Twinstar - ihme vekotin

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Nimeni
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Re: Twinstar - ihme vekotin

Viesti Kirjoittaja Nimeni »

Jos olet kiinnostunut siitä Twinstar... voit kääntää Tšekin ja Englanti tämä artikkeli:

http://www.prirodni-akvarium.cz/index.p ... nobublinky

Hinnat:

- Saksa: http://www.garnelenhaus.de/Technik-alle ... f7baf59836
- China ;) : http://www.aliexpress.com/item/Chihiros ... 39116.html
- ebay: http://www.ebay.com/itm/Aquarium-Chihir ... 2516.l5255 =))=))=))
- DY: http://www.youtube.com/watch?v=opTw7WdQ ... e=youtu.be

Jos haluat "tehda itse"... https://www.youtube.com/watch?v=xY_A5u6_VJs

- tämä on verko käytetään "katalyyttejä": http://www.luinox.hu/index.php?page=sho ... &Itemid=79
- sähkö teho: 12v dc 6a

PS: http://www.prirodni-akvarium.cz/img/7_r ... akot_2.jpg =))=))
Kukaan ei päästä eroon levien kautta "ihmeellinen menetelmät"
Heska
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Heska »

Hyviä linkkejä noi ja kiinalaiset eivät näköjään ole viitsineet edes odottaa patenttien vanhenemista kun tehneet jo kopion. :P
Mainosmiesten unelma kun voi kehua että laiteen toiminta mikro- ja nanokupliin perustuva hydrodynaaminen kavitaatio ja myyntihinta valmistuskustannukset kerrottuna vähintään viidellä. :mrgreen:

Toi ruostumaton teräsverkko voisi olla kyllä paras veihtoehto Diy-rakentamiseen ja niitähän saa halvalla ja monenlaista silmäkokoa.
Mitähän eroa noilla kiinalaisten Algae ja Fish malleilla on kun Twinstarilla ei sellaisia ole?
Vai syöttääköhän Fish-malli kaasua lyhemmissä sykleissä altaaseen ettei fisut tykkää huonoa, mutta jos 99,9% O2:sta niin eipä siitä fisuille mitään haittaa pitäisi olla? Edit:sivutuotteenahan syntyy myös H2(Vetyä), mitähän fisut siitä tykkää?
PS. Onko Nimenillä kokemusta Twinstar laitteesta tai itserakennetusta?
Malawipossuja 2metrin karsinassa+ poikasallas malaweille.
Heska
Advanced Member
Advanced Member

Ei näköjään ole laitteen kaasupilvi kaloille kovin haitallista yliannoksinakaan kun netissä eräs oli testannut Diy-laitettaan ensin 15min tunnin välein mutta unohti sen päälle 8 tunniksi niin että allas oli ihan samea täynnä kaasua niin kalat oli ihan ok.
Mut jos joku tommoisen rakentaa niin kannattaa poweria ohjata ajastimella ettei jää päälle.
Nimeni
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Nimeni »

Heska kirjoitti:PS. Onko Nimenillä kokemusta Twinstar laitteesta tai itserakennetusta?
Ei, koska minä kasvan kiekkokalat :).
Mutta minulla on ystäviä jotka käyttävät Twinstar.
Mielipiteet ovat jakautuneet: joillekin se on ok toisille ei. Minä ainakin uskon, että ei pitäisi olla levät ... sinun täytyy käyttää "kultaisen kolmion": valo - Co2 - lannoite ... optimaalisissa annoksina! Kaikki muu on "vain tarinoita" ja ... paljon rahoista "turhaan" ...
Koomikko
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Kalasoppa

Viesti Kirjoittaja Koomikko »

Mitenkäs tämä laite on normaalisti päällä. Tuleeko kuplia kuinka tiuhaan tahtiin vai esim. pelkästään yöllä. Akvaario ei ole kovinkaan kaunis jos se on päivällä ilmakuplia täynnä.
Kirjoituksistani ei pidä loukkaantua.
Kaituli
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaituli »

Ajastimeen minä omani laittaisin jos tuollaisen omistaisin.
Sisso
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Sisso »

Kolkytä sivua vekottimen ihmettelyä sanoin ja kuvin http://www.ukaps.org/forum/threads/twin ... -it.28335/. Kannattaa kiinnittää erityishuomio Viktor Lantosin viesteihin, koska hänellä on aparaatista melkoisen vahvat kokemukset useamman akvaarion osalta, sen lisäksi että lienee yksi maailman huippuskeippaajista...

