projekti 125 litraa

Pidä päiväkirjaa akvaariostasi, tai dokumentoi akvaarioprojektisi etenemistä täällä
Siltsu
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja Siltsu »

Onpas hienoja noi sun "tyypit" ja vitsi niitä on paljon! 8O :mrgreen:
450L kiipiät, teräkalat, norsukala, L75, L128, L201
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja mirauria »

Niitä on ihan järkyttävän paljon :D Mä oikeasti hukun niihin vielä jossain kohtaa... :P Parilla olen huomannut "kuopan" päässä. Vähän niinkuin joku olisi haukannut selkäevän etupuolelta, osittain evästä palasen. En ole vielä viitsinyt niille kahdellekaan mitään tuomiota antaa, kun vaikuttavat ihan pirtsakoilta ja menevät muiden mukana. Voi tosin olla, että jossakin vaiheessa päätyvät paremmille vesille pulikoimaan. Mutta kun niitäkin on vaan se kaksi. Ei paljon niiden listiminenkään parven kokoon vaikuttaisi :roll:

Sitten vielä 40 litraisen ilmettä. Taka-alan kasvien kasvua odotellessa...
kokonaiskuva
kokonaiskuva
WP_20150223_003m.jpg (108.88 KiB) Katsottu 3324 kertaa
toisesta päädystä
toisesta päädystä
WP_20150223_006m.jpg (107.48 KiB) Katsottu 3324 kertaa
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
jennali
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja jennali »

Oi, että noi pikkuiset lehtisvauvat on sitten kauniita!! :) Saat olla ylpeä itsestäsi, kun olet noin hyvin ja noin monta saanut kasvamaan jo tuohon kokoon! :)

Niin ja tiedän muuten tuon tunteen, kun ei malta odottaa... :roll: :) ..Viime viikko oli sellainen, kun odotin sitä 100 litraisen hakua! ..Tuntui, että aika ei kulu ollenkaan, vaikka mitä puuhaa yritin keksiä !! :D
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

jennali kirjoitti:Oi, että noi pikkuiset lehtisvauvat on sitten kauniita!! :) Saat olla ylpeä itsestäsi, kun olet noin hyvin ja noin monta saanut kasvamaan jo tuohon kokoon! :)

Niin ja tiedän muuten tuon tunteen, kun ei malta odottaa... :roll: :) ..Viime viikko oli sellainen, kun odotin sitä 100 litraisen hakua! ..Tuntui, että aika ei kulu ollenkaan, vaikka mitä puuhaa yritin keksiä !! :D
Olenkin kyllä aika ylpeä itsestäni, kun ekat poikaset ja yhtäkään en ole onnistunut vielä vahingossa tappamaan. Ainakaan niin, että olisin huomannut. Ja määrästä päätellen ei niitä kovin monta ole voinut huomaamattakaan kuukahtaa. :P Ja ne on kyllä nättejä. Mulla on sitten vaikea valinta edessä, että mitä jättäisin itselle. Loput sitten myyntiin. Eiköhän tuo, josta on se kuvakin, ole ainakin jäämässä omaan kippoon ^^
jennali
Senior Member
Senior Member

jennali kirjoitti:Oi, että noi pikkuiset lehtisvauvat on sitten kauniita!! :) Saat olla ylpeä itsestäsi, kun olet noin hyvin ja noin monta saanut kasvamaan jo tuohon kokoon! :)

..Ja ihana tuo 40 litrainen!! 8O :D Kivan näköisiö nuo vasemmalla olevat kasvit.. Mikäs kasvi mahtaa olla..? ..Jotain vesimiekkaako..?? :)
miljoonakala84
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

