KalaKissa kirjoitti:...onneks pallot sai uuden kodin ja nyt on rauha akvassa. eli Kääpiöpallot vain lajiakvaarioon.
Juu, ne sai kodin multa.
Olivat ensin sellaisessa altaan reunaan ripustettavassa verkko"häkissä" isommassa akvaariossani, kunnes sain altaan kypsyteltyä niille hyväksi ja tänään pulahtivat siihen omaan kotiakvaarioonsa. Ja voivat oikein hyvin.

Mun 30 -vuotissynttärilahja itselleni, mieskään ei voi marista että ei saa uutta akvaariota tuoda asuntoon kun on mun lahja ja tekee mut onnelliseksi. Mikä mahtava tekosyy siis.
Itse aion pitää nuo tuossa omassa kodissaan myös yksin, ellei nyt joku päivä tule vastaan jotain sellaista erikoisempaa kalaa joka saattaisi olla yhdentekevä kääpiöille, joku pleko voisi olla sellainen koska "möllöttää" päivät kumminkin jossain kolossa tai pusikossa eikä herätä huomiota, ja on paksunahkainen ja mieluiten myös iso. Mutta sitten pitäisi olla jo isompi akvaariokin kun ei isoja plekoja voi noin pieneen akvaarioon laittaa. Aika jännä kyllä miten sulassa sovussa kääpiöpallokalat ovat näin isossa (14kpl) parvessa, kun aiemmin minulla on kokemusta niistä nahistelevista muutaman kappaleen haaremeista, joita useimmat ikävä kyllä hankkivat ja usein sukupuolijakaumakin on vielä väärin. Suosittelisin siis kunnon parvea, tässäKIN lajissa pätee se, että mitä pienempi kala, sen isomman parven se kaipaa.
Hankin varmaan vielä muutaman lisää kun kerran tilaa riittää.
Ai mutta, tiedänhän minä yhden harmonisen lajin kääpiöpallokalan seuraksi: juovapallokala tetraodon lineatus. Kaverillani oli yli 1000 litran akvaariossa yksi iso juovapallokala, kokoluokkaa mun koiraa isompi (1,5kg chihuahua) ja sinne oli ilmestynyt yksi pikkuruinen kääpiöpallokala antamieni kasvien mukana, ei se muuten sinne ole voinut joutua. Oli aika yllättävä löytö yksi päivä huomata se siellä valtavassa altaassa, ja hupaisa parivaljakko! Kääpiöpallo oli niin pieni, ettei isompi pallo noteerannut sitä ruoaksi tai yhtään miksikään, sehän oli pienempi tai saman kokoinen kuin sen oma silmä. Kaveri sitten antoi sen elellä siellä koska vaikutti tyytyväiseltä syödessään isomman pallon jättämiä jämiä simpukoista ja katkaravuista, oli sillä ainakin tilaa uida!