54-litraisen akvan kalastolisäystä.

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Keisaritetra36
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

54-litraisen akvan kalastolisäystä.

Viesti Kirjoittaja Keisaritetra36 »

Moikka. Olisi tuossa tuollainen 54-litrainen akvaario jossa asukkaina tällähetkellä kuusi musta-aavetetraa, ja taistouros.
Oon aatellut jotain toista parvikalaa tuohon noiden kaveriksi. Vaatimuksina tosiaan olisi etteivät taistoa näykkisi ja ylipäätään sopivat samaan akvaan vesiolojensa ja tilan puolesta. Kaikki ehdotukset ja mielipiteet ovat tervettulleita!(:
Juwel record 800, 110 litraa. Juwel korallux 60, 54 litraa.
Tuhi
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Re: 54-litraisen akvan kalastolisäystä.

Viesti Kirjoittaja Tuhi »

Minulla oli kokeiluna musta-aavetetroja 128 litraisessa. Minusta ovat aika isoja kaloja ja vilkkaita uimareita ja toisiaan ainakin koiraat ajavat välillä rajustikin takaa toisiaan. Piilopaikkoja pitää ainakin olla paljon ja kasvitiheikköjä, joihin kalat pääsevät välillä toisiltaan suojaan ja huilimaan. Minun musta-aavetetrani alkoivat pistää kardinaalitetroja suuhunsa, joten niistä luovuin hyvin nopeasti. Aika pieneltä vaikuttaa minusta akvaariosi musta-aavetetroillekin ja toista parvikalaa en tuon kokoiseen hankkisi. Parveen kun vaaditaan aika monta kalaa, että parvikalat oikeasti viihtyvät. Joku kokeneempi saa korjata, mutta minusta 54-litrainen on pieni musta-aavetetroille sekä kahdelle erilaiselle parvikalalle.
128l monen vuoden tauon jälkeen :) 3xkääpiörihmakala, 18xkardinaalitetra, 6xpiikkisilmä, 1xmaatiaispartamonni.
56l: Kääpiörihmakalan poikasia kasvamassa
Tuhi
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Tuhi »

Anteeksi, muistin minulla olleen kalalajin väärin :( Minulla kardinaalitetroja popsineet kalat olivat ruusutetroja. Musta-aavetetroista en osaa sanoa mitään. Mutta silti olen sitä mieltä, että kahta erilaista parvikalaa ei sinun 54-litraiseen akvaarioon mahdu, jos haluat kunnon kokoisia parvia.
128l monen vuoden tauon jälkeen :) 3xkääpiörihmakala, 18xkardinaalitetra, 6xpiikkisilmä, 1xmaatiaispartamonni.
56l: Kääpiörihmakalan poikasia kasvamassa
Keisaritetra36
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Keisaritetra36 »

Kiitos vastauksesta tuhi! Hyvä saada neuvoa tuohon pienempään akvaan. Mulla on tosiaan ollut kardinaaleja ja musta-aaveita samassa akvassa ja mietin että eivät ne ainakaan mulla toisiaan syöneet :D mutta voi tosiaan olla että akvaan ei mahdu toista parvikalaa.
Juwel record 800, 110 litraa. Juwel korallux 60, 54 litraa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”