Mitä siis laittaa 100x40x40 cm altaaseen tulisukarapusen seuraksi?
Minulla on aikaisemmin ollut neontetroja ja mustaneontetroja, sekä partis, joka taitaa tulla tälläkin kertaa. Leväsukarapukin on mielessä kun se ei risteydy ja pitää vähän levästä huolta.
Katselin akvaariokirjasta, mutta viileässä vedessä viihtyviä, pienisuisia tetroja taitanee olla vähänlaisesti?
Minkälaisia rapu-kalasoppia laittaisit, ehdotuksia? Millaisia yhdistelmiä teillä on?
kaloja 160l:iseen tulisukarapujen seuraksi
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
- Sukupuoli: Nainen
kaloja 160l:iseen tulisukarapujen seuraksi
"That's what I'm here for, to deliver unpleasant news and witty one-liners."
Re: kaloja 160l:iseen tulisukarapujen seuraksi
Mulla on ollut tulisukarapuja lämpimässäkin altaassa, mutta en paremminhan ne toki viileämmässä viihtyy. Suuremmista kaloista paratiisikala sopis, mutta syönee pienimmät ravut. Puna-aavetetran lämpötilahaarukka lähtee Varjon mukaan 22 asteesta ja se vois olla näyttävä otus kunnon parvena. Samoin intiaaninsulka.
Erilaiset makkarakalat on tavallaan petoja, mutta niin mitättömän kokoisia ja rauhallisia etteivät varmaan ole suuri uhka sukasille. Lämpötilasuositukset niille vähän vaihtelee, mutta kestävät jopa alle 20 astetta.
Yks mielenkiintonen kala voisi olla painijakala, jonka lämpösuositus on Varjon kirjassa niinkin lavea kuin 20-30 astetta. Ne kyllä periaatteessa voi myös napsia tulisuan poikasia, mutta pintakaloina jää sukasille paljon turvallista aluetta.
Helmiseeprakala meinas vallan unohtua! Todella näyttävä isossa parvessa!
Erilaiset makkarakalat on tavallaan petoja, mutta niin mitättömän kokoisia ja rauhallisia etteivät varmaan ole suuri uhka sukasille. Lämpötilasuositukset niille vähän vaihtelee, mutta kestävät jopa alle 20 astetta.
Yks mielenkiintonen kala voisi olla painijakala, jonka lämpösuositus on Varjon kirjassa niinkin lavea kuin 20-30 astetta. Ne kyllä periaatteessa voi myös napsia tulisuan poikasia, mutta pintakaloina jää sukasille paljon turvallista aluetta.
Helmiseeprakala meinas vallan unohtua! Todella näyttävä isossa parvessa!
-
- Starting Member
Kiitos Kerttu vastauksestasi 
Googletuksen perusteella olen vallan ihastunut helmiseeprakalaan. Toivottavasti jostain löytäisin ison parven sitä

Googletuksen perusteella olen vallan ihastunut helmiseeprakalaan. Toivottavasti jostain löytäisin ison parven sitä

-
- Member
- Akvaarioseurat: Akvaarioharrastajien nettiseura
Vaasan eläinkeskuksessa oli ainakin pari viikkoa sitten helmiseeprakaloja, tosin alle 10 yksilöä eivätkä kovin elinvoimaisen oloisia... Mutta luulis että tuo kauppa varmaan pystyisi niitä sinne lisääkin tilaamaan.
-
- Starting Member
En olekaan tuolla käynyt katsomassa kaloja, olen käynyt vain siellä Kirkkopuistikolla olevassa akvaarioliikkeessä. Täytynee tsekkailla! Ja parvenhan voi varmaan ostaa useammassa erässäkin.