Tarvitseeko akvaarion ja jalustan väliin laittaa jotain?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
Tarvitseeko akvaarion ja jalustan väliin laittaa jotain?
Voisiko joku kertoa pitääkö 200 litrasen ja alumiini jalustan väliin laittaa jotain? Esim. vaneria tai jotain.
Meiltä löytyy 63L millillä, 3 kissaa ja 1 Mäyräkoira:D
+Myydään 180L akvaario.
+Myydään 180L akvaario.
Re: Tarvitseeko akvaarion ja jalustan väliin laittaa jotain?
Styrox, lohjaselli tms. olisi hyvä, tarvitsee jotain "pehmeää" materiaalia väliin, aina tärkeämpi mitä suurempi akvaario, 40 litrasen alle käy vaikka sanomalehti
Jotta paino jakaantuu mahdollisimman hyvin niin kannattaa laittaa vesivaneri, liimapuulevy tms. ja siihen vielä ohut solumuovi tai styrox.
-
- Junior Member
Kiitos, neuvoista. Mistä näitä voi ostaa?
+Myydään 180L akvaario.
+Myydään 180L akvaario.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS
Onko kyseessä uusi vai käytetty akvaario? Kun jos kyseessä on uusi, niin tekijältä/myyjältä kannattaa tiedustella oikeaa asennustapaa, eli laitetaanko millaista pehmikettä ja pitääkö olla vaneri tms.. Käytetyn akvaarion varmaan itse laittaisin samalla tavalla, kun se on ollut aiemminkin.
Kun nimittäin jotkin valmistajat vaativat sinne pehmikettä ja jotkut kieltävät sen käytön, eli vastaus ei ole yksiselitteinen. Minulla on nimittäin yksi 250-litrainen suoraan (puu)jalustan päälle niin, että pohjassa ei ole mitään levyä eikä styroksia eli pohjalasi on tavallaan tyhjän päällä....
Rautakaupasta tai puualan liikeistä saa niitä ostaa, jos akvaario niitä vaatii. Ja esim Etra niminen liike myy solumuovia asiakkaan toivoman palan. (tai ainakin Tampereella on saanut)
Kun nimittäin jotkin valmistajat vaativat sinne pehmikettä ja jotkut kieltävät sen käytön, eli vastaus ei ole yksiselitteinen. Minulla on nimittäin yksi 250-litrainen suoraan (puu)jalustan päälle niin, että pohjassa ei ole mitään levyä eikä styroksia eli pohjalasi on tavallaan tyhjän päällä....
Rautakaupasta tai puualan liikeistä saa niitä ostaa, jos akvaario niitä vaatii. Ja esim Etra niminen liike myy solumuovia asiakkaan toivoman palan. (tai ainakin Tampereella on saanut)
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Viesti:
Mikä on akvaariosi merkki? Alumiinikehyksisissä akvoissa esim. Kalax ja Juta tekisin niin (ja olen tehnytkin monen Kalaxin omistajana).
Paksu vaneri. Laittaisin vesivanerin, joka kestää hyvin kosteutta eikä turpoa ja ota nokkiinsa. Ja retkipatja tai solumuovi väliin.
Itse olen hankkinut Vantaan Tammiston Bauhausista valmiiksi leikatun vanerin. Siellä on paikka, minne talsitaan mittojen kanssa ja pyydetään leikkaamaan sopiva pala. Tiskin vieressä on vanerivalikoima. Ottaisin paksuimman ja vesivaneria. Maksoi muistaakseni 16 euroa leikattuna 110 litran kippoon.
Olen ostanut vain Prismasta retkipatjoja, joista leikannut sopivan palan. Hyvin pelittänyt. 5 euron luokkaa hankinta.
Mutta tarkasta akvan merkki ja sen merkkikohtaiset suositukset.
Paksu vaneri. Laittaisin vesivanerin, joka kestää hyvin kosteutta eikä turpoa ja ota nokkiinsa. Ja retkipatja tai solumuovi väliin.
Itse olen hankkinut Vantaan Tammiston Bauhausista valmiiksi leikatun vanerin. Siellä on paikka, minne talsitaan mittojen kanssa ja pyydetään leikkaamaan sopiva pala. Tiskin vieressä on vanerivalikoima. Ottaisin paksuimman ja vesivaneria. Maksoi muistaakseni 16 euroa leikattuna 110 litran kippoon.
Olen ostanut vain Prismasta retkipatjoja, joista leikannut sopivan palan. Hyvin pelittänyt. 5 euron luokkaa hankinta.
Mutta tarkasta akvan merkki ja sen merkkikohtaiset suositukset.
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
Yleispätevää ohjetta kun ei voi antaa, kannattaa tosiaan yrittää selvittää tuon valmistajan kanta asiaan.
-
- Junior Member
En osaa sanoa akvaarion merkkiä, mutta valaisimen merkki on Giant. Voisko toi akvaki olla samaa merkkiä?
+Myydään 180L akvaario.
+Myydään 180L akvaario.
-
- Elite Member
- Viesti:
Mahdollisesti. Metallikehyksisiä ovat. Löytyykö tarroja jostain? Tutki tarkasti kaikki paikat, voi löytyä. Ja Googlen kuvahaulla katso Giant akvaario. Ja katso tarkasti kehyksen malli, stemmaisiko. Melko yleistähän noihin kehysakvoihin on laittaa se retkipatja/solumuovi, mutta varmistus poikaa.
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
-
- Junior Member
Se taitaa olla Giant merkkinen. Kävin googlaamassa ja siellä oli ihan ton akvaarion näkösiä akvoja. Tarroja en löytänyt akvaariosta.
+Myydään 180L akvaario.
+Myydään 180L akvaario.
-
- Elite Member
- Viesti:
Samannäköinen on melkoisesti Kalax-akvaario. Mutta senkin alle laitetaan solumuovi. Itse laittaisin hyvin todennäköisesti siihen solumuovin alle. Itse tosiaan ostanut edullisesti Prismasta makuualustan ja leikannut siihen. Mutta akvaliikkeistä saa ja esim. Etrasta...