Nykyisenä suodattimena Eheim Professional 2 (2026), joka tuli käytettynä akvaarion mukana enkä tiedä kuinka vanhasta koneesta on kyse. Epäilen kovasti, että suodatin on hajoamassa, koska se likaantuu aivan huimaa vauhtia. Parissa viikossa oli sisältä jo aivan likainen. Massoja siihen on vaihdettu kyllä. Itse en siitä vikaa osaa etsiä, saatika sitä korjata.
Akvaarion vesi on myös kokoajan likaisen ja "pölyisen" näköistä. Vesi on vihertävää, kun sen laittaa valkoiseen astiaan, mutta itse akvaariossa näyttää vain samealta. Tätä jatkunut jo useamman viikon. Arvot kohdillaan, paitsi nitraatti hieman koholla (liuskoilla mitattu, en tällä hetkellä pysty ostamaan tippatestejä).
Olen kovasti lueskellut, mikä voi olla vikana, kun vesi on tuollaista ja päädyin suodattimen vaihtoon.
Kannattaako tuon kokoisessa olla ulkosuodatin? Itse olen totaalisen kyllästynyt ulkosuodattimeen, mutta toki sellaisen hankin, jos se tuon kokoisessa on kannattavampi.
Suosituksia suodattimista?
Itse on kahta suodatinta katsellut, mutta en tiedä yhtään millaisia ovat ja niiden molempien litramäärä loppuu tuohon 240-litraan, että kannattaako sellaista ostaa vai pitäisikö olla yli tuon 240-litran? Kyse Hagen Fluval U-Series - ja Eheim Biopower -sisäsuodattimista.
Hinta saisi olla alle 100€, työttömänä ei tuon kalliimpaan olisi nyt varaa
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)