projekti 125 litraa

Pidä päiväkirjaa akvaariostasi, tai dokumentoi akvaarioprojektisi etenemistä täällä
Tuhi
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja Tuhi »

Minä ihka ensimmäisen kääpiörihmakalojeni kuplapesän pelastin yöksi metallisen ja tiheäsilmäisen siivilän suojiin :mrgreen: Koukkasin siivilän kuplapesän alle niin, että kuplapesä jäi edelleen vedenpinnalle, mutta siivilä suojasi pesän veden pinnan alla uivilta herkuttelijoilta. Sen verran vain kuplapesää siirsin siivilän kanssa, että sain siivilän tuettua akvaarion reunoille. Siinä oli kääpiörihmakalakoiraallani ihmettelemistä! Kun ressukka näki pesänsä, mutta ei päässyt siihen enää käsiksi eikä lisäilemään kupliaan. Sitten seuraavana päivänä hommasin poikasaltaan. Minulla toimi tuo verkkopoikasallas pitkään akvaarion reunalla, ja sen metallipidikkeet riittivät ihan hyvin, vaikka minulla on kehysakvaario ja kehykset vielä aika leveätkin.

Ja tosiaan varmasti toimisi tuo kirkas muovilaatikkokin, jota Fisutar ehdotteli. Minä juuri hankin sellaisen karanteeni/sairaala-altaaksi sairaalle kardinaatitetralleni. Kääpiörihmakalan poikaset ovat minulla nyt omassa 56-litraisessa akvaariossa, joka sekin ihan viime päiviin asti pöhisi pelkän ilmapumpulla toimivan pillisuodattimen kanssa, jonka ihan muutamalla eurolla sain Akvaarioon.fi:stä. Pienillä poikasilla ei kannata pitää edes mitään pohjamateriaalia, on helpompaa altaan puhdistaminen ja ylimääräisen ruuan ynnä kuonan imurointi pohjalta vaikka pelkän letkun avulla. Jos haluaa allasta jotenkin sisustaa, suosittelen käyttämään helposti siirrettäviä, jotta vedenvaihto ja pohjan putsaus olisi helppoa. Minulla oli poikasaltaassa yksi tekokasvi, pieni kiviluola ja pintakasvina salviniaa ja kelluvaa sammalta. Poikasten ollessa pieniä on niitä ruokittava useamman kerran päivässä ja ainakin minä vaihdoin päivittäin vettä poikasakvaarioon. Nyt, kun poikaset ovat jo isompia, olen sisustanut niiden akvaarion ja olen sitä tässä kypsyttelemässä. Tällaisia vinkkejä minä silloin sain, kun yllätyksekseni huomasin olevani pienten kalanpoikasten huoltaja :) Minä en raaskinut antaa isojen kalojen syödä pikkuisia, vaan tuli ihan pakottava halu nähdä, saanko niistä yhtään kasvatettua aikuiseksi.
128l monen vuoden tauon jälkeen :) 3xkääpiörihmakala, 18xkardinaalitetra, 6xpiikkisilmä, 1xmaatiaispartamonni.
56l: Kääpiörihmakalan poikasia kasvamassa
mirauria
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja mirauria »

Minulla on vain semmoista ihan pölymäistä poikasruokaa. Yritin tänään Black Bullista katsoa muuta, mutta siellä oli vain sitä samaa. Sitä artemiaa pitäisi nyt äkkiä saada jostain. On minulla yksi tuollainen 36 litran muoviloota, jos sinne yrittäisin niitä pelastaa. Harmi vain, että kyseinen allas ei ole minulla kotona ja nyt olen vielä huomisesta perjantaihin pois kaupungista :cry: Noh. Nuo kaksi ovat myös sellainen parivaljakko, että eivätköhän yritä myöhemmin uudestaan. Nuoriakin ovat vielä. Kerkeävät aivan mainiosti.
Niissä häkeissä, joita eilen katsoin, oli ne metallin vain jotain 5cm tms. Ne eivät millään yllä kunnolla tuohon kehyksen ympäri. Täytynee tilata vastaisuuden varalle noita häkkejä vaikka netistä.
Juu, tuossa kipossa on tosiaan kevyt suodatus, kun meni niin pitkään niin vähällä kalastolla. Nyt on kalat hiukan lisääntyneet, eivät tosin hurjasti, mutta siirryn mahd pian siihen 720 litraiseen, niin en nyt viitsisi hommata tuohon enää ulkkaria kaveriksi. Ja ihan hyvinä ovat vesiarvot pysyneet, joten en senkään puoleen koe tarvitsevani tuohon uutta enää. Sen ison kipon suodatus taas mietittävä sitten erikseen.

