Fluval Edge

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
pop-up
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Fluval Edge

Viesti Kirjoittaja pop-up »

Onko kellään kyseistä nanoa ??
Millainen on käytössä ? Ulkonäkö ainakin on makea 8-)
Millainen suodatus systeemi on ? Kalanpoikasille turvallinen ?
Seeprapleko <3 Kiinnostus monnisiin ja siimapyrstöihin kasvamassa...
-tombba-
Member
Member

Re: Fluval Edge

Viesti Kirjoittaja -tombba- »

Itsellä ei ole käyttökokemuksia, mutta mtiä niitä muutaman ihan toiminnassa olen nähnyt niin ainakin valaistus niissä on todella onneton. Siinä oli ihan tavalliset spottilamput 2kpl joista ei valoteho jakaudu lähellekkään tasaisesti ja oli muutenkin melko pimeä.

Tuossapa pari hyvää kuva havainnoillistamaan tuo valaistus:

http://www.noviceaquarist.com/images/Fl ... Beauty.JPG

http://i174.photobucket.com/albums/w81/ ... CF1221.jpg

Meiltä löytyy dennerlen nano cube josta ei ole mitään pahaa sanottavaa ja mielestäni paremma näköinen kun tuo fluval ja etuna halvempi hinta vaikka mukana complete plus paketissa tuleekin kaikki tarvittava
Veikkaisin ettei tuossa fluvalin nanossa kasveja kasvatella ihan kauheasti alkuperäisvalaistuksella ainakaan.
450L työn alla 63L ja 30L rapula/taistola + 4x kissaa ja koira
malawi
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja malawi »

Toi Fluval Edge on kyllä tyylikäs, mutta ihan tärkeän kallis. Suomessa olen nähnyt kahdessä paikassa myynnis. Akvaariokeskus, n. 150€ ja Faunatar Sello 200€. Allas mitä on myyty oli 21 litrainen. Hieno allas muttei hinnan arvoinen.

Olen samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa, Dennerle Nano Cube on tyylikkäämpi ja hintakin on paljon alempi ( Aquaristicshop:n sivuilla 20L n. 23€ ja 30 L n. 32€, plus postitus) Dennerlen altaita en ole suomessa nähnyt, eikä ole myöskään mahdollista tilata akvaarioliikkeen mukaan, koska Dennerle vaatii min. 50 altaa tilauksen kerralla.
-tombba-
Member
Member

Viesti Kirjoittaja -tombba- »

malawi kirjoitti:
Olen samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa, Dennerle Nano Cube on tyylikkäämpi ja hintakin on paljon alempi ( Aquaristicshop:n sivuilla 20L n. 23€ ja 30 L n. 32€, plus postitus) Dennerlen altaita en ole suomessa nähnyt, eikä ole myöskään mahdollista tilata akvaarioliikkeen mukaan, koska Dennerle vaatii min. 50 altaa tilauksen kerralla.

Zooplussastakin saa nykyään tuota dennerlen nano cube complete plus pakettia hintaan 119,95€ http://www.zooplus.fi/shop/akvaario/akv ... iot/206509. Taitaa jossain vaiheessa mennä toinen tilaukseen =) DIY LED amano akvaario 30L ? :) On siellä näköjään fluvalin edgeäkin 135€ hintaan. Toki tuota dennerlen nano cubea on saatavilla myös 60L kokoisena, mutta ehkä sitä ei voi enään niin nanoksi kutsua. Yleisesti ottaen muutenkin pelkästään hyviä kokemuksia dennerlen tuotteista täälläpäin.
450L työn alla 63L ja 30L rapula/taistola + 4x kissaa ja koira
Aqualung
Katalysaattori
Katalysaattori

Viesti Kirjoittaja Aqualung »

Edgen suodatusta hoitaa koteloitu AquaClear 20 ulkolaitapöristin.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.

Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
eeroq
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja eeroq »

Onko kellään kokemuksia tuosta led-mallista? Ilmeisesti parempi valaistus se kuin tuo halogeenimalli? Kiinnostaisi kovasti tuo akvaario, sillä on niin hienon näköinen ulkomuodoltaan!
AquaPro
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja AquaPro »

Itselläni on tuo led-malli. Valaistus on ihan ok, todennäköisesti paljon parempi kuin halogeenimallissa. Joka tapauksessa kasvit kasvavat hyvin eikä itselläni ole ollut leväongelmia. Huomaa, että huoltaminen on hankalampaa kuin päältä täysin avoimissa akvaarioissa. Suodatinteho on vähintäänkin riittävä ja akvaariossa voi pitää poikasia esisuodattimen ansiosta. Itse olen ollut tyytyväinen ostokseeni.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”