Hei! Olipas kiva huomata, että joku on viitsinyt kommentoidakin päiväkirjaani!Keisaritetra36 kirjoitti:Tosi hieno akvaario sulla on! Millainen kalasto on akvaan muodostunut? Kardinaalitetroja ainakin näkyy olevan. Kuinka iso parvi näitä löytyy?(: ja upeanvärinen taistoherra! Innolla odottelen päiväkirjan etenemistä!
Ne kyllä tosiaan on hauskoja seurailla!Keisaritetra36 kirjoitti:Mullakin oli Kääpiörihmakaloja tossa 110-litraisessa 2+1 haaremi. Tosi hienoja kaloja seurailla! Kutivatkin aivan yllättäen, kun koiras oli kuplapesän tehnyt. poikasia ei ikäväkyllä koskaan näkynyt. Oma uros oli luonnonvärinen, mutta on myös sähkönsininen koiras akvassani asustellutMinkävärinen tuo sun koiras on? Hyvä että kalasto on terveenä pysynyt ja toivotaan että tulee pysymään myös jatkossakin.
Näitä päiväkirjoja lueskellessani päätin myös oman perustaa. On kyllä mukavaa hommaa tänne toisille luettavaksi laittaa oman akvan/akvojen kuulumisia.
Ai niin.. Unohdinkin mainita, että olen törmännyt sinunkin päiväkirjaasi täällä webissä!jennali kirjoitti:Ne kyllä tosiaan on hauskoja seurailla!Keisaritetra36 kirjoitti:Mullakin oli Kääpiörihmakaloja tossa 110-litraisessa 2+1 haaremi. Tosi hienoja kaloja seurailla! Kutivatkin aivan yllättäen, kun koiras oli kuplapesän tehnyt. poikasia ei ikäväkyllä koskaan näkynyt. Oma uros oli luonnonvärinen, mutta on myös sähkönsininen koiras akvassani asustellutMinkävärinen tuo sun koiras on? Hyvä että kalasto on terveenä pysynyt ja toivotaan että tulee pysymään myös jatkossakin.
Näitä päiväkirjoja lueskellessani päätin myös oman perustaa. On kyllä mukavaa hommaa tänne toisille luettavaksi laittaa oman akvan/akvojen kuulumisia.
Tuo ukko kyllä on meilläkin kuplapesiä tehnyt, mutta akka taas ei ole ollut vielä perheenperustamis -mielellä!
Nuoriahan nuo minun vielä ovat.. Vasta tavoittaneet aikuiskoon!
Minäpäs laitan tähän kuvaa siitä ukkosesta! Se on siis sellainen oranssi-sävyinen.. Emäntä on myös.. Tietenkin vaatimattomampi, mutta huomaa häivähdyksen oransseista raidoista siinäkin!
..Ja nämä ovat saaneet olla rauhassa nyppiäjoukkiolta.. Eli kardinaalitetroilta!
Sen takiahan tuo taistelukala piti siirtääkin omaan purkkiinsa, kun nuo pikkuriiviöt parturoivat taistelukalan hunnun kärjet!
Siksi valitsinkin nämä kääpiörihmikset.. Tarpeeksi isoja pääkaloiksi ja ei ole huntumaisia eviä... No, ja olihan tämä silloin, kun kalastoa suunnittelin, hyvänä kakkos -vaihtoehtona taistiksen rinnalla!
Reptlemaniacs tai joku sellainen nettikauppa taisi olla.. Mulla on tämä vaihtumassa istuvaan buddhaan... Että jos omaan akvaan tälläisen haluat, ruetaan hieromaan kauppoja!HannaO kirjoitti:Mistä sä tuon Budhan oot löytänyt? Se vaan on niin mun makuun.
Juu, sieltä löytyy varmasti hienoja!HannaO kirjoitti:Ehkä mäkin sitä omaa vielä odotan. Jos ensi kerralla Thaimaaseen mentäessä tuon tullessani.
No niin! Nyt ajattelin laittaa siitä suunnitelmastani kuvan! Toivottavasti se näkyy, kun se tosiaan on ihan vaan piirretty paperille nopsaan!jennali kirjoitti:Nyt kirjoittelenkin taistelukalan purtiloon tulevasta uudistuksesta.. Löysin tänään sinne vihdoinkin oikeanlaisen buddhapatsaan.. Sellaisen istuvassa asennossa olevan! Olen niiin iloinen!Etsin sitä nimittäin piiiitkän aikaa!
Tuo puddhanpää koristus saa siis muuttaa akvaariorojulaatikkooni!
Kunhan tässä hommailen altaaseen pienempi raekokoista soraa ja kunnon valaisimen, rupean etsimään sinne niitä oikeita kasveja.. Meinasin ainakin näitä hommailla; karvalehti, pikkurasvalehteä, pistiaa, karttulehteä ja jaavansammalta. Kaikki on suunniteltuna jo paperille, kunhan nyt vaan pääsisi toteuttelemaan! Sormet jo kovasti syyhyäisivät!
Niin ja tuli tuo akvaarion tilavuuskin laskeskeltua; se oli 61, jotakin litraa. Ärsytti kun ei ollut varmuutta tuon akvan koosta, niin oli sekin sitten pakko selvittää!
Niin ja ehkä jo tänä viikonloppuna saan tuohon seuralaani sen toisen 18 wattisen lisävalaisinrungon (eli sitten minulla olisi 36 wattia yhteensä.. On se ainakin vähän parempi kuin mitä nyt!
).. Jospa ne kasvit siitä sitten innostuisivat reippaammin kasvamaan ja voimaan paremmin.. Tosin uudet heijastimet pitää vielä hommailla.
..Tuon olemassa olevan valaisimen heijastin on sumentunut sellaiseksi, ettei se paljon mitään enää hyödytä!
Että sellaisia suunnitelmia ja hankintoja vielä edessä!
Kiitos, kiitos!mirauria kirjoitti:Hieno on suunnitelma ja sisustus. Voi että, kun itselläkin olisi silmää enemmän. Kade. Mutta on kyllä tosiaan upea