Taistelukaloja mun piti ruveta kasvattamaan eikä haarniskamonneja, mutta nuo otukset päättivät nyt näin :mrgreen: Noh. Josko saisin noita taisto-pentujakin jossain välissä aikaiseksi, kun ensin varustaudun kunnolla. Ostin tänään Black Bullista 2 uutta akkaa. Kamputsealaisen, jonka evät ainakin kaupassa olivat puhtaan punaiset. Lisäksi ostin kokonaan punaisen akan. Tai siltä se ainakin siellä näytti. Toivottavasti pysyykin sellaisena. Täytyy laittaa näistäkin kuvat, jahka kotiutuvat. Lisäksi ostin lämmittimen uuten purtiloon.

Melkoista ihmettelyä nyt näiden kanssa, kun olisi kiva saada noi pennut pysymään hengissä. Sitten on tulossa se uusi allas ja siihen olisi shoppailtava tekniikkaa ja sisusteita. Valo ja hiekat vielä, niin sen saisi pystyyn. Sitten voisi ruveta pohtimaan paremmin suodatusta. Eli tarvitaanko jotain lisää ja jos, niin mitä. Meinasin tökätä sinne tuon Fluvalini ja lisäksi myyjä lupasi edullisesti ulkosuodattimen (JBL CristalProfi Greenline e1501) altaan mukaan. Eli olisivatkohan nuo riittävät? Ja jos jotain lisää, niin mitä tosiaan? Joku hiilarisysteemi olis kanssa kiva. Ja pohjalle joku kiertovesipumppu mahdollisesti... Kun ne sewelliat kiinnostaisi kovin. Ja millainen valaisin olis ok? Paljon haluaisin kuitenkin kasveja. Niin ja minkä verran hiekkaa suunnilleen on >60l kiloina? Hienoa hiekkaa siis olen laittamassa, kun haarniskat.
Johan tuli taas kysymystä joka lähtöön. Kiva, jos joku viitsii/osaa vastailla ^^
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
Siltsu
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Siltsu »

mirauria kirjoitti: Niin ja minkä verran hiekkaa suunnilleen on >60l kiloina? Hienoa hiekkaa siis olen laittamassa, kun haarniskat.
Johan tuli taas kysymystä joka lähtöön. Kiva, jos joku viitsii/osaa vastailla ^^
Muihin en osaa vastata, mutta tuon hiekan osalta arvioisin, että itse ostamani bilteman hieno hiekka 17kg olisi ollut jotain puolet 10 litran ämpäristä? Eli jos tuolla kaavalla laskee, niin niitä menisi aika monta pussia... Edullista kuitenkin, vain 8,- säkki, eikä tarvitse kummemmin pestä. Itse käytin sellaista uskomatonta pullokikkaa jonka täältä opin; laitoin hiekan kuivana 1,5 litran limupulloon, sitten altaaseen niin, että ilmat tulivat ulos ja sitten pystyin pullolla kaatamaan hiekan haluamiini paikkoihin täysin kirkkaassa vedessä! Tomu jäi pulloon!
450L kiipiät, teräkalat, norsukala, L75, L128, L201
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

Siltsu kirjoitti:
mirauria kirjoitti: Niin ja minkä verran hiekkaa suunnilleen on >60l kiloina? Hienoa hiekkaa siis olen laittamassa, kun haarniskat.
Muihin en osaa vastata, mutta tuon hiekan osalta arvioisin, että itse ostamani bilteman hieno hiekka 17kg olisi ollut jotain puolet 10 litran ämpäristä? Eli jos tuolla kaavalla laskee, niin niitä menisi aika monta pussia... Edullista kuitenkin, vain 8,- säkki, eikä tarvitse kummemmin pestä. Itse käytin sellaista uskomatonta pullokikkaa jonka täältä opin; laitoin hiekan kuivana 1,5 litran limupulloon, sitten altaaseen niin, että ilmat tulivat ulos ja sitten pystyin pullolla kaatamaan hiekan haluamiini paikkoihin täysin kirkkaassa vedessä! Tomu jäi pulloon!
Hurja 8O Minulla on tuolla 40l 10kg akvakaupan hiekkaa. Paljonkohan tuon pohjan pinta-ala on. Mutta jos 17kg olisi ~5l, niin sitähän menisi ihan kamalasti. Hmmm. Pikaisen laskutoimituksen jälkeen tuolla 40 litraisessa olisi n. 5l tuota hiekkaa. Painaisikohan se Bilteman suunnilleen saman verran? Silloin se olisi ehkäpä jotain 7-8 litraa... Toi on kyllä tosi hienoa toi ton altaan hiekka.
Uu. Kiitti pullovinkistä! Täytyypä sitä sitten käyttää. Jokusen pullollisen saa tuonne sitten kärrätä, että tulee se 60l :'D
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

