Tarttisin vähän ohjeistusta...
160 l seuralaan tarttisin ehdotuksia, jonkun näyttävän kalan tahtoisin vielä tuonne, mutta minkä?!
Tällä hetkellä
1 täplämonni
6 mustaneontetraa
6 suppusuuta
1 taisto uros
Taisto on varmaan nyt tässä se rajoite, mitä ihmettä mä sinne keksisin ?
Vinkkejä otetaan kiitollisena vastaan =)
Seuralaan seuraa
Valvoja: Moderaattorit
-
hippikala
- Senior Member

- Akvaarioseurat: JAS
- Sukupuoli: N/A
Re: Seuralaan seuraa
Mitä tarkoitatkaan täplämonnilla? Partamonnia vai täplämonnista (joka on parvikala)?
Tuohan on niin upea kokonaisuus tuollaisenaan, etten varmaan itse tekisi muuta kuin lisäisi parvikalojen määriä. Tuohon litramäärään menisi mustaneontetroja helposti yli 10 ja suppusuutkin varmaan viihtyisivät isommassa porukassa. Tuohan on todella upea, jos valaistuksen saa sopivan hämäräksi ja kalat hehkumaan kaikissa väreissään. Taiston voisi tietysti harkita vaihtavansa johonkin kääpiökirjoahveneen. Niissähän on todella upeita tyyppejä, eivät vaan välttämättä näytä kaupassa todellista luonnettaan. Itse ehkä lisäisin tuonne jonkun salaperäisen piileskelijän, vaikkapa banjomonnin. Että olisi nuo loistavat, hehkuvat parvikalat ja sitten semmoinen hämärämpi lymyilijä satunnaisesti bongattavissa. Ehkä voi aloittaa noilla parvikaloilla (ja sillä monnilla) ja odotella kaikessa rauhassa milloin se sopiva sydänkäpynen löytyy pakettia täydentämään.
Tuohan on niin upea kokonaisuus tuollaisenaan, etten varmaan itse tekisi muuta kuin lisäisi parvikalojen määriä. Tuohon litramäärään menisi mustaneontetroja helposti yli 10 ja suppusuutkin varmaan viihtyisivät isommassa porukassa. Tuohan on todella upea, jos valaistuksen saa sopivan hämäräksi ja kalat hehkumaan kaikissa väreissään. Taiston voisi tietysti harkita vaihtavansa johonkin kääpiökirjoahveneen. Niissähän on todella upeita tyyppejä, eivät vaan välttämättä näytä kaupassa todellista luonnettaan. Itse ehkä lisäisin tuonne jonkun salaperäisen piileskelijän, vaikkapa banjomonnin. Että olisi nuo loistavat, hehkuvat parvikalat ja sitten semmoinen hämärämpi lymyilijä satunnaisesti bongattavissa. Ehkä voi aloittaa noilla parvikaloilla (ja sillä monnilla) ja odotella kaikessa rauhassa milloin se sopiva sydänkäpynen löytyy pakettia täydentämään.
Hohtomiljoonakalahybridit & sukaravut 54l
-
Nes81
- Starting Member

- Sukupuoli: Nainen
Olisikohan tuo täplämonninen ? Ajattelin niitä monnisia kyllä hankkia muutaman ainakin lisää ihan putsariksikin
Juu tuota parvea haluaisin kasvattaa, tosin nyt nuo tetrat ja suppusuut hengaa kaikki keskenään joten ovat jo isohko parvi keskenään. Pitää lähteä vähän kauppaan kiertelemään mikä silmiin sattuisi kivasti.
-
hippikala
- Senior Member

- Akvaarioseurat: JAS
- Sukupuoli: N/A
Oi, täplämonninen kaipaa ilman muuta seuraa, 4-5 kpl lisää samanmoisia. Toki jos jokin muu monnislaji alkaa yhtäkkiä inspiroida, niin muun lajisetkin viiksinenät auttavat kyllä asiaa. Se voi hyvinkin olla niin, että kun parvikoot suurenevat niin et enää kaipaakaan sinne muuta. Kalat saattavat syttyä ihan uudenlaiseen loistoon kun saavat lisää kavereita.
Hohtomiljoonakalahybridit & sukaravut 54l
-
Nes81
- Starting Member

- Sukupuoli: Nainen
Jep. Jotenkin oma idea olisi sen suuntainen että olisi joku pienenpien kalojen isompi parvi, nuita monnisia useampi ihan hygieenisyyden kannalta ja sitten muutama isompi katseenvangitsija. Taisto vaan tietysti rajoittaa. Tuon Taiston tahtoisin pitää yksin kun en välttämättä jaksaisi sitä jälkikasvun kanssa puljaamista vaikka olisi tuossa vielä toinen akva käytössä
Keltarihman löysinkin nyt tankkiin ja ajattelin että josko niitä muutaman kappaleen Taiston kanssa voisi pitää.