heska: "Tuskin miksikään hittituotteeksi akvaristien keskuudessa tämäkään laite nouse ja toisaalta hyvä että harrastajien on opeteltava saamaan oikeat olosuhteet akvaarioon eikä kaikkeen ole joku patenttiratkaisu joka poistaa väärien olosuhteiden aiheuttamat ongelmat,........" Näinpä, ei ole tämäkään mikään oikotie onneen. Jos ei ymmärrä miten ruokkia kasvejaan ko olosuhteissa oikein, ei auta edes Twinstar.
Popularity of an idea can never imply validity. Truth is never democratic.-Clive Ei muita YV-viestejä kuin myynti- ja ostoilmoituksiin liittyvät, kiitos
Koomikko
Advanced Member
Advanced Member

Kaituli kirjoitti:Ajastimeen minä omani laittaisin jos tuollaisen omistaisin.
Ymmärsin ettei tuota pysty laittamaan ajastimen perään. Aina kun virrat katkeaa joutuu laitteen käynnistämään manuaalisesti. Voi olla että ymmärsin asian väärin........
Heska
Advanced Member
Advanced Member

Koomikko kirjoitti:
Kaituli kirjoitti:Ajastimeen minä omani laittaisin jos tuollaisen omistaisin.
Ymmärsin ettei tuota pysty laittamaan ajastimen perään. Aina kun virrat katkeaa joutuu laitteen käynnistämään manuaalisesti. Voi olla että ymmärsin asian väärin........
Niin alkuperäisessä Twinstarissa on ajastinohjelma itsessään(sisältää mikroprosessorin jossa ohjelma) ja sitä ei kannata laittaa ajastimen perään koska ei osaa käynnistyä sähkökatkojen jälkeen itsestään, toi ajastin juttu oli noihin itserakennettuihin ettei käy kuten yhdelle harrastajalle että 8 tunniksi unohtuu kaasua syöttämään.
Jokuhan kiinnostunut voi tilata tommoisen halpis Kiinamallin Twinstarista tai rakentaa itse ja testata poistaako levää ja kasvaako kasvit paremmin kuten tuolla Sisson linkissä osa kirjoittaa ja pistää raporttia sitten tänne. :mrgreen:
Alkuperäisessä Twinstarissa sähkönsyöttö vaihtaa polariteettiakin välillä 15-30sekunnin sykleissä per tunti mallista riippuen kun noissa Diy-rakennelmissa syötetty vain 12 VDC:tä, tolla polariteetin nopealla vaihdolla ilmeisesti tapetaan bakteereja paremmin ton O2-nanokuplien lisäksi.
Mut kuten Sissokin totesi, parempi opiskella miten löytää tasapaino ja oikeat hoitokeinot altaaseen kuin yrittää heti korjata niitä laitteilla tai kemikaaleilla. Joskin näyttää että kuuluisatkin akvakisaajat niitä testaavat ja käyttävät maailmalla. :mrgreen:
Koomikko
Advanced Member
Advanced Member

Heska kirjoitti: Niin alkuperäisessä Twinstarissa on ajastinohjelma itsessään(sisältää mikroprosessorin jossa ohjelma) ja sitä ei kannata laittaa ajastimen perään koska ei osaa käynnistyä sähkökatkojen jälkeen itsestään, toi ajastin juttu oli noihin itserakennettuihin ettei käy kuten yhdelle harrastajalle että 8 tunniksi unohtuu kaasua syöttämään.
En minä maininnut mitään itserakennetuista eikä Kaitulikaan kun hän minulle vastasi. Jokainen ymmärtäköön toisten kirjoutukset eritavalla.
Heska
Advanced Member
Advanced Member

Koomikko kirjoitti:Mitenkäs tämä laite on normaalisti päällä. Tuleeko kuplia kuinka tiuhaan tahtiin vai esim. pelkästään yöllä. Akvaario ei ole kovinkaan kaunis jos se on päivällä ilmakuplia täynnä.
Ketjussa jo kolmenlaisista laitteista puhutaan:orginal Twinstar, DIy-rakennelmat ja Kiinakopiokin niin kannattaa mainita viestissään mistä laitteesta keskustelee Koomikko ettei muille lukijoille synny sekaannusta. 8-)
Mutta vastauksena kysymykseesi kuinka alkuperäinen Twinstar-laite on normaalisti päällä(olet ilmeisesti kiinnostunut vain orginaalista?), niin mallista riippuen se syöttää kerrallaan vain 15-30 sekuntia kuplia ja kuplista osa tarttuu kasveihin, kiviin ym. ja osa poistuu samantien altaasta niin akvaario ei ole kuplia täynnä ja ympäri vuorokauden laite toistaa samaa sykliä tsekkiläisten mittausten mukaan.
Kiina-kopiosta ei voi varmuudella sanoa miten toimii ennenkuin joku testaa ja DIY-laitteet nyt toimii miten ne halutaan rakentaa. :P
Katsotaan saadaanko mekin kolkytsivua väännettyä juttua tästä kuten ukaps.orgilaiset. :mrgreen:
Koomikko
Advanced Member
Advanced Member