Kävin eilen illalla vielä vanhempien luona tarkistamassa 230 litraisen tilanteen. Niinhän siinä oli käynyt, että haarniskamonnien ipanat olivat ruuaksi päätyneet. Mahdollista seuraavaa kertaa varten täytyy varautua valmiiksi. Lisäksi huomasin rescue-lehtiksen heittäneen henkensä. Heti mittasin hädissäni vesiarvoja taas. Edelleen olivat ok ja kaikki muut kalat kyllä hyvin pirtsakoita. Voihan toki olla, että kuoli ihan vanhuuttaan. Minulla ei ole hajuakaan, minkä ikäinen ko. kala oli. Aikuinen ainakin. Täytyy nyt kuitenkin pitää allasta tarkasti silmällä. Pari kalaa kuollut tässä aika lähiaikoinan. Ettei nyt lisää menisi ja jos, niin saisi selvitettyä, miksi.

Mitenkähän muuten tuo Weberin hiekka? Vaatiko miten hurjaa pesua?
http://www.e-weber.fi/lecar-sora-ja-hie ... -1-mm.html
http://www.e-weber.fi/lecar-sora-ja-hie ... 12-mm.html
Jompikumpi noista. Tuo karkeampikin olisi varmaan vielä tarpeeksi hienoa? Sitä ainakin oli jossain nettikaupassa hyvinkin edullisesti. Taisi olla jotain 6,5e luokkaa 25kg tms...
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

Tässä nyt vielä kuvat niistä Black Bullista tulleista tädeistä. Punainen on vakaasti päättänyt, että kamera on raitojen arvoinen kapine. Pöh. Ja akvaarion lasi on pölyinen. Hupsis... Noh. Huomenna on siivouspäivä. Jospa sitä samalla muistais noi lasit kiillottaa kanssa :roll:
Liitteet
uusi kamputsealainen
uusi kamputsealainen
WP_20140628_004muok.jpg (87.15 KiB) Katsottu 4385 kertaa
punainen
punainen
WP_20140628_007muok.jpg (96.26 KiB) Katsottu 4385 kertaa
Icecube
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Icecube »

mirauria kirjoitti:Mitenkähän muuten tuo Weberin hiekka? Vaatiko miten hurjaa pesua?
http://www.e-weber.fi/lecar-sora-ja-hie ... -1-mm.html
http://www.e-weber.fi/lecar-sora-ja-hie ... 12-mm.html
Jompikumpi noista. Tuo karkeampikin olisi varmaan vielä tarpeeksi hienoa? Sitä ainakin oli jossain nettikaupassa hyvinkin edullisesti. Taisi olla jotain 6,5e luokkaa 25kg tms...
Weberin puhallushiekka ainakin oli tosi likaista(pölisee jo kun sitä kauhoo säkistä, plus sisältää jotain pikku roskaa joka kelluu) ja vaikka kuvittelin että olin saanut sen pestyä puhtaaksi, täyttövaiheessa olin tumpelo ja menin pöllyttämään pohjaa. Siitä nousi sameus joka ei lähtenyt edes puolessa viikossa(edes suodattimien avituksella). Lopulta sameus lähti vasta kun vaihdoin melkein kaiken vedestä, että näin mulla. :mrgreen: Kivan näköistä se kyllä on eikä hinta ole paha, joten ehkä se on vaivan arvoista...
Suodatinhiekka kuulemma puhtaampaa kuin puhallushiekka, tai näin muistelen lukeneeni täältä Aw:sta. Tuota suodatinhiekkaa minäkin ensin yritin saada, mutta rautakaupasta lykkäsivät kuitenkin tuon puhallushiekkasäkin mukaan ja sanoivat että ihan samaa kamaa on... Tiedä häntä, en jaksanut alkaa hirveästi vänkäämään asiasta sillä hetkellä. :P
Katastrofialtis 128l sekasoppa, minkä lisäksi 3 islantilaista kavioeläintä... Sinne ne rahat sitten menikin. :P
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

