ja sen sellaisia."
Anskukalafriikki
Member
Member

Ai mikä? Se nimi juttuko? Musta se on normaalia että ihmiset antaa kaloille nimiä. Ja jos tulee "kalavauvvoja" niin niitä sitten voi sanoa "kalavauvvoiksi koska niitä ne on. Niille kuuluu myös "äitikala" ja "isäkala". Vai ymmärsinkö nyt mitä haet takaa?
nimeni: Ansku .K= koripallon pompottelia a= aavistuksen verran sählääjä L= Liukas luikku myös jäällä luistellessa A= Apina, papina pölötteliä. Friikki, eläimiin, urheiluun,musiikkiin ja sähläykseen. = Ansku K.a.l.a.friikki.
Hedelmiina
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit

Viesti Kirjoittaja Hedelmiina »

Andres kirjoitti:
Kana +-yksipantteri kirjoitti:
Olen liian vanha ja vanhanaikainen inhimillistämään luontoa ja pitämään akvaariota nukkekotina ja kaloja nukkeina ja pehmoleluina. Koska olen vuosikymmenet ollut harrastamatta (minkä takia pidänkin itseäni täydellisenä aloittelijana) en tiedä, missä vaiheessa tällainen leikki- ja inhimillistämistrendi on tullut akvaarioharrastukseen. 60-luvulla sellaista ei minun muistini mukaan Suomessa esiintynyt.

Eiköhän tämä nyt liity ihan siihen, että kaloillle annetaan nykyään nimiä ihan siinä missä muillekin perheen lemmikeille :) Mulla asustaa altaissa kyllä nimettyjä kaloja, tunnustan - tosin ikää on mulla vasta kohta 40 mittarissa ni se on ihan ok juttu :D En mä kalojen silittelyä ymmärrä, mutta kyllä malaweja mm joudun käteen ottamaan nähdäkseni tarpeen mukaan sukupuolet niiltä.

Ja.... Ystäväiset, on mennyt vähän ohi topikin nyt tämä keskustelu ;)
Harrastus vähän katkolla, 30l ja 400l.
Andres
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Andres »

Hedelmiina kirjoitti: Ja.... Ystäväiset, on mennyt vähän ohi topikin nyt tämä keskustelu ;)
En ole varma, mitä tuo sitaattilaina topik tarkoittaa. Jos se tarkoittaa otsikon määrittämää keskustelun aihetta, niin olen ilman muuta krjoitellut sopimattomia, epäasiallisia, kiusallisia tms. viestejä. Yritän vähitellen nyt työeläkkeellä ollessani opetella oikeaa nettietikettiä (sanan juuri opin), jotta osaan täällä lasteni ja lastenlasteni ikäisten foorumilaisten keskuudessa toimia oikeiden tapojen mukaisesti.
Jatkukoon siis keskustelu tutusti ja turvallisesti topikista "Kuvia akvaarioistanne 5".
"Elämässä ei voi mennä hyvin, jos tarvitsee keräillä pisteitä tallomalla teinejä ja sen sellaisia."
Hedelmiina
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit

Viesti Kirjoittaja Hedelmiina »

Andres kirjoitti:
Hedelmiina kirjoitti: Ja.... Ystäväiset, on mennyt vähän ohi topikin nyt tämä keskustelu ;)
En ole varma, mitä tuo sitaattilaina topik tarkoittaa. Jos se tarkoittaa otsikon määrittämää keskustelun aihetta, niin olen ilman muuta krjoitellut sopimattomia, epäasiallisia, kiusallisia tms. viestejä. Yritän vähitellen nyt työeläkkeellä ollessani opetella oikeaa nettietikettiä (sanan juuri opin), jotta osaan täällä lasteni ja lastenlasteni ikäisten foorumilaisten keskuudessa toimia oikeiden tapojen mukaisesti.
Jatkukoon siis keskustelu tutusti ja turvallisesti topikista "Kuvia akvaarioistanne 5".
Siis tarkoitin tässä nyt sitä, että kun tämä keskustelu on rönsyillyt tänne "valokuvaus/kuvia akvaarioistanne" niin olisi tarkoituksenmukaisempaa keskustella toisessa topikissa kuin siinä, mihin on tarkoitus laittaa valokuvia :) Ilmaisenko itseäni jotenkin väärin nyt? Laitan seuraavaksi valokuva taas :)
Harrastus vähän katkolla, 30l ja 400l.
kirahvi1
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kirahvi1 »

M. tuberculata.JPG
M. tuberculata.JPG (189.6 KiB) Katsottu 3855 kertaa
Anskukalafriikki
Member
Member

hyi, anteeksi. MIkä toi on?
Kana +-yksipantteri
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Kana +-yksipantteri »

Anskukalafriikki kirjoitti:hyi, anteeksi. MIkä toi on?
Vastaan puolesta, kierteinen.
100, 235 ja 525 litraiset seuralat + 50 litrainen rasbora-allas.
[groovehai]
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja [groovehai] »

Mulla on ollut täällä uuden altaan pystyttämisketjukin erikseen, mutta laitetaan nyt tännekin fotoa puolen vuoden läträämisen jälkeen :)
1607.jpg
1607.jpg (39.26 KiB) Katsottu 3819 kertaa
Melkein tuhat litraa nature aquarium-yritystä. Täytteenä joitakin kalojakin. Ja joskus mun pää. https://www.facebook.com/Juhan-akvaario ... 227724352/
also in ig @aquariumbyjuha
Onia
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Onia »

Nyt tohtii ehkä omastakin altaasta laittaa jo kuvan. Kovin on sekava sisustus vielä ja kaikki vähän vaiheessa, mutta kyllä se tästä ajan kanssa. Lopullisena suunnitelmana on pitää kasvistossa pääasiassa vesimiekkoja ja ihan yhtä tai kahta köynnöstävää kasvia. Mutta jotain vihreää piti äkkiä saada, niin olkoon näin nyt toistaiseksi. Juhannusta edeltävällä viikolla siis pystytetty.