Heska kirjoitti: Ketjussa jo kolmenlaisista laitteista puhutaan:orginal Twinstar, DIy-rakennelmat ja Kiinakopiokin niin kannattaa mainita viestissään mistä laitteesta keskustelee Koomikko ettei muille lukijoille synny sekaannusta. 8-)
Kyllä muut lukijat tietävät mistä puhutaan. Yksi lukija vaan aina ymmärtää asiat tahallaan väärin ja vääntää joka asiata ja aiheuttaa tahallaan sekaannusta kun huomaan minun kirjoittavan jotain. Minä keskustelen Twinstarista kuten otsikossa lukee. Heskan kannattaa lukea omat kirjoitukset tässäkin keskustelussa. Melkoisen ristiriitaisia kirjoituksia joka toisessa viestissä kumoaa edellisen viestinsä.
Heska
Advanced Member
Advanced Member

Koomikko kirjoitti:
Heska kirjoitti: Ketjussa jo kolmenlaisista laitteista puhutaan:orginal Twinstar, DIy-rakennelmat ja Kiinakopiokin niin kannattaa mainita viestissään mistä laitteesta keskustelee Koomikko ettei muille lukijoille synny sekaannusta. 8-)
Kyllä muut lukijat tietävät mistä puhutaan. Yksi lukija vaan aina ymmärtää asiat tahallaan väärin ja vääntää joka asiata ja aiheuttaa tahallaan sekaannusta kun huomaan minun kirjoittavan jotain. Minä keskustelen Twinstarista kuten otsikossa lukee. Heskan kannattaa lukea omat kirjoitukset tässäkin keskustelussa. Melkoisen ristiriitaisia kirjoituksia joka toisessa viestissä kumoaa edellisen viestinsä.
No hyvä jos kaikki lukijat kärryllä mistä "laitteesta" kulloinkin puhutaan kun Otsonaattoritkin vielä juttuun sekoitettu. :P
Koomikon ei pidä ottaa kaikkea itseensä ja kaikki vastaukset eivät ole Koomikolle vaan muillekin lukijoille joita AW:ssä kiitettävän paljon,sekä ketjun tarkoitus oli kai mietiskellä miten kyseinen laite toimii ja kaikenlainen keskustelu lienee sallittua?
100% varmuutta Twinstarin toiminnasta tai toimivuudesta ei liene kellään, edes laitteen omistajilla ja valmistaja ei tietenkään kaikkea paljasta liikesalaisuuteen vedoten, eihän kukaan maksaisi laitteesta yli 150€ jos paljastuisi että laite tehoton tms.?
Jos jatkettaisiin vaan keskustelua hyvässä hengessä Koomikko eikä oteta hernettä nenään joka pikkuasiasta kuten tapanasi on. :P
oopee
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja oopee »

Siellä ulkomaan sivuilla oli kuva jossa se verkon pidike itsessään oli leväinen.Ei sitten tehoakkaan "kaikkeen" mahdolliseen jonka kuvan se aluksi helposti antaa. :roll:
Koomikko
Advanced Member
Advanced Member

Niin sitä sanotaan että myös hiilidioksidi poistaa ja ehkäisee levän muodostumista. Meillä levää on ainoastaan hiilarilevittimessä :mrgreen:

Heska sait taas sanottua viimeisen sanan nyt voit taas lopettaa........vai jatketaanko riitelyä kyllä minä sen taidon osaan siinä missä sinäkin.
Kaituli
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Minulla kun ei ole kasveja eikä sen puoleen leviäkään niin minua kiinnostaa tässä kapineessa enempi visuaalinen efekti.
Tuommoisesta "savupilvestä" voisi kehitellä jotain hauskaa, hupaisaa ja kiintoisaa silmäkarkkia.
Sisso
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Sisso »

Koomikko kirjoitti:Niin sitä sanotaan että myös hiilidioksidi poistaa ja ehkäisee levän muodostumista. Meillä levää on ainoastaan hiilarilevittimessä :mrgreen:
Hiilari ei olekaan täsmäase levää vastaan, koska myös levät käyttävät CO2 vaan vaikutus toimii hyvin voivien kasvien kautta ja mekanismi molempiin suuntiin lienee monitahoinen. Samasta syystä myös glutardehyde-pytyssä voi olla levää (done that, been there). Kilpailuedun lisäksi tilanteeseen vaikuttanee myös erilaiset signaaliaineet/kemikaalit, joita ei ole akvaario-olosuhteissa juuri lainkaan tutkittu allelopatiaa lukuunottamatta (ja sitäkin vähän). Kasvimaailmassahan kemikaalien käyttö on varsin tavallista.
Popularity of an idea can never imply validity. Truth is never democratic.-Clive Ei muita YV-viestejä kuin myynti- ja ostoilmoituksiin liittyvät, kiitos
Koomikko
Advanced Member
Advanced Member