Tuo kikkura kasvi on nimeltään, jos nyt oikeen muistan Echinodorus vesuvius.
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

miljoonakala84 kirjoitti:Tuo kikkura kasvi on nimeltään, jos nyt oikeen muistan Echinodorus vesuvius.
Juu, se kikkurainen on juurikin tuo.
jennali kirjoitti:..Ja ihana tuo 40 litrainen!! 8O :D Kivan näköisiö nuo vasemmalla olevat kasvit.. Mikäs kasvi mahtaa olla..? ..Jotain vesimiekkaako..?? :)
Tuo punertava? Se on tosiaan joku vesimiekka. Ja niitä on siinä vain yksi iso ja ihan kitukasvuinen yksilö (vain joku 3-4 pientä lehteä :roll: ), joka jäänyt ison varjoon :D Muistaakseni jokin hybridi. Hetki pieni, kun metsästän taas sen "ohjetikun" jostain :D
...
Echinodorus midi Fleur sanoo tuo tikku. :)
jennali
Senior Member
Senior Member

mirauria kirjoitti:
miljoonakala84 kirjoitti:Tuo kikkura kasvi on nimeltään, jos nyt oikeen muistan Echinodorus vesuvius.
Juu, se kikkurainen on juurikin tuo.
jennali kirjoitti:..Ja ihana tuo 40 litrainen!! 8O :D Kivan näköisiö nuo vasemmalla olevat kasvit.. Mikäs kasvi mahtaa olla..? ..Jotain vesimiekkaako..?? :)
Tuo punertava? Se on tosiaan joku vesimiekka. Ja niitä on siinä vain yksi iso ja ihan kitukasvuinen yksilö (vain joku 3-4 pientä lehteä :roll: ), joka jäänyt ison varjoon :D Muistaakseni jokin hybridi. Hetki pieni, kun metsästän taas sen "ohjetikun" jostain :D
...
Echinodorus midi Fleur sanoo tuo tikku. :)
Juu, just se! :) Siinä on kyllä hienot värit! :) Jotenkin oon mieltynyt noihin punertaviin kasveihin.. Ne tuo niin kivasti väriä vehreyteen! :D
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

Minäkin kyllä tykkään tuosta kasvista. Siitä on tuolla kaksmetrisessäkin pari alkua, mutta ne ovat ihan tosi pieniä vielä. Täytyisi varmaan muistaa laittaa niille biolania juurille, että jaksaisivat taas kasvaa paremmin :roll:
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

Ajoin tänään Kauhavalta kotiin. Saatoin käydä matkalla ihan vahingossa ensin Seinäjoen Faunataressa ja sitten Jyväskylässä Faunataressa ja Reporangassa. Seinäjoella ei nyt ollut mitään superkivaa. Yksi plakat-ukko oli, mutta ei niin wow, että olisin jaksanut harmitella, ettei ollut myynnissä vielä. Jyväskylänkään Faunataressa ei ollut mitään kivaa. Mutta Reporangasta saatoin ihan vahingossa ostaa uuden taistoukon ja yhden käkkyrän [:I]
Uusi ukkeli. Ehkä huonoin kuva ikinä ja stressiväreissäkin reppana on. Oli siis paljon mustempi liikkeessä. Täytyy yrittää napata uusi kuva, kun kotiutuu.
Uusi ukkeli. Ehkä huonoin kuva ikinä ja stressiväreissäkin reppana on. Oli siis paljon mustempi liikkeessä. Täytyy yrittää napata uusi kuva, kun kotiutuu.
WP_20150226_010m.jpg (81.86 KiB) Katsottu 3205 kertaa
käkkyrä
käkkyrä
WP_20150226_001m.jpg (107.41 KiB) Katsottu 3205 kertaa
käkkyrä eri kulmasta
käkkyrä eri kulmasta
WP_20150226_002m.jpg (93.88 KiB) Katsottu 3205 kertaa
Vähän jännitti, miten lehtisvauvat selviää, mutta hyvin iloiselta porukalta näyttävät edelleen. Pestasin kaverin niitä ruokkimaan samalla, kun kävi pupujakin hoitamassa.
Icecube
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Icecube »

