Turkulaisten akvaarioharrastajien höpötykset 2
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
Re: Turkulaisten akvaarioharrastajien höpötykset 2
Voi hitsi, mäkin kovasti tykkäisin tuommoisesta tummasta, vähän ruskeavetisestä ja vähäkasvisesta juurakko maisemasta, mut kummasti mulla ainakin sinne niitä kasveja aina on ilmaantunut ja sitten lisää valoa ja sitten hiilaria jne
.

SaksanpaimenKoira - kotisivut http://www.kamuteams.fi, kalajuttuja http://www.kamuteams.fi/Akvaariokalat.html
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
älä älä kuule nyt yhtään... Tuohon tulevaan pyttyyn ei sellaisia hienouksia tule! Saavat opetella asukit vaihtaman itse vetensäkin, niin on low-tech.
Popularity of an idea can never imply validity. Truth is never democratic.-Clive Ei muita YV-viestejä kuin myynti- ja ostoilmoituksiin liittyvät, kiitos
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
Mihis kaikki höpöttäjät on kadonnu??? Facebookin akvapalstoillekko?? 

-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: TAY, Ciklidistit ry
Kävin HAS:in huutokaupassa tyhjentämässä lompakkoni. Kaikkea kivaa tarttui mukaan. Heräteostoksena oli vain kolme kasvia... 

Sekalaista seurakuntaa isossa tankissa ja pienessä keskenkasvuisia kakaroita.
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
Facebookissa on aika vilkasta kyllä
Hehkutanko vielä tännekin, että mun kiekot kuti yllättäen. Vuodenvaihteen vesiktastrofien ja sähkökatkojen ym. jälkeen tämä oli aika jees juttu. Kutu tuskin säilyy, kun on ei ole erillistä kudetuspöttöä ja pariskunta nuori, mutta tästä on hyvä jatkaa 

80l,110 l ja 430 l,
Sopiiko tällä palstalla kysyä..? Yritin etsiskellä haulla, mutta ei oikein natsannut. Käytättekö te turkulaiset akvaristit jatkuvasti vedenparannusainetta akvaariossa, vai kelpaako Turun vesi sellaisenaan vedenvaihtoihin? (Itselle suunnitteilla happamahkon ja pehmeän veden allas suht. kestävillä peruskaloilla)
-
- Katalysaattori
- Sukupuoli: Mies
Itse en ole satavarma nykytilanteesta virttaankankaineen, mutta aiemmin käytin parannusaineita vain keväisin kun apulannat valuivat pelloilta paskan mukana jokeen. Muutoin ei ollut tarvetta.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: TAY
Käytän aina. En ole uskaltanut koittaa ilman.
Nano Riutta <3
En muista koska olisin viimeksi käyttänyt vedenparannusainetta ja hyvin on akvaario toiminut ja kalat ja kasvit pysyneet hengissä.
Ok, varmasti sitten ainakin alkuun olisi hyvä lisätä vedenparannusainetta. Aikanaan mulla oli akvaario Raisiossa pari vuotta ja sen jälkeen noin vuoden Turussa, enkä koskaan käytänyt mitään aineita. Mutta ei varmasti kannata lähteä urheilemaan. Mikä aine olisi sitten toimiva? Joskus kauan sitten täällä oli kiivasta keskustelua, jossa ainakin osa aineista leimattiin käytännössä silkaksi plaseboksi. Eli mikä olisi toimiva ja mielellään suht edullinen aine? Ostatteko ihan turkulaisista liikkeistä, vai jostain netistä?
-
- Senior Member
Seachem prime käytössä meillä. Annostelu on ihan minimaalista. Tilaan amazonilta.
Nano Riutta <3
-
- Senior Member
Moikka! Pitkästä aikaa 
Akvaarioinnostus nostaa taas päätään. 240 litrasessa nyt vain salamanteripleko ja sille suunnitteilla seuralaisia. Mutta missä kaikki turkulaiset nykyään on?

