Monnin poikaset?

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
juulia80
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Monnin poikaset?

Viesti Kirjoittaja juulia80 »

Akvaariossa, minkä ostin 1,5 viikkoa sitten, tuli mukana kaksi partamonnia. Toinen niistä on ollut tosi aktiivinen ja liikkuu akvassa paljon, syö jne. Toinen on ollut "kadoksissa" useamman päivän ajan ja eilen nostin kantoa, ja näin sen olevan ihan elossa siellä. Tänään kun sitä ei vieläkään näkynyt, niin käänsin kannon pohjan näkyviin ja siellä oli tälläinen näky:

Kuva

Ilmeisesti Pekka ja Pätkä monneista Pekka onkin Pirkko :D Nyt pohdin että mitä tehdä. Kun se vain kyhjöttää tuolla eikä syö, niin mitä pitäisi tehdä, ettei se potkaise tyhjää? Tuleeko noista munista jotain vai riistänkö kylmästi Pirkolta sen "poikaset", jos ne ei ole hedelmöittyneitä? Kun en tiedä onko Pätkäkin sitten Päivi? Äsken yritin "pakkoruokkia" sitä työntämällä kannon alle pohjaruokatabletin :D

Tässä taustaa:
http://www.lemmikkipalstat.net/foorumit/Forum20/HTML/424552.html
Aquariel
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: HAS

Re: Monnin poikaset?

Viesti Kirjoittaja Aquariel »

Ei sitä kannata pakkoruokkia, koska ei urokset syö mitään kun vartioi mätiä. Paitsi olen lukenut että ne pitävät mätimunat puhtaina imemällä limaa niiden päältä. Ja yleensä partamonni uroksen tunnistaa aika helposti kun katsoo onko sillä "partaa".
Kuva
Tässä on mun ison n.20cm (tai enemmän) partamonniuroksen pää jolla näkyy "parta".
Jos jätät mädin vain sinne niin luulen että poikaset selviytyy, ellei ole jotain hirveitä petoja syömässä. Tai sitten voit tuhota mädin, ettei tule poikastulvaa. (poikasia on aika vaikea myydä, paitsi jos ne on helmipartiksia, mutta luulen että sun on tavallisia maatiaisia.)
96l, 240l, 3 hiirtä, koira, hevonen
pisarat2
Senior Member
Senior Member

Re: Monnin poikaset?

Viesti Kirjoittaja pisarat2 »

Jos sellaisia maatiaismallisia partamonneja ovat, suosittelen, vaikka se raa'alla kuulostaakin, tuhoamaan kudun. Pienen pienet partiksia ovat toooosi söpöjä kyllä, MUTTA niitä ei mahda meinaa saada sijoitettua mihinkään. Kutevat pian uudestaan (ja uudestaan ja uudestaan ja uudestaan....) , jonka jälkeen jälkikasvulle kuten keskenään yhä uudelleen. Nähty on niitä pystyä, joissa on satoja partamonneja. Samantien etsisin myös uuden kodin toiselle noista monneistanne, sillä kutevat kuin teinit heti tilaisuuden tullen, noin parin viikon välein.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”