Papukaijakirjoahven-Muppetshow

Kirjoahventen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Kaizu
Imperaattori
Imperaattori
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

sari.soder kirjoitti:Meillä asuu jo toinen sukupolvi papukaijoja, 8 kpl sopuisassa parvessa. Edelliset elelivät yli kymmenen vuotta, nykyiset möllikät tulivat vajaa vuosi sitten.
En nyt ihan 100% varmuutta saanut tuosta kirjoituksesta onko tämä toinen sukupolvi nyt siis näiden edellisten jälkeläisiä vai kaupasta haettuja uusia?

Tuo sinun "blood parrot" parvesi on varmaankin ollut niitä Suomen ensimmäisiä, eikös tuo hybridi saatu aikaiseksi joskus hieman ennen 90-luvun alkua ja tuskin niitä on siis ainakaan suomen markkinoilla ennen 90-luvun loppua näkynyt? Olisihan tuo mukava saada varmistus noiden lisääntymiskyvystä. Kutuahan nuo melko monella tämänkin foorumin käyttäjällä ovat tehneet, mutta kukaan ei ole vielä käsittääkseni nähnyt kuoriutuneita poikasia?
There are no facts, only interpretations. -- Friedrich Nietzsche
Quu007
Member
Member
Akvaarioseurat: Ihan oma pikku akvaseura
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Re: Papukaijakirjoahven-Muppetshow

Viesti Kirjoittaja Quu007 »

Mun on ihan pakko osallistua sen verran, että olen kanssa ihan toaalisen hurahtanut noihin papukaijakirjoahveniin kuten myös mun aviomies...
Niin ihanan uteliaita ja kuitenkin samaan aikaan arkoja....
Jos vieras menee sinne huoneeseen niin saattaapi luulla että yks tankki on tyhjä...mutta kun katsoo tarkemmin huomaa ison ihmettelevän silmän ja hiukan avoinna olevan suun tuijottelevan kurkkivan luolasta/laivan raadosta..
Ne on kerta kaikkiaan ihania...Kuva ...en vaan voi sille yhtään mitään...tykkää tykkää tykkää... :mrgreen: ..
Mutta nämä on makuaisioita...yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä...eik jee...ja joku tykkää hevistä ja toinen klassisesta...
600 litran maljakko + 3 seropikoiraa + 2 sisäkissaa + Pirun äkänen papukaija (Siniota-amatson) + aviomies
Uusin pätkä http://www.youtube.com/watch?v=6KdAQkcJ ... e=youtu.be
kirahvi1
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kirahvi1 »

Pattijoella oli myynnissä:
Tailless Parrot Cichlid.JPG
Tailless Parrot Cichlid.JPG (73.32 KiB) Katsottu 3262 kertaa
Quu007
Member
Member
Viesti:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

No meijän affenilla on pyrstöt ja on muutenkin todella hyvinvoivia ja ihania syöppöjä.... :mrgreen:
600 litran maljakko + 3 seropikoiraa + 2 sisäkissaa + Pirun äkänen papukaija (Siniota-amatson) + aviomies
[RiSu]
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja [RiSu] »

Itse olen nähnyt juurikin tuollaisen tumman oranssin papukaijan oulussa ja täytyy sanoo, että oli aivan ihana otus :) pyrstö ja kaikki tallella ja todella hyvinvoiva kala. Sellaisia voisin kyllä muutaman itselleni ottaa, että jos jollain harrastajalla on kotia vailla kilttejä papukaijakirjoaffenia, niin täältä löytyy koti.Vartavasten liikkeeseen tilailemaan en kuitenkaan uskaltaisi alkaa... ;)
~~1000 litraa vettä olohuoneessa ja aivan täysin heroksiin hurahtanu harrastelija~~
(heros notatus, heros severus, heros efasciatus)
Quu007
Member
Member
Viesti:

Ne ON ihania....siis niin mielettömiä persoonia ettei mitään rajaa ja mua harmittaa ihan älyttömästi se että en ole vielä löytänyt isompaa lätäkköä ja samaten ne olisi kiva saada tähän olohuoneen puolelle kun ne on nyt tuolla "peräkammarissa" jossa ei käydä muuten kun ruokkimassa... :roll:
Nniina+++
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Nniina+++ »

Kyllä tosta papukaijakirjon suuvärkistä tulee mieleen jotain ihan muuta, meillä oli aikoinaan 2 ja toisella oli sentään ihan normaali suu
papukaijakirjo.jpg
papukaijakirjo.jpg (68.53 KiB) Katsottu 3154 kertaa
Lyhyt muisti takaa hyvän omantunnon
320 l NPT-allas
[RiSu]
Junior Member
Junior Member

Quu007 kirjoitti:Ne ON ihania....siis niin mielettömiä persoonia ettei mitään rajaa ja mua harmittaa ihan älyttömästi se että en ole vielä löytänyt isompaa lätäkköä ja samaten ne olisi kiva saada tähän olohuoneen puolelle kun ne on nyt tuolla "peräkammarissa" jossa ei käydä muuten kun ruokkimassa... :roll:
Heh, mulla on kans pakko olla akva olohuoneessa, ku nehän ois ihan reppanoita yksin kamarissa :'D voi voi... tykkään niin paljon persoonallisista kaloista, että tää laji kiinnostaa koko ajan enemmän, voi ku Quu007 oisit lähempänä, että näkis nuo ihan livenä :D
~~1000 litraa vettä olohuoneessa ja aivan täysin heroksiin hurahtanu harrastelija~~
Quu007
Member
Member
Viesti:

....no täytyy joku kerta yrittää saada pomittua niiden menoa vaikka ihan videolle ja laittaa sulle vaikka meiliin niin se on melkein kun näkis ne livenä... [;)] ..

Musta noista paras kuva on just toi jossa yhellä on pohjakalojen tabletti suussa...sen sortin rohmu että ei voi muuta kun nauraa.... :D
[RiSu]
Junior Member
Junior Member

Quu007 kirjoitti:....no täytyy joku kerta yrittää saada pomittua niiden menoa vaikka ihan videolle ja laittaa sulle vaikka meiliin niin se on melkein kun näkis ne livenä... [;)] ..

Musta noista paras kuva on just toi jossa yhellä on pohjakalojen tabletti suussa...sen sortin rohmu että ei voi muuta kun nauraa.... :D
Niinhän se on :) toistaseksi mun pitää tosiaan ihailla niitä vaan videon välityksellä..n

Mulla itellä on noi pari kiipijää ja okamonnit meleko rohmuja ja neki on kyllä hauskaa seurattavaa :D
Quu007
Member
Member
Viesti:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kirjohventen ihmettelyä uudessa isossa maljakossa...äsken kun YRITIN sisustaa akvaariota niin sain muutaman näykkäisyn että häivy meijän reviiriltä... :D
Quu007
Member
Member
Viesti:

Kuva
Kukkuu...

Kuva
Kyl mä oon sit kaunis

Kuva
Huti...(yritä täs nyt sit kuvata)
Salamurhaaja
Starting Member
Starting Member

Re:

Viesti Kirjoittaja Salamurhaaja »

Cofu kirjoitti: Näin kissaihmisenä nousee niskakarvat aina pystyyn kun näytetään "suloisia" persialaisia, manxeja ja näitä karvattomia kissoja (nimeä en nyt muista). Onhan toki kaikkia kissarotujakin hieman jalostettu mutta liiallisuuksiin ei saa mennä.
Manxin omistajana mainitsen, että ei ole ihmisen jalostama rotu, vaan kehittynyt itsekseen aikojen saatossa eristysolosuhteissa. ;)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kirjoahvenet”