Akvaarioinnostus nostaa taas päätään. 240 litrasessa nyt vain salamanteripleko ja sille suunnitteilla seuralaisia. Mutta missä kaikki turkulaiset nykyään on?
-
- Junior Member
Moikka!
Kaikki taitavat olla Fb:n puolella. Ei sielläkään tosin ole kovin vilkasta..
Minäkin innoistuin taas laittamaan isoa purkkia kuntoon näin syksyn tullen. Lompakko sen kuin kevenee tästä innostuksesta...
Kaikki taitavat olla Fb:n puolella. Ei sielläkään tosin ole kovin vilkasta..

Minäkin innoistuin taas laittamaan isoa purkkia kuntoon näin syksyn tullen. Lompakko sen kuin kevenee tästä innostuksesta...

-
- Senior Member
Mä vaihdoin suolasen puolelle. Parhaillaan yritän inventoida mitä kaikkea kertynyttä roinaa (aarteita) voi käyttää suolasessa ja mitkä menee myyntiin.
Nano Riutta <3
Tervetuloa Milsku suolaisen puolelle!
M.
M.
-
- Senior Member
Lompakko joo kevenee
. Lauantaina kaloja ostamaan
. Pintakasvit olisi haussa, mutta niitä ei ollut keskustan liikkeissä. Et jos jollakin on niin mulle kelpaa. Saa nähdä nouseeko innostus samoihin lukemiin ku joskus pari vuotta sitten ja haen 500l takaisin kotiin vanhempieni luota (ollut tyhjänä siellä).
Milsku käytkä yhä TAY:n kokouksissa?

Milsku käytkä yhä TAY:n kokouksissa?
-
- Senior Member
Oon pitänyt taukoa nyt yhdistystoiminnasta, mutta enköhän taas aktivoidu kun mopo lähtee suolaisen kanssa käsistä.
Kiitän. Tähän asti olen viihtynyt liiankin hyvin. Lauantaina tyhjenee viimeinen makea, vaikkei ees ollu alunperin tarkoitus niitä laittaa pois.ÄmHoo kirjoitti:Tervetuloa Milsku suolaisen puolelle!
M.
Nano Riutta <3
-
- Senior Member
Enpä oo itekään käynyt. Öö... Pariin vuoteen? Toimintakin siirtynyt ruissaloon. Jaksaako sinne asti mennä? 

-
- Junior Member
Kävin eilen hakemassa Uudesta Akvaariosta tilaamani timanttipuikkokalan. Vitsit kun on ihana luikero.
Nyt mietin minkälaisen putkilon tuolle hankkisi. Pitäisi olla riittävän pitkä ja kuitenkin ohut ettei sinne kaikki muut änkisi.

Nyt mietin minkälaisen putkilon tuolle hankkisi. Pitäisi olla riittävän pitkä ja kuitenkin ohut ettei sinne kaikki muut änkisi.
-
- Senior Member
Mä kävin kans eilen uudessa akvaariossa. Kolme helmirihmaa ja 15 rusokiilakylkejä tuli ostettua. Hyvin näyttävät jo sopeutuneet. Tuntuu, että tohon 240l voisi mennä 1-2 helmirihmaa vielä. Mitä mieltä olette? Niitä olisi sit 5 yhteensä. Mä olen ihan hullaantunut taas parin vuoden hiljaiselon jälkeen. Heti haluis sitä ja tätä. Täytyy yrittää malttaa 

-
- Junior Member
Naaras helmirihmoja voisi ottaa sinne pari lisää.
Mä yritän myydä mun kiilakirjot pois. Ei kukaan haluis noita pientä korvausta vastaan?
Mä yritän myydä mun kiilakirjot pois. Ei kukaan haluis noita pientä korvausta vastaan?
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Minulle iski jokin uusi into harrastuksen kanssa. Hankin pitkään haluamiani somamonnisia, joskin niistä 7 hankitusta 4 on kupsahtanut seuraavana päivänä. Olen saanut myös lisäverta kääpiöhammaskarppiparveeni.
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
-
- Junior Member
Vaihdoin 140 litrasen rapulan 165 litraseen paludaarioon. Vanha purkki pitäisi saada myytyä pois tilaa viemästä. Isoon akvaan pitäisi haalia taas uusia kasveja.