Kiinnostaa tuo toisen putken asennus! Etsä, viitsisitsä näpätä kuvan siitä valaisinkannesta

Mulla lienee edessä tuo sama projekti, mikäli aion kasvattaa muutakin kuin anubiasta. Anubias nana viihtyy ja vallisneria nana on tehnyt muutaman uuden lehden, mutta muut ovat hädin tuskin hengissä. Pikkuset noitamonnit ovat syöneet melalehdet, eikä uutta jaksa kasvaa. Tämä siis tuossa pikkualtaassa jossa samanlainen valaisinkansi kuin sinun seuralassasi.
Nii ja mikä sammal sulla kasvaa noiden juurakoiden päällä? On tosi nätin näköinen![/quote]
Juu, laitanpas kuvia..

Mutta varoitan, että kun joutuu poralla irroittelemaan nuo ns. kotelot, niin jälki ei ole sitten kovinkaan kaunista ( mutta nuo jäljethän ei näy ulos päin ollenkaan, kun muistaa jättää ne koteloiden kansien syvennökset rauhaan, että saa ne aukot edelleenkin sinne "pikkukansien" alle piiloon!

)!

Meinasin niitä vielä viimeistellä hiomalla, että ei jäisi tuollaisia teräviä "krokotiilin hampaita" tuonne reunoihin!

Sinne ei oikein mikään muu työkalu mahtunut, muuta kuin tuo pora, niin siksipä sillä jouduin työn tekemään. Aloitin melko ohuella terällä poraamalla vieriviereen reikiä ja sitten kierros uusiksi vähän paksummalla terällä, että nuo kotelot irtoaa vähän niinkuin itsestään. Pienellä terällä on parasta aloittaa, koska se ei niin herkästi halkaise tuota muovia, kuin esimerkiksi paksumpi poranterä. Melkoisen tarkkaa hommaa kyllä oli (ettei siis poraa vahingossa näkyviä reikiä kannen julkisivulle!

), piti pitää monta hermojen lepytys taukoa!

Onnistui kumminkin hyvin, ja nyt sopii asentamaan sen toisenkin putken siihen!

Putki tulee peittämään osaksi isoa ruokinta/huolto-aukkoa, mutta edelleenkin siitä sopii ruoat kaloille nakkaamaan.. Huollot teen kumminkin aina kansi kokonaan pois otettuna, joten minua tuon huoltoaukon pieneneminen ei haittaa!
Niin se sammal..!

Se on ihan tavallista jaavansammalta.. Joulusammalta on sitten tuon isoimman kannon ihan ylimpänä.. Meinasin sen kyllä vaihtaa myös tuohon jaavansammaleeseen, koska tuo joulusammal ei niin hyvin tartu (siis ainakaan minun oloissani ei ole tarttunut kunnolla!

), kuin tuo jaavansammal.. Tahtoo siis roskata, kun lähtee niitä hippusia siitä aina leijailemaan..