Tjaa, löysit sitten just sellasen taisto ukon millaisen minä haluaisin. 8O Tai ainakin näyttäisi olen hyvin lähellä sitä mistä haaveilen. Loistava vahinko ostos siis. :mrgreen:
Katastrofialtis 128l sekasoppa, minkä lisäksi 3 islantilaista kavioeläintä... Sinne ne rahat sitten menikin. :P
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

Icecube kirjoitti:Tjaa, löysit sitten just sellasen taisto ukon millaisen minä haluaisin. 8O Tai ainakin näyttäisi olen hyvin lähellä sitä mistä haaveilen. Loistava vahinko ostos siis. :mrgreen:
Eihän tuota nyt voinut jättää liikkeeseen. :mrgreen: Tuo Jyväskylän Reporanka on selvästi käytävä aina välillä tarkistamassa. Sieltä tuppaa löytymään kivoja ukkoja... Harmi, kun naaraat oli nyt tylsiä ja "tavallisia".
Ja okei. Ehkä tuo Seinäjoki ei ollut varsinaisesti vahinko, kun jouduin lähtemään "väärään" suuntaan päästäkseni sinne [:I]
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

Päivän saldo ja eilinenkin ukko :mrgreen:
Niin ja olen näköjään edelleen erikoistunut surkeisiin kuviin... Ehkä vielä joskus paremmin...
postin tuomaa, iiiso kiitos fortuna70
postin tuomaa, iiiso kiitos fortuna70
WP_20150227_001m.jpg (111.42 KiB) Katsottu 3120 kertaa
UPEA
UPEA
WP_20150227_002m.jpg (69.37 KiB) Katsottu 3120 kertaa
täti
täti
WP_20150227_003m.jpg (63.94 KiB) Katsottu 3120 kertaa
eilinen ärhentelee
eilinen ärhentelee
WP_20150227_012m.jpg (81.5 KiB) Katsottu 3120 kertaa
Edit// note to self: "bi-color black bodied with iridescence(lontooksi on kivempi puhua näistä) = eli red devil (nähdäkseni)"
On siis tuon tän päiväisen ukon väri, nastamuumiolta lainattu teksti ^^
jennali
Senior Member
Senior Member

Oijoi, nyt on nättiä!! :D Onnittelut upeista taistoista ja kivoista kasveista! :)

Mä en oo vielä saanut niitä vallisnerioita tuonne 100 l akvaan.. :roll: ..Mutta ehkäpä ensi viikolla pääsen niitä sitten istuttelemaan! :) ..Ja ei näy kaloilla menoa haittaavan, vaikkei vallisneria vielä kurkoittele, nimittäin tuo intianvesitähdikki ( se pinkkilatva..! :) ) on humahtanut kaameisiin mittoihin tän viikon aikana! 8O
miljoonakala84
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

Tuosta Miraurian käkkyrästä tulee ihan mieleen Kiinalainen lohikäärme. :mrgreen:
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

miljoonakala84 kirjoitti:Tuosta Miraurian käkkyrästä tulee ihan mieleen Kiinalainen lohikäärme. :mrgreen:
Se onkin tulossa mun "itämaiseen" altaaseen :mrgreen:
jennali
Senior Member
Senior Member

HEIIIii..!! :D Onks sulla tossa 40 litraisessa konnanputkea..?!? 8O Jos se sitä sattuu olemaan, myytkö minulle siitä pätkän sitten, kunhan se villiintyy sulla pituutta kasvamaan...?!? :D Tietty vaihtarikin onnistuisi, jos mun akvoista mieleistä kasvia löytäisit! [;)]
jennali
Senior Member
Senior Member

jennali kirjoitti:HEIIIii..!! :D Onks sulla tossa 40 litraisessa konnanputkea..?!? 8O Jos se sitä sattuu olemaan, myytkö minulle siitä pätkän sitten, kunhan se villiintyy sulla pituutta kasvamaan...?!? :D Tietty vaihtarikin onnistuisi, jos mun akvoista mieleistä kasvia löytäisit! [;)]
Ihan äsken nimittäin laitoin tänne AW:n ostetaan palstalle ilmoa! :)
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