Okei. Eli jos Weberiin päädyn, niin vaatimalla vaadin suodatinhiekkaa enkä suostu poistumaan muun kanssa :mrgreen:
Siltsu
Senior Member
Senior Member

Isäntä oli sitä mieltä, että sen 17 kg:n tilavuus oli suurempi kuin 5l ja minähän en enää muista kuin sen, että pussi oli yllättävän pieni painaakseen niin paljon. Anyway, laitoin tuohon 100 litraiseen 25 kg, eli puolitoista pussia ja sillä peittyi mukavasti tuo 80 x 35 pohja.
http://www.youtube.com/watch?v=d-XB0bwt ... re=related
Tässä vielä pätkä siitä miten isommankin hiekkamäärän kanssa pääsee suht helpolla! Toimii, oli pakko ite kokeilla! :mrgreen:
Viimeksi muokannut Siltsu, 23:26, 28.06.2014. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
100L L046, tetroja
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

Siltsu kirjoitti:Isäntä oli sitä mieltä, että sen 17 kg:n tilavuus oli suurempi kuin 5l ja minähän en enää muista kuin sen, että pussi oli yllättävän pieni painaakseen niin paljon. Anyway, laitoin tuohon 100 litraiseen 25 kg, eli puolitoista pussia ja sillä peittyi mukavasti tuo 80 x 35cm pohja.
Hmmm. Okei. Eli jos 80 * 35 vaatisi sen 25kg... Niin silloin 200 * 60 menisi reilu 100kg, varman päälle jos pelaa, niin ostaa vaikka 125kg.
Ja kiitti linkistä. Tuota sietää kyllä testata. Ei ihan kamalasti kiinnostaisi pestä erikseen tuota hiekkamäärää :mrgreen:
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

Noniin. Jos kaikki menee niin kuin on suunniteltu, niin saan sen 2m altaan kotiin torstaina. Nyt on siis menossa pieni uudelleenjärjestely, että sille tulee tilaa tuohon. Kirjahyllyn yksi osa sai muuttaa toiselle puolelle hyllysysteemiä ja kanien häkki saa muuttaa myös tuolta seinältä pois. Silloin siihen jää sopiva tila, että tuon kokoinen allas mahtuu hyvin ja pistorasioihinkin pääsee vielä käsiksi. Täytynee tiistaina käydä kyselemässä rautakaupasta sitä Weberin suodatinhiekkaa. Biltemaa kun täällä ei ole. Ja onhan tuo Weber ainakin nettikaupassa edullisempaakin. Sitten jää akuuteimmaksi ongelmaksi valaistuspuoli. Tahtoisin paljon kasveja, joten ihan reippaasti saisi olla valoa. Tosin minulla ei ole mahdollisuutta kiinnittää valaisinta seinään tai kattoon. Sen olisi siis törötettävä mieluusti akvaarion reunojen varassa. Ideoita saa heitellä, jos semmoisia on! Täytynee vielä tuolla tekniikkapuolella ihan erikseenkin näitä kysellä, kun vaan muistan/ennätän.
Liitteet
muuttanut kanien häkki (Toffee kurkistelee) ja 40 litraisen kulma
muuttanut kanien häkki (Toffee kurkistelee) ja 40 litraisen kulma
WP_20140629_001muok.jpg (93.9 KiB) Katsottu 4305 kertaa
siihen se kaksmetrinen tulee
siihen se kaksmetrinen tulee
WP_20140629_004muok.jpg (68.84 KiB) Katsottu 4305 kertaa
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

Tänään kävin ostamassa 125kg Weberin hiekkaa. Tosin jouduin sitten kuitenkin tyytymään puhallushiekkaan, kun suodatinhiekkaa ei ollut. Tilaamalla olisi saanut, mutta rahti 50e. Kiitos ei. Tosin ei tuo isompirakeinen puhallushiekkakaan aivan kamalasti pölise. Yksi säkki siis repesi ja kippasin 30l saaviin. Arviolta sitä tuli siihen 15-20l eli tuon määrän pitäisi riittää, kun 5 * 15 = 75 :) Lisäksi oli vielä sen verran hienoa kuitenkin, että eiköhän tuo aivan hyvin haarniskamonneille ja piikkisilmille kelpaa. Täytyy testata kyllä miten tuo pullosysteemi toimii. Ei tarvitsisi erikseen pestä tuota kaikkea.
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

