Sainpa vihdoinkin hankittua omaankin asuntoon akvaarion, jota ihailla ja jonka kanssa touhuta. (Vanhempien luona 350 litranen, joka sekin minun hoidokki). Olo tuntui orvolta, kun ei ollut sitä omaa luontodokumenttia pyörimässä, joten laitoin tuumasta toimeen ja hankin 110 litraisen altaan viikonloppuna. Akvaario taitaa olla mallia Juwel Rekord 800 kaapistolla, mitä nyt netistä luurasin. Akvaario oli valmis "paketti" jonka mukana tuli hiekat, kasvit ja kalat + kaikki hoitotarvikkeet, ruuat yms. Tiesin jo ostaessani luopuvani osasta tai kaikista kaloista mitä akvaarion mukana tulee.
Kalasto on tälläinen sillisoppa:
-Mustatetroja 5kpl
-Tiikeribarbeja 5kpl (myyjä kutsui näitä viisiraitabarbeiksi, varmaan kaupassa myyneet sillä nimellä, mutta tosiaan neljä raitaa noilta jokaiselta löytyy)
-Albiinotiikeribarbeja 4kpl
-Neontetroja 2kpl
-Intiaanisulka 1kpl
-Partamonni 1kpl
Homman nimi on nyt se, että en tiedä oikein itsekään minkälaiseksi akvaarioni haluan asuttaa

Joko kalasto menee siis täysin uusiksi ja myyn kaikki/suurimman osan pois TAI kalastoa rakennetaan joidenkin olemassa olevien kalojen ympärille. Olen avoin kaikenlaisille ehdotuksille, ehtona on se, että kalat ovat helppohoitoisia ja mieluiten värikkäitä, niitä saa useimmista eläinkaupoista, eli eivät olisi mitään superharvinaisia eikä superhintaviakaan (saakohan näillä kriteereillä enää mitään

Haluaisin kokeilla jotain mitä minulla ei ole vielä koskaan ollut, kuten ahvenia (lukuunottamatta lehtikaloja). Niistä rupesi kiinnostamaan mm. perhoskirjoahven. Taistoja on joskus aikoinaan ollut, mutta siitä on jo niin kauan aikaa, että rupesivat uudelleen kiinnostamaan kun näin pari viikkoa sitten kaupassa niin upeita taistoherroja.. Keskiveden kaloista sen verran, että ei mieluusti mm. korkeanmallisia tetroja, sillä niitä on ollut jos jonkinlaista 350 litrasessa ja niitä harrastan siellä jo muutenkin. Nyt kiinnoistaisi siis jokin "suikulanmallinen" ehkäpä. Joskus ehdoteltiin rasboroita ja nekin on ruvennut kiinnostamaan.
Pohjakaloista saa ehdottaa oikeastaan ihan mitä tahansa mikä tuonne sopii ja jotka valloittaa meikäläisen syrämmen
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Lämpötila 24,5. Muista vesiarvoista laitan vaikkapa heti huomenna, kunhan oon opiskellut ensin vähän tippatestien käytöstä.
Toivottavasti tästä erittäin ympäripyöreästä tekstistä sai jotakin selkoa