Paras suola murtovesialtaaseen?
Valvoja: Moderaattorit
Paras suola murtovesialtaaseen?
Mikähän mahtaisi olla toimivin suola murtovesialtaaseen? Altaaseen olisi tulossa Tetraodon biocellatuksia ja niille tulee kohtuu vähä suolaine laari eli 1.005-1.008.
Suolaista, mutta niin makeaa...
-
- Akvaariokuvaaja 2005
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Mies
Re: Paras suola murtovesialtaaseen?
Melkein mikä tahansa suola kelpaa näille hyvin. Itse olen käyttänyt sitä mikä on edullisinta ja helpoiten saatavilla. Oon ajatellu tässä kohtaa niin, että kun ei ole koralleja tai muita sen kaltasia elikoita joille suolan lisäaineet olis tärkeitä.
Myös T. nigroviridis ja fluviatilis ovat sellaisia joihin kannattaa biocellatuksien lisäksi tutustua, jos vain altaan mitat antaa myöten.
Myös T. nigroviridis ja fluviatilis ovat sellaisia joihin kannattaa biocellatuksien lisäksi tutustua, jos vain altaan mitat antaa myöten.
" Ich habe mich an mich gewöhnt ", Karl Lagerfeld
Altaan mitta hiukan rajoittaa tuota kala valintaa: tankin pituus on vain 80cm, vaikka litroja on 190. Tämän vuoksi valinta kohdistuu tuosta porukasta rauhallisimpaan lajiin.
Palaanpa alkuperäiseen kysymykseen eli halvin saatavilla oleva suola kelpaa.
Palaanpa alkuperäiseen kysymykseen eli halvin saatavilla oleva suola kelpaa.
Suolaista, mutta niin makeaa...
-
- Akvaariokuvaaja 2005
- Sukupuoli: Mies
Käytin aina halvinta mitä käsiini sain, eikä tuolloin tullut mitään ongelmia.
Mulla on tällä hetkellä riutassa testissä ATS:n suola, 20kg/39e (vajaa 2e/kg). Ei ehkä paras mahdollinen riuttaan, lienee traceköyhä (tästä ei kyllä mitään näyttöä). Mitattavat arvot tuossa kuitenkin ok (ca 570, kh 12,5 ja mg 1200. Mitattu 65 ltr vedenvaihto vedestä Salifertin testeillä). Samoin halpaa on Aquaristicin myymä AquaLight Aquatic-marine Pro-Active, 10kg/17e (1,70e/kg)
Mulla on tällä hetkellä riutassa testissä ATS:n suola, 20kg/39e (vajaa 2e/kg). Ei ehkä paras mahdollinen riuttaan, lienee traceköyhä (tästä ei kyllä mitään näyttöä). Mitattavat arvot tuossa kuitenkin ok (ca 570, kh 12,5 ja mg 1200. Mitattu 65 ltr vedenvaihto vedestä Salifertin testeillä). Samoin halpaa on Aquaristicin myymä AquaLight Aquatic-marine Pro-Active, 10kg/17e (1,70e/kg)
" Ich habe mich an mich gewöhnt ", Karl Lagerfeld
-
- Member
- Sukupuoli: Nainen
Mä oon mennyt Instant Oceanilla vuoden. 8kg ämpäri riitti puolisen vuotta 5ppt hujakoilla 130-litraisessa. Esim. Zooplussassa myynnissä, isompi ämpäri halvempi. En oo oikeastaan sen kummempia hintavertailuja tehnyt, tuo oli helposti saatavilla.
200l ja 3x45l.