Olo on kuin pikkulapsella joulun alla. Tosin erotuksena on, että mun ainakin vissiin pitäis olla aikuinen ja ajankohta on just ennen synttäriä. Tän hankinnan voi selvästi perustella synttärilahjana itselle. Huomenna siis allasta hakemaan (peukut ja isovarpaat pystyssä ja kaikki mahdollinen ristissä, ettei tässä vaiheessa tule enää ongelmia) ja perjantaina on synttärit 8-)
Kyselin vielä vakuutusyhtiöstä, että korvaavatko, jos allas alkaa vuotaa tms. Pienten kippojen kohdalla ei ole edes käynyt mielessä, mutta se 700 litraa vettä lattialla kuulostaa jo pelottavammalta. Kuulemma kuuluu kotivakuutuksen piiriin, kun minulla on se kaikkein laajin. Eli ei aihetta paniikkiin. Tosin en jaksa kyllä uskoa, että tuo allas sillä tavalla leviäisi. Vatupassilla vaan mittaa sen suoraan. Jalustassa säätötassut, joten pitäisi kaiken järjen mukaan onnistua.
Ei meinaa millään malttaa odottaa huomiseen, että näkee sen altaan tuossa paikallaan... Tosin vettä siihen saan aikaisintaan elokuussa (pitää lisätä vuokraan toinen vesimaksu). Lisäksi se valaisin pitäisi hommata. Led-systeemiin on varaa aikaisintaan joulukuussa. Mitähän siihen väliaikaiseksi keksisi... Kun ei millään malttaisi kyllä joulukuulle odotella, että siihen vettä saisi sisälle. Tokihan minulla on se 230 litraisen loisteputkivalaisin, mutta sillä on pituutta kaikki huimat 110cm, eli ei ihan kata 2m allasta :roll:
Hyvin on jännää tämä elämä just nyt :mrgreen:
Heidikalafriikki
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Heidikalafriikki »

Oi, onnea uudesta altaasta ja synttäreidesi johdosta! En malta odottamaan etä pääsee lukemaan ton ison purkin edistymisestä. :mrgreen:
Niin ja tuo sun partamonni on tosi ihana! Itekkin aion sellasen hankkia, jahka saan uuden akvan kuntoon. :)
55l akva,kissa ja 2 marsuu
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

Heh. Kiitti ^^ En meinaa itsekään malttaa odottaa tuota allasta :D Ja vanhaherra partamonni kiittää myös. Toivottavasti muutto ei ole sille liian suuri järkytys, kun pikkuisesta poikasesta asti majaillut tuolla 230 litraisessa. Noh. Toivotaan senkin kanssa parasta :)
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

Nyt sitä vasta jänskättääkin. Pian pitäisi lähteä allasta hakemaan. Seuraava postaus onkin sitten kuva altaasta paikallaan. Ainakin toivottavasti. Huuuiiii
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

Noniin. Tuossa se nyt nököttää paikallaan ja ainakin minun mittailujeni mukaan jopa suorassa. Sitten vaan kaikki romppeet kasaan, että saan tuonne joskus vettä ja kalojakin :mrgreen:
Liitteet
kaksi metriä
kaksi metriä
WP_20140703_002muok.jpg (80.16 KiB) Katsottu 4013 kertaa
Siltsu
Senior Member
Senior Member

Nyt näyttää asialliselta! :mrgreen: Mä kans niin haluaisin... Mut onnittelut sulle, mielenkiinnolla seuraan myös tuon projektin etenemistä. Ja jos mun kasvistosta mikään on myöhemminkään tarpeeksi isoa tuonne, niin toki voin kasvatella pakettia sitä ajatellen [;)]
100L L046, tetroja
Siltsu
Senior Member
Senior Member

Hyvää syntymäpäivää [;)]
100L L046, tetroja
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

Hehee. Kiitti :mrgreen: Kakku paistuu uunissa. Mansikoita pitäis mennä ostamaan.