Kuva
kalaton1
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja kalaton1 »

Tässä joitakin kuvia meidän 70l sekalasta, sen verran muutoksia tulossa että kiilakyljet muuttaa omaan isompaan jossain vaiheessa ja kasvatan parvea, poikasakvassa kasvamassa kiilakyljen penskoja.

http://aijaa.com/KyTZiU
http://aijaa.com/jP6pxs
http://aijaa.com/w1Yk0g
http://aijaa.com/6a7sOp
http://aijaa.com/Q3jK41

Kuvat ei ihan parhaita kun kännykällä kuvattu, täytys kyllä hankkia ihan kunnon vehje kuvausta varten.
Krooninen akvaariokuume vuodesta 2012
ameise
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja ameise »

Laitetaas päivitetty kuva tästä "monnispitkulasta". Pikkumonnisia alunperin suunnittelin, mutta tästä tulikin sitten pikkukorumonnisten (Corydoras nanus) asumus :) Eli asukkeina parikymmentä monnista (ja parvenjämä hehkurasboroita).

Kuva
Riveriana
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS, CorydoradinaeFinland

Viesti Kirjoittaja Riveriana »

Groovehailla ja ameisella kivat altaat.
Anskukalafriikki
Member
Member

Ameisellä on kaunis allas:)
aku80
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja aku80 »

Meidän purkin asukkaita.
Kuva
Meidän lähes kesy sinirapu.
Kuva
Lehtikala
Kuva
erittäin huono kuva viiritonkijasta
Kuva
toinen tonkija laji
Kuva
3tonkija laji meijän pytystä.
Anteeksi huono kuvanlaatu ja likaset lasit.ei ole tullut toi salama vielä huollosta joten kuvia on käsitelty reilulla kädellä et edes jotain selvää sais.
Anskukalafriikki
Member
Member

Jos nyt voin kysyä, että tos lukee toi melkein kesy sinirapu niin tarkoittaako se mitä?
Iiriva
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Iiriva »

Vaikea on saada hyvää kuvaa, kun ei ole kunnon kameraa, ja koon takia on otettava kuva niin kaukaa, ettei saa erityisen tarkkojakaan... :/

Kuva
1125- ja 200-litraiset seuralat. 120L ja 45L kuivana.
http://liquefied.blogspot.com
aku80
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja aku80 »

Anskukalafriikki kirjoitti:Jos nyt voin kysyä, että tos lukee toi melkein kesy sinirapu niin tarkoittaako se mitä?
Eli syö melkein kädestä.ei tarvi olla kun lyhyet pinsetit niin rapu tulee hakeen eväänsä.on se kerran napannut mua sormestakin.pakko syöttää noin kun ei rapunen oikein muuten saa ruokaa kun noi tonkijat vie kaikki.
nötter
Member
Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja nötter »

400l Afrikka-allas.
Liitteet
400l.jpg
400l.jpg (137.84 KiB) Katsottu 3501 kertaa
Anskukalafriikki
Member
Member

aku80 kirjoitti:
Anskukalafriikki kirjoitti:Jos nyt voin kysyä, että tos lukee toi melkein kesy sinirapu niin tarkoittaako se mitä?
Eli syö melkein kädestä.ei tarvi olla kun lyhyet pinsetit niin rapu tulee hakeen eväänsä.on se kerran napannut mua sormestakin.pakko syöttää noin kun ei rapunen oikein muuten saa ruokaa kun noi tonkijat vie kaikki.
On varmaan kiva rapu :)
Pullahiiri
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Pullahiiri »

Josko pidettäisiin tätä hieman enemmän kuvaketjuna eikä yhden nimimerkin jatkuvalla kyselyllä ns. kyselyketjuna. Kiitos.

-Ylläpito
325: M. festivus, H. pyrrhonotus, C. duplicareus, CW021, Hypancistrus sp. L-066
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
afrodite
Member
Member
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland

Viesti Kirjoittaja afrodite »

Nötterillä hienoja juurakoita/oksia!
720l kiekkola.
suomunaama
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja suomunaama »

Tänään tuli tämmöinen 60l sukisten majapaikka haettua uuteen kotiin ja pistin sinne sitten kaikki kasvit mitä mukana sai. Vesi vielä veden laiton ja vedenparannusaineiden jäljiltä mahdollisesti vähän sameaa eikä kuvan laatukaan mikään paras mahdollinen ole... :D Mulle saa muten ilmoitella jos myy keltaisia kirsikkasukiksia tai blue jellyjä, noihin kahteen olen tykästynt.
Sukarapula 60l
Sukarapula 60l
akva.png (646.38 KiB) Katsottu 3380 kertaa
Lukittu

Palaa sivulle “Valokuvaus”