Terve!

Iso partamonni saattaisi olla se, joka voisi toimia.... Tosin tuo kalasi on luonnonpeto, niin onko sillä saalistusvaisto niin kova, että isokin partamonni näyttää välipalalta...

Kun iso partis on ainoa, joka tulee mieleen jos on huonoja kokemuksia näistä muista isoita imusuista...
Nyt menee ihkä aavistus ot, ja korkealentoiseksi jaaritteluksi, mutta... Mä pidän tuollaista oikein ison kalan allasta ja levättömyyttä aika vaikeana (tai jopa mahdottomana tehtävänä). Kun siis jos olen oikein ymmärtänyt, niin ammonium innostaa leviä ja tuollaisen kalan ruokkiminen tietää aina aikamoista vedenkuormitusta, niin yhtälö on vaikea täysin levättömyyteen. Kun jos noita oikein "superhyperhifisteltyjä" kasviakvaariota katsoo, niin niissähän kalamäärä on ihan mitätön, jotta sinne ei synny sitä ammoniumkuormitusta. Syökö tuo muuten tuoreruokaa vai kelpaako teollinen sapuska? Kun teoriassa laadukas kuivamuona voisi olla yksi avain vähäleväisyyteen.
Mun silmiini tuo allas on kyllä todella vähäleväinen,

toki se voi livenä näyttää erilaiselta.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Se tuli mieleen, että onko tuon kasvillisuuden pakko olla vallisneriaa?

Kun jos siellä olisi vaikka liuskavesisaniasita tai jotain muuta oikein nopakasvuista köynnöstävää, niin niitä voisi joutua karsimaan aina ennenkuin levä ehtii näkyväksi. Ja pikkulimaska on oikein hyvä pintakasvi, varjostaa ja syö ravinteita. Vaikka sitten taas toisaalta ne ravinteet eivät ole ongelma, jos ajatellaan jotain estimated index -lannoitesysteemiä...
Minkälainen on vedenvaihtorytmi ja määrä ja kuinka korkeaksi nousee nitraatti vedenvaihdon välillä? Kun puhdas vesi myös on hyväksi levättömyyttä tavoitellessa
tämmöisiä hajatelmia...