Juu. Kyllä ne varmasti on tarpeeksi isoa. Vaikka siirrän tuonne kaikki kasvit 230 litrasesta ja tyhjentelen faunabokseja plus ylimääräsiä pienemmistä altaista, niin luulen, että on edelleen aika aution näköinen :D Eli olisin kovasti kiitollinen lisäkasveista, jos viitsit antaa niiden kasvaa siihen saakka, että ostan ne sulta pois. :) Just sommittelin juurakot sinne, jotka mulla on kuivilla. Tuosta 230:sestä tulee vähän lisää, mutta taitaa silti olla vielä aika aution näköinen. Tarvitsisin myös huisin paljon isomman juurakon tuonne. Tai siis jotain paljon korkeampaa. Että jotain yltäisi edes lähelle pintaa. Nyt tilanne tämä:
Liitteet
tyhjääää
tyhjääää
WP_20140704_002muok.jpg (81.65 KiB) Katsottu 3923 kertaa
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

Kippojen siivouspäivä. Ei mitään uutta. Eikun ompas! Ärsyynnyin liikaa pallolan piileväinvaasiosta ja päätin uskaltaa testata sinne kahta ottoa. Hyvin on sujunut. Pallosia ei kiinnosta otot yhtään ja piilevä on syöty kokonaan parempiin suihin. Kaikki hyvin siis ^^
Tekisi hirveästi mieli karsia kasveja, kun on niin täyttä näissä pienissä kipoissa. En vaan millään nyt viitsisi, kun niistäkin saisi sitten edes jotain tuonne kaksmetriseen. Täytynee sinnitellä siis vielä elokuulle. Jonkun valon kun tuohon vielä kehittäisin väliaikaisesti, ettei kasvit ihan kuukahda. Jos jollain sattuu olemaan ylimääräisenä edes melkein 200cm valaisin, niin saa tarjota! Metrinenkin kelpaa, jos laitan myös sen oman 110cm pitkän. Jospa sitä sitten joulukuussa niitä ledejä.
Löysin eilen kirpparilta pari asukkia tuohon ison altaan päälle. Voin niitä ihmetellä, kun elämää tuolla ei kerran vielä ole :D
Liitteet
asukki 1
asukki 1
WP_20140706_001muok.jpg (76.56 KiB) Katsottu 3824 kertaa
asukki 2
asukki 2
WP_20140706_003muok.jpg (86.65 KiB) Katsottu 3827 kertaa
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

Taitaa nyt niin mennä, että suosiolla loisteputkiosastolla näin alkuun. Ne kun eivät näkyneet hurjia maksavan, kun tänään lemmikkikaupassa pyörähtäessäni kaksimetrisen hintaa vilkaisin. Ostan ne ledit sitten heti, kun saan niihin rahat kasaan. Mutta liian kova halu saada tuonne vedet ja elävät mahdollisimman vikkelään, että malttaisi ledejä odotella. Tosin sitten minulla on kohta ylimääräinen 2m loisteputkivalaisin. Noooo. Ei sitä tiedä, jos vaikka joskus tulee sille uusi tarve :twisted:
Kevis
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Kevis »

Sitten kun saat ne ledit niin voi olla ajankohtaista, että mulla on se 2 metrinen odottelemassa, joten mää voin ostaa sulta sit sen valaisimen! ;)
Vanha harrastaja palaa "ihan vain seurailemaan"...
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

Kevis kirjoitti:Sitten kun saat ne ledit niin voi olla ajankohtaista, että mulla on se 2 metrinen odottelemassa, joten mää voin ostaa sulta sit sen valaisimen! ;)
Noni. Hyvä hyvä. Eipä sitten "mene hukkaan" tuo tuleva väliaikaisratkaisukaan :)
Lukinlilja
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Lukinlilja »

Onnea synttärien ja varsinkin synttärilahjan ansiosta! On se hieno lahja. Olispa pian mullakin synttärit, voinhan mä lahjoja vastaanottaa vaikken synttäreitä muuten vietäkään :D
Itse ostin juuri 50 kg Webwrin puhallushiekkaa 0,5-1,6-millistä. Ihan ämpärissä pesin, ei se minusta kamalan likaista ollut. Samaa luokkaa kuin muutaman millin sora, jota mulla oli joskus aiemmassa akvaarioelämässä. Tsemppiä! Jään seurailemaan projektiasi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Akvaariopäiväkirjat ja projektit”