Tää on NIIIN hullu harrastus!

Valvoja: Moderaattorit
Turusta löytyy, joten kun sinne seuraavaksi liikun, niin täytyy poiketa Uudessa akvaariossa.Piia85 kirjoitti:Voihan subwassertang.. Tukkii sisäsuodattimen ja ulkosuodattimen imupään, ja siellä elelee aina kierteispopulaatio seassa. Kivaaa sitten aina siivoilla ja viskoa niitä kierteisiä takaisin altaaseen..
Kerro sitte mullekin jos topaaseja jostain löydätMrAFCMagic kirjoitti:Tämä akvaarioharrastaja on kuilun reunalla käymisen jälkeen päättänyt jatkaa lotraamista, mutta valitettavasti edelleen makealla vedellä. Nyt mielessä pieni kalaston ja sisituksen päivittäminen mm. leväbarbien parven kasvattaminen, mutta harmikseni akvaariokaupan yksilöt ovat isohaukitetrojen ja käärmekalan seuraan aivan liian pieniä, niin sanottuja suupaloja. Plekoja olisi myös mukava havitella, kun rakas Väinö-klementtini, appelsiinipleko, teki tutkimusretken liian ahtaaseen koloon ja menehtyi. Kasveista olen jo pääasaissa luopunut altaasta, niin uudeksi asukkaaksi tulee todennäköisesti topaasipleko tai voisi pienemmän verkkopiikinkin ostaa kasvamaan, jotta olisi takaraivossa isomman altaan hankkiminen.ja voi harmi tuon appelsiinin kohtaloa! Ne ovat niin ihania.
Nonni täytyykin poiketa pian TurussaMrAFCMagic kirjoitti:Turusta löytyy, joten kun sinne seuraavaksi liikun, niin täytyy poiketa Uudessa akvaariossa.Piia85 kirjoitti:Voihan subwassertang.. Tukkii sisäsuodattimen ja ulkosuodattimen imupään, ja siellä elelee aina kierteispopulaatio seassa. Kivaaa sitten aina siivoilla ja viskoa niitä kierteisiä takaisin altaaseen..
Kerro sitte mullekin jos topaaseja jostain löydätMrAFCMagic kirjoitti:Tämä akvaarioharrastaja on kuilun reunalla käymisen jälkeen päättänyt jatkaa lotraamista, mutta valitettavasti edelleen makealla vedellä. Nyt mielessä pieni kalaston ja sisituksen päivittäminen mm. leväbarbien parven kasvattaminen, mutta harmikseni akvaariokaupan yksilöt ovat isohaukitetrojen ja käärmekalan seuraan aivan liian pieniä, niin sanottuja suupaloja. Plekoja olisi myös mukava havitella, kun rakas Väinö-klementtini, appelsiinipleko, teki tutkimusretken liian ahtaaseen koloon ja menehtyi. Kasveista olen jo pääasaissa luopunut altaasta, niin uudeksi asukkaaksi tulee todennäköisesti topaasipleko tai voisi pienemmän verkkopiikinkin ostaa kasvamaan, jotta olisi takaraivossa isomman altaan hankkiminen.ja voi harmi tuon appelsiinin kohtaloa! Ne ovat niin ihania.
Vähän samat fiilikset täälläkin. Kiirettä töissä ja hommaa kotirintamalla enemmän kuin riittävästi + kamala sairastelukierre päällä meidän perheessä. Itsellä ei toisen akvan hankinta ole vielä ajankohtaista (lupa tosin on joRockhill kirjoitti:argh, miksi työpäivät on niin pitkiä, ja illat kiireisiä? En oo vieläkään ehtiny akvaarioliikkeisiin katsomaan vaihtoehtoja uudeksi akvaarioksi!![]()
Polttelee polttelee...
Millisten touhut viehättää täälläkin, jonkinlaiseen tasapainoon on päästy noiden terveyden kanssa meilläkin. Uudemmat tulokkaat tuntuu aina riutuvan muutamassa kuukaudessa, mutta nyt altaassa tuntuu kaikki olevan kohdallaan. Seuraavat sukupolvet vaikuttaa reippailta ja terveiltä ja lisääntyvät ihan kohtuullisesti.Fisutar10 kirjoitti:Uusi purkki pystytetty 110 litran sairaala-/karanteenikiposta millisnaaraille synnytkseen sekä lucien pennuille. 1. millis syntyi tunnissa uuteen kippoon.Henkiinjääminen on hyvin mahdollista, sillä aikuiset lucit pistelevät poikaset poskeensa alta aikayksikön. Nyt komeat herrat yksin lucien kanssa, pulleronaarat uudessa kipossa. Herroille tulee uudet tytöt ihan toisesta kiposta jahdattavaksi.
Kyllä noissa milliksissä on oma viehätyksensä kun ovat terveitä - ja pikku purkeissa. Aikoihin ei yhtään millistä sairastunut tai kuollut...kop kop...
GH 6, ph 7.5-8 ja tuntuu noille sopivan hyvin.
Kuulostaa vesiarvosi hyville millien kannalta. Usein suositellaan GH-alarajaksi tuota 8:aa (ainakin yhden hyvän milliskirjan mukaan). GH6 oli toisessa kohdassa alarajana siinä, joten sen mukaan sompailen:). GH12 oli siinä ylärajana. Mutta toisiaan millien kasvatusta joka lähtöön:).kalaton1 kirjoitti:Katoppas siellähän olitkin ilmoittanut nuo arvosi, mun lukutaitoni kaipaa selvästi maltin opettelua![]()
Muutaman selkävaivaisen olen myös aikoinaan joutunut listimään, kurjaahan se on mutta vielä kurjempaa jos perityy ja sitten saa monia käyräselkäisiä listiä.
Itse käytän aquaduria ja meillä se on toiminut, vesiarvot pysyy aikalailla näissä: gh8 paikkeilla, kh4-6 ja ph 7,5 tuntumassa. Nyt en ole mittailukkaan kun vedenvaihdosta tullut jo niin rutiini ja valtakunnassa kaikki näyttäisi olevan hyvin![]()
Kotimaista kalaa olen koittanut itsekkin altaaseen lisätä uutta verta tuomaan, nämä viimeiset tulokkaat tosin on liikkeestä hankittu.