jennali kirjoitti:HEIIIii..!! :D Onks sulla tossa 40 litraisessa konnanputkea..?!? 8O Jos se sitä sattuu olemaan, myytkö minulle siitä pätkän sitten, kunhan se villiintyy sulla pituutta kasvamaan...?!? :D Tietty vaihtarikin onnistuisi, jos mun akvoista mieleistä kasvia löytäisit! [;)]
Ei ole, se on pennilehteä. Mutta mulle tuli eilisen lähetyksen mukana konnanputkea. Eli siitä voin sitten kyllä myydä, kun riehaantuu ;)
Siltsu
Senior Member
Senior Member

Ja juurikin sitä sun pennilehteä jäin hiukan kadehtimaan jo aiemmin! :mrgreen: Pitänee hommata. Samoin se Vesuvius on hieno! Isäntä palautti sen Akvaariokeskuksesta lainassa olleen styrokslaatikon mun puolesta, etten vaan pääse tuhlailemaan! :mrgreen: Ehkä keväämmällä sitten, kun se juurakkoasia ensin selviää maaliskuun loppuun mennessä (toivottavasti) [;)]
100L L046, tetroja
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

Siltsu kirjoitti:Ja juurikin sitä sun pennilehteä jäin hiukan kadehtimaan jo aiemmin! :mrgreen: Pitänee hommata. Samoin se Vesuvius on hieno! Isäntä palautti sen Akvaariokeskuksesta lainassa olleen styrokslaatikon mun puolesta, etten vaan pääse tuhlailemaan! :mrgreen: Ehkä keväämmällä sitten, kun se juurakkoasia ensin selviää maaliskuun loppuun mennessä (toivottavasti) [;)]
Joo! Keväämmällä mun on PAKKO päästä tsekkaamaan Akvaariolinna (ja vähän muutenkin taas shoppailemaan :P ) ;) :mrgreen:
Siltsu
Senior Member
Senior Member

Onneks akvaariolinna on niin lähellä, että pääsen lievittämään vieroitusoireita heti ovien auettua. Vähän mietin myös seuraavaan huutokauppaan lähtemistä! En ole ennen käynyt, joten olisi kiva päästä näkemään mikä meininki siellä on. :mrgreen:
100L L046, tetroja
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

Siltsu kirjoitti:Onneks akvaariolinna on niin lähellä, että pääsen lievittämään vieroitusoireita heti ovien auettua. Vähän mietin myös seuraavaan huutokauppaan lähtemistä! En ole ennen käynyt, joten olisi kiva päästä näkemään mikä meininki siellä on. :mrgreen:
Voi hitsi! Huutis olis kanssa kyllä huippu käydä tsekkaamassa joskus. Nyt oon vähän (aika paljonkin) kade tuosta kaikkien kivojen juttujen sijainnista.
jennali
Senior Member
Senior Member

mirauria kirjoitti:
Ei ole, se on pennilehteä. Mutta mulle tuli eilisen lähetyksen mukana konnanputkea. Eli siitä voin sitten kyllä myydä, kun riehaantuu ;)
Jee, jee, kiittistä vaan, jos sen voit tehdä!! :mrgreen: Tuo pennilehtikin on tosi kaunis! Siinäkö onkin noin isot lehdet..? 8O Googlen kuvahaussa olevissa ne näyttää paljon pienemmiltä! 8O
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

jennali kirjoitti:Jee, jee, kiittistä vaan, jos sen voit tehdä!! :mrgreen: Tuo pennilehtikin on tosi kaunis! Siinäkö onkin noin isot lehdet..? 8O Googlen kuvahaussa olevissa ne näyttää paljon pienemmiltä! 8O
No aika pikkuruiset nuo on konnanputken lehtiin verrattuna. Mitä mä sanoisin yhden lehden kooksi... Ehkä suunnilleen 10 snt kolikon kokoisia?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Akvaariopäiväkirjat ja projektit”