Onko tuo lämpötilan nousu normaalia?
Särinä tuskin on normaalia

En tiedä laitteen ikää tuli nimittäin minulle käytettynä ja makasi kaapissa noin puoli vuotta käyttämättömänä.
Valvoja: Moderaattorit
Noh, aina kun laitat sähköä kuluttavan laitteen akvaarioosi, voit kuvitella laittavasi sinne pienen lämmittimen. Tehokkaimmat sisäsuodattimet ovat 10-28W teholuokissa (10W mm. AquaBee New Line 1000 ja 28W puolestaan Eheim powerline 2252), joilla lämmittää kyllä ihan kätevästi. Suuri osa tuosta ottotehosta päätyy lämmöksi. Vielä kun huomioidaan että ne ovat päällä 24/7.. Kahdella sisäsuodattimella korvaa pienissä altaissa lämmittimet kokonaan, mikäli altaaseen ei kohdistu suuria ilmavirtauksia.timo1976 kirjoitti:Asensin altaaseeni Resun sisäsuodattimen mallia m1000, huomasin että veden lämpötila nousi noin asteella tuon asennuksen jälkeen ---
Onko tuo lämpötilan nousu normaalia?
Meillä makkarissa vanhahko Aquaball - ei ole ääni häirinnyt.zibuli82 kirjoitti:Suosituksia pienen akvaarion (40l) suodattimeksi? akvaario sijaitsee makuuhuoneessa ja vanha suodatin pitää ärsyttävää ääntä.
heheh mulla ei oo makuuhuoneessa akvaario, joten ei se unta häiritse, mutta muuten hiljaisuutta kyllä. Kyllä mua häiritsee jääkaapin ja tietokoneen äänikin. Tietokoneen voi onneksi pitää suurimman osan ajasta pois päältä, vaikka se hiljainen laite onkin.Tuhi kirjoitti:Ja sitten kun niihin tottuu, niin ennemmin herää siihen, jos jotain tiettyä ja tuttua ääntä ei kuulu.