Mutta se voi olla ettei 20kg riitä niitäkään, täytyy vissiin ottaa se seuraavan postitusmaksun maksimimäärä tavaraa ;D
Valvoja: Moderaattorit
Mulla on tuollainen avoin allas ja roikkuva monimetallivalaisin. Viiden vuoden aikana on tapahtunut ainoastaan kaksi kertaa se, että kala hyppää altaasta. Muistaakseni molemmat ovat sattuneet yöllä, kun on pimeassä kävellyt altaan ohi. Kala säikähtää, kun ei näe kunnolla mitä tapahtuu. Malawit kun seuraavat myös altaan ulkopuolista elämää.LiskoDisco kirjoitti: Piiiikkasen puhelimella otettu kuva antaa vääristetyn kuvan muttaHäiritsee vaan että valokansi on niin ohut, että vedenpinta tulee pakosti olemaan paljon alempana kuin kannen alareuna. Ei tykkää.. Täytyy ehkä oikeasti jossain vaiheessa vaihtaa kannen tilalle roikkuva "monimetalli" valaisin, olisi kivemman näköinen. Tosin aikaisemminkin olen jo pelännyt että kalaset hyppii akvasta ulos ja nyt varsinkin kun tulossa on vauhdikkaita fisusia niin..
Akvaarioliikkeissä käytetään usein keskitettyjä veden puhdistussysteemejä. Kaikissa altaissa on silloin väkisinkin samanlaista vettä.LiskoDisco kirjoitti:"Hauska" muuten että siis akvaarioliikkeissä ainakaan täällä päin ei malaweja pidetä mitenkään ihmeellisissä vesissä. Samaa vettä niissä on kuin muissakin tankeissa. Sitä mietin että voikohan kalat jopa kärsiä erilaisesta vedestä mihin ovat liikkeessä tottuneet? Vai riittäköhän normaali kotiuttaminen (omaa vettä akvaliikkeen veteen ja akvaliikkeen vettä vähän pois joka kerta niin kauan että on pelkkää omaa vettä)? Tätä aloin pohtimaan kun akvaarioliikkeessä totesi myyjä että ei ne tuolla kasvattamoillakaan kummosissa vesissä ole. Tosin tiedon alkuperää tai luotettavuutta en mene takaamaan..
Oman kokemuksen perusteella tuo 12 cm on lähempänä totuutta, eivät ole jättiläisiä. Rauhallista porukkaa (jos ahvenet nyt voivat olla rauhallisia) ja kovia lisääntymään. Minulla oli noita joskus aikanaan ja täyttivät koko altaanLiskoDisco kirjoitti:Eli ehkä vaan lisään vähän sitä ruokasoodaa ja nostan sillä ph:ta ja kh:ta lähemmäksi oikeaa ja annan sen gh:n olla siellä missä sitä huvittaa. Se nyt ei kuitenkaan pilvissä vetele.
Onko kellään kokemusta l. trewavasaeista? Taas (vaihteeksi) löytyy hyvin ristiriitaista tietoa esim koosta. Cichlids Profiles antaa kooksi 7" eli 17-18 cm mutta Nl aqua ja Helsingin Akvaariokeskus 12cm. Mietin että onkohan tuo liian monsteri tuohon mun purkkiin? Olisi kyllä makea, varsinkin tuollainen OB väritys. Tai punainen sinisillä evillä. Tai sininen punasilla evillä. Oikeastaan kaikki värit