Vähän on valinnan vaikeutta kalojen suhteen, kun kivoja vaihtoehtoja on paljon. Ajattelin kysyä ihan esteettistä mielipidettä. Mitä yhdistelisitte, jotta kalastosta tulisi kaunis ja tasapainoinen. Haluaisin useampaa lajia, mutta tiedän että se tekee altaasta äkkiä rauhattoman. Altaani on 240l kalastosta löytyy tällähetkellä. Somamonnisia 6kpl Täplänuolimonneja 4kpl Albino partis, Pilkkuperhosnuoliainen, sinineontetroja 25klp Valkoinen taistelukala.
Kiinnostavia lajeja ovat: Lasitetra, timanttitetra, Musta-aavetetra, Hunajarihmakala kulta, Perhoskirjoahen keltainen ja kirkkaan sininen muunnos. Kääpiörihmakala, smaragdirasbora ja ehkä Marmoritapparakala, kerritetra ja keisaritetra.
Eli nyt kaikki taiteellistasilmää omaavat visioimaan.
Kaunis kalasto
Valvoja: Moderaattorit
Re: Kaunis kalasto
Valintaasi helpottaa kun joudut sulkemaan noista vaihtoehdoistasi suurimman osan pois koska niitä ei voi yhdistää taistelukalan kanssa.
Taistelukalan kanssa en laittaisi ainakaan musta-aavetetroja, perhoskirjo- tai mitään muitakaan ahvenia, myöskään rihmakoloja ei suositella. Varsinkin kääpiörihmakalan kanssa voi tulla ongelmia.
Noista muista en tiedä.
Mutta aina kun joku laji kiinnostaa tarkista ensin sopisiko se taiston kanssa. Taisto sulkee monet lajit pois hankinta listalta koska monet lajit nyppivät taiston eviä tai taisto ei pärjää niiden kanssa ruokailtaessa tai taisto on itse akressiivinen.
Taistelukalan kanssa en laittaisi ainakaan musta-aavetetroja, perhoskirjo- tai mitään muitakaan ahvenia, myöskään rihmakoloja ei suositella. Varsinkin kääpiörihmakalan kanssa voi tulla ongelmia.
Noista muista en tiedä.
Mutta aina kun joku laji kiinnostaa tarkista ensin sopisiko se taiston kanssa. Taisto sulkee monet lajit pois hankinta listalta koska monet lajit nyppivät taiston eviä tai taisto ei pärjää niiden kanssa ruokailtaessa tai taisto on itse akressiivinen.
Rapu lähes vastasi itse omaan kysymykseensä. Esteettisyys ei koskaan nouse lajeja lisäämällä, vaan ennemminkin niitä vähentämällä. Kitsch , joka syntyy laji- ja värikirjosta on aina schaibaa, niin altaassa kuin muussakin sisustuksessa.
Olen samaa mieltä kirahvin1 kanssa. Kalastosi kuullostaa minun silmääni nyt jo valmiilta ja kauniilta. Valkoinen taisto ja iso parvi sinineontetrojakirahvi1 kirjoitti:Rapu lähes vastasi itse omaan kysymykseensä. Esteettisyys ei koskaan nouse lajeja lisäämällä, vaan ennemminkin niitä vähentämällä. Kitsch , joka syntyy laji- ja värikirjosta on aina schaibaa, niin altaassa kuin muussakin sisustuksessa.

Taidatte olla oikeassa parempi pysyä mahdollisimman vähäisessä lajimäärässä, muuten kokonaisuus menee sekavaksi. Kai taistolle voisi hommata tyttöjä, jos nyt valkoisia mahtaa saada mistään. Sinineoneja voisi vieläkin hankkia lisää. Alkoi näyttämään parvelta vasta 20 kalan kohdalla. Vielä allas vaikuttaa melko tyhjältä. Vaikka kaikkia "litroja" en varmaan tule kansoittamaan.
Itsekin suosittelen hankkimaan vaikka reilut 20 sinineonia lisää ja tarviiko niiden naarastaistojen välttämättä olla valkoisia? Kyllä niitäkin varmaan löytyy, mutta tuohon porukkaan voisi olla näyttäviä vaikka 3 punaista naarasta.