600l kalastoa

Kirjoahventen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Slili
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

600l kalastoa

Viesti Kirjoittaja Slili »

Slili kirjoitti:Ajattelin nyt pöräyttää käyntiin tän mun tyhjän 400 litrasen. Aattelin siis sekalaa, mutta kalasto vähän auki. Oisko tämmönen suotava yhdistelmä:

-helmirihmakala (montako?)
-timanttitetra 30kpl
-pandamonninen 10kpl

Tohon ei muuta sitten varmaan mee muuta, vai?

Entä mitäpä kasveja ehdottaisitte?
Haluisin ainakin punarotalaa/ hentorotalaa, karvalehteä ja jotain punertavaa.. Ehkä rusomelalehteä..? Ja jotain vallisneriaa ym. Laittakaa ehdotuksiin että montako kutakin kasvia.

Eli uusi kessa tälle. Akvahan vaihtui 600l ja siihen miettisin kalastoa ja kasvistoa, hiekkaa, taustaa, suodatinta, lämmitintä ja kaikkea maan ja taivaan välistä!

kalastomietinnät
lehtikala (mahtuuko 6kpl? vai neljä? 5?)
kiilakylki (40kpl??)
helmimonninen (20 kpl, 30, 40?)
lasimonni (20??)
partamonni (1kpl?)

mahtuisko jotain vie?
200l millilä/mollila ja 600 sekala.
nuolimonni11
Member
Member
Sukupuoli: Mies

Re: 600l kalastoa

Viesti Kirjoittaja nuolimonni11 »

Tämä on vain minun mielipiteeni, jos olen väärässä, korjatkaa. :D

Elikkäs, lehtikaloja menis se 4-6, joista kalat itse saisivat valita kumppaninsa. Minusta tuohon mahtuu kaksi pariskuntaa (4 kalaa) jos akvaarion korkeus on 50 cm tai yli.

Kiilakyljistä en oikein tiedä... voisihan tohon mennä toi 40... en tiedä. Kertokaa näitä omistaneet.
helmimonnisista en tiedä muuta, kuin että viihtyvät, mitä enemmän parvessa on kaloja. Määrästä en sano mitään kun en tiedä.

Lasimonneistakaan en tiedä hölkäsen pöläystä joten se siitä minun osaltani. :roll:

Partamonni menee kyllä, mutta eikö tuon kokoiseen tarvitsisi enemmän levänsyöjiä?

Tässä minun ehdotukseni, hope you like it! :mrgreen:
Hakusessa yli 200 litran allas, joten laittakaa tarjouksia tulemaan! :)
risteytys
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja risteytys »

voin ottaa kantaa toho lehtis juttuu että niitä kannattaa olla parillinen määrä koska ne muodostaa pareja ja sitte jos niit on pariton määrä niin yks jää sit ulkopuolelle että kannattaisin joko 4 lehtikalaa tai 6 lehtikalaa
Svanttefisu
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Svanttefisu »

Muuhun kalastoon en ota kantaa koska en tiedä :mrgreen:

Mutta enta rusokirjoahvenet? Ne ovat n.7 cm kirjoahvenia ja viihtyvät n.4-10 kalan parvessa.
Elävät aika pohjalla ja ovat todella rauhallisia. Eivätkä kiusaa pienempiä kaloja ja suurin osa kaloista jättää ne rauhaan. Ne ovat suosittuja muualla maailmassa mutta Suomessa ovat jääneet pienemmälle huomiolle. Mutta ovat todella söpöjä. Suosittelen!
180l kala-allas
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kirjoahvenet”