Eheim 2217 ajastimella tauotettuna - vaikuttaako kestoon?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
- Sukupuoli: Mies
Eheim 2217 ajastimella tauotettuna - vaikuttaako kestoon?
Mulla on otsikon mukainen suodatin terraariokäytössä. Liiallisen kosteuden takia suodatin on ajastettu käymään 15min kerran tunnissa. Joka kerta kun se käynnistyy suodatin rasahtaa hieman kun roottori pöyrähtää. Mitähän jatkuva uudelleen käynnistäminen vaikuttaa suodattimen kestoon? Yleensä joku kuluu jos ääntä kuuluu.. Rasahtaminenhan on ääni joka kuuluu kuuluakin, mutta suodatinta ei varmasti ole suunniteltu käynnistymään 24 krt/vrk. Onko jollain myös ajastettu suodatin?
-
- Katalysaattori
Re: Eheim 2217 ajastimella tauotettuna - vaikuttaako kestoon
Rasahdus johtuu siitä kun roottorin runko ottaa staattoritunnelin seiniin käynnistyessään. Miksi noin iso laite terraarion veden kierrätykseen? Onhan olemassa pumppujakin jos tarkoitus on kierrättää vain vettä. Classic on niin vankkaa tekoa, ettei se hajoa vaikka sitä rytkii kuinka, yksi konsti saada ilmat pois suodattimesta on renkata sitä käyntiin ja pois, jotta sykäykset laittaa happikuplat liikkeelle.
Suodattimet pyörivät jatkuvasti puhdistusten välillä, akvaariossa ei suodatinta saa pysäyttää, koska bakteeristo tarvitsee hapekasta vettä menestyäkseen pidemmän päälle. Ajastettua suodatusta ei liene kellään, sen sijaan pumput voivat olla ajastimella erityistarkoituksissa.
Suodattimet pyörivät jatkuvasti puhdistusten välillä, akvaariossa ei suodatinta saa pysäyttää, koska bakteeristo tarvitsee hapekasta vettä menestyäkseen pidemmän päälle. Ajastettua suodatusta ei liene kellään, sen sijaan pumput voivat olla ajastimella erityistarkoituksissa.
Minä kerkiän portille 0,8 sekunnissa, entä sinä?
My love: Chiclidae
Muistelen taannoin käydyn keskustelua merivesipuolella eheim:n kiertovesipumppujen kestävyydestä kellokytkimen takana. Tällöin eheim:n vastaus oli että laitteita ei ole tarkoitettu siihen ja eivät pitkän päälle tule kestämään. Enpä tiedä, mikä ko firman vastaus kysymykseen on tänän päivänä. Itse en kyllä harrastaisi tuota, sillä suodattimen sammuessa säiliöön tulee lievä, hetkellinen paineisku eikä ne classicin kiinnityshakaset ole mitään huipputasoa. Vuotoriski on siis jonkunlainen.
-
- Katalysaattori
Tuo on totta mitä Teemu kirjoittaa, onneksi Classikin klipsejä voi hieman modata pihdeillä jos ne alkaa olemaan löysiä. Aikoinaan oikein vanhassa Classikissa oli vyö vedetty ylhäältä alas ympäri, pitämässä kantta kiinni. Classikit ovat kuitenkin Eheimin vankimpaa tekoa, vähiten vikaantumista ja muuta ongelmaa joita tuntuu olevan uudemmissa malleissa.
Minä kerkiän portille 0,8 sekunnissa, entä sinä?
-
- Starting Member
Totta Teemu. Itse sain joskus tuta hakasista. Tapanani oli poistaa ilmat lykkäämällä letkulla vettä koko järjestelmän läpi. Pitkään homma toimi, mutta kerran löin painetta liikaa ja koko kansi nousi ylös ja vettä lorisi lattialle. Totesin, että kansi on käytännössä maan vetovoiman avulla paikallaan, eikä kestä paineenousua nimeksikään..