Glutardehyde, done that, been there, signaaliaineet ja allelopatia menee mulla niin yli hilseen etten ymmärrä taaskaan Sisson kirjoituksista mitään enkä ole koskaan ymmärtänyt mutta se ei välttämättä ole Sisson vika vaan lukijan. Me vaan puhutaan Sisson kanssa täysin eri kieltä :mrgreen:
Heska
Advanced Member
Advanced Member

Kaituli kirjoitti:Minulla kun ei ole kasveja eikä sen puoleen leviäkään niin minua kiinnostaa tässä kapineessa enempi visuaalinen efekti.
Tuommoisesta "savupilvestä" voisi kehitellä jotain hauskaa, hupaisaa ja kiintoisaa silmäkarkkia.
Rakenna Kaituli akvaarioosi "tulivuori" jonka sisällä on DIY-Twinstar ajastimella ja savuttaa aina välillä.
Herättäisi ihmettelyä ainakin pienemmissä katsojissa. :P
Edit: vielä jos "tulivuoren" sisään jonkun punaisen ledspotin laittais tulta/laavaa emuloimaan. :mrgreen:
Kaituli
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Heska kirjoitti:
Kaituli kirjoitti:Minulla kun ei ole kasveja eikä sen puoleen leviäkään niin minua kiinnostaa tässä kapineessa enempi visuaalinen efekti.
Rakenna Kaituli akvaarioosi "tulivuori" jonka sisällä on DIY-Twinstar ajastimella ja savuttaa aina välillä.
Herättäisi ihmettelyä ainakin pienemmissä katsojissa. :P
Edit: vielä jos "tulivuoren" sisään jonkun punaisen ledspotin laittais tulta/laavaa emuloimaan. :mrgreen:
Jotain tuollaista ajattelin itsekin :)
Koomikko
Advanced Member
Advanced Member

Kohta pääsee kokeilemaan tätäkin ihme vekotinta. Akvaarioharrastus on tämmöistä kokeilua ja säätämistä. Harrastus käy tylsäksi jos ei aina välillä kokeile jotain uutta. Viikottaiset vedenvaidot ja lannoitteiden lisäämiset ei pidä mielenkiintoa yllä. Katsotaan nyt mitä tämä tekee vai tekeekö mitään. Laitteen toiminnasta ja sen vaikutuksesta akvaarioon tulen kertomaan varovasti ettei heti eräs henkilö ole huutamassa ettei tuolla tee tasapainossa olevassa akvaariossa mitään ja varmasti heti haukutaan akvaarioni epätasapainossa olevaksi johon lisään ties mitä aineita liikaa. Varmasti jotain tulee tuosta vekottimesta tänne kirjoitettua.
Fogas
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Fogas »

On erinomaista, että edes osa akvaristeista haluaa ja jaksaa kokeilla. Mikään ei muuten mene eteenpäin. Sille ei voi mitään, että kaikenlaista pysähtyneisyyttä ja muutosvastarintaa esiintyy myös harrastuksissa.
Mika Karjalainen
jpuu
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: Oma

Viesti Kirjoittaja jpuu »

Se vaan, että rahaa saa menemään kaikenlaisiin kokeiluihin aika paljon. Tuntuu siltä, että kaikki mikä liittyy jotenkin lemmikkieläimien hyvinvointiin ym. osataan rahastaa. Hetken päästä niitä sitten kaupataan täällä tai jossain muualla tarpeettomana.
http://jpuu.1g.fi/kuvat/Luonto/Akvaario/
240 litraa pääasiassa Etelä-Amerikkaa. Vähän Aasiaakin.
Kaituli
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Mistä Koomikko teki tilauksen ja millä hinnalla?
Koomikko
Advanced Member
Advanced Member

jpuu kirjoitti:Se vaan, että rahaa saa menemään kaikenlaisiin kokeiluihin aika paljon. Tuntuu siltä, että kaikki mikä liittyy jotenkin lemmikkieläimien hyvinvointiin ym. osataan rahastaa. Hetken päästä niitä sitten kaupataan täällä tai jossain muualla tarpeettomana.
Rahaa tosiaan saa menemään mutta mielestäni akvaarioharrastus ei kuitenkaan ole sieltä kalleimmasta päästä. Mikä liittyy ihmisten hyvinvointiin niin se vasta maksaakin. Mun mielestä Suomessa kaikki on pirun kallista. Mitä olen arvaarioon ostanut ne kyllä olen itselläni pitänyt. Kasveja olen joskus yrittänyt kaupata tai antaa ilmaiseksi mutta kompostiin nuokin nykyään menevät kun ei kelpaa kenellekkään.
Kaituli kirjoitti:Mistä Koomikko teki tilauksen ja millä hinnalla?
Ebaysta. Katsotaan hintaa kun selviää ottaako tulli vielä omansa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”