Kalattoman kalat

Pidä päiväkirjaa akvaariostasi, tai dokumentoi akvaarioprojektisi etenemistä täällä
kalaton1
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Re: Kalattoman kalat

Viesti Kirjoittaja kalaton1 »

Projekti altaassa on hiekat, kivet, yksi männyn juurakko sekä murattia :D vettä tuli parikymmentä senttiä, laittelen kuvia kun vesi selkenee. Kaapin kätköistä löytyi fluval1 suodatin joka oli tuonne juuri passeli pyörittämään vettä.
Krooninen akvaariokuume vuodesta 2012
valkyria
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja valkyria »

Oh, tämähän kuulostaa varsin mielenkiitoiselta, kuvia odotellaan innolla :)
240l monnisia ja rihmakaloja ja 30l nano (poikasallas)
Eritysikiinnostuksen kohteena Corydoras-monniset <3
kalaton1
Senior Member
Senior Member

Luvattuja kuvia
IMAG2166.jpg
IMAG2164.jpg
paptus
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja paptus »

Wauu! Todella hieno sisustus ja valaistus. Ei voi muuta tehdä kuin kadehtia. :mrgreen:
300l seurala
180l siaminpiiikkis biotooppi
54l poikas/kasvatusallas
1 viljakäärme
1 kani
mirauria
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja mirauria »

Wou 8O Tosi hieno kyllä!
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
kalaton1
Senior Member
Senior Member

Kiitos :D
On se kumma kun altaita olisi tarkoitus vähentää, niin aina sitä keksii jotain projektin tynkää... :mrgreen:

Jossain vaiheessa oli miehen kanssa puhetta kissan hankinnasta, tykkäsi ajatuksesta mutta sanoi että ei uskalla antaa lupaa yhteen, koska kämppä olis tuossa tuokiossa täys kaiken maailman kodittomia kisuja 8O

Tuossa kyseisessä altaassa on aikamoiset kalkkisaostumat, joita etikalla koitin hinkata mutta tuloksetta. No jos niihin ajan kanssa tottuu ja jos kasvillisuutta sais lisättyä reippaasti niin eihän niitä kamalasti näy. Ph miinuksella vois ehkä kokeilla jossain vaiheessa tai sitruunahapolla.

Tänään ajattelin tutkia kirjastosta haetuista kirjoista kiinnostavista huonekasveista. Anubiastakin voisi tuonne kokeilla.
Visumies
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Visumies »

...Ja toki muutama kalakin menisi... :mrgreen:
450 litraa suolaista visiota...mitenhän sitä osaisi...
kalaton1
Senior Member
Senior Member

Visumies kirjoitti:...Ja toki muutama kalakin menisi... :mrgreen:
Niin, jotain 2-3cm kokoisia rasboroita tuonne kyllä menisi heittämällä :mrgreen:
Vettä siellä on tällä hetkellä n.30l, mutta antaa projektin hautua ja mennä omalla painollaan pikkuhiljaa :D
kalaton1
Senior Member
Senior Member

Tulin mitanneeksi projekti altaan, se olikin luultua isompi. Litroja tuo vetää vähän alle sata. Tänään vois puuhastella ja istutella seuralasta sinne jaavansaniaista ja anubias nanaa.
Mulla on tässä pari kuukautta aikaa kotosalla, tarkoitus olisi tehdä lopputyötä kouluun...saas nähdä kumman projektin kanssa saa viettää enemmän aikaa :roll:
valkyria
Junior Member
Junior Member

Oh! ompas tosiaan hienoa!

Itse laittaisin ehkäpä jonkin oksan osittain veteen, ja sen nousemaaan vaikka jotakin altaan nurkkaa vasten pystyyn, siihen vielä kiinni vaikka jaavansammalta, se kun leviää ihan hyvin veden yläpuolellekin, kunhan sa itse päättää sopeutumistahdin [;)]

Mutta kaiken kaikkiaan näyttää kyllä tosi hauskalta, ja varmaan tuonne niitä kalojakin mahtuu, jos ( :mrgreen: ) niitä jossain vaiheessa haluaisit :)
Riippasaarni
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Riippasaarni »

Kevis kirjoitti:
Siltsu kirjoitti:Yksinäinen lehti päätti, että periks ei anneta :mrgreen:
"I shall LIVE!" :mrgreen:
10+ tolle kommentille. :mrgreen:
Ahvenia ja monneja.
kalaton1
Senior Member
Senior Member

Tänään puuhasteltua, voitte arvata että koulujuttuihin en ole edes vilkaissut...onhan tässä päivää jäljellä kun sisäinen kello herätti 5.30.
IMAG2174.jpg
IMAG2173.jpg
Kasveja ja oksia lisäilty, vettäkin tuli 10l lisää.
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

Hyvältä näyttää! Ja itse ehkä laittaisin sinne sukarapuja, jos olisi mun allas. Tosin menisihän sinne kyllä myös jotain pikkuruista kalaa. :mrgreen:
Visumies
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Visumies »

Osaatko sanoa mikä kasvi tuo tuossa oikealla alhaalla on, tuommoinen meille tullut "salamatkustajana" toisen ostetun kasvin mukana ja nyt kasvaa tuolla pytyssä ?
450 litraa suolaista visiota...mitenhän sitä osaisi...
kalaton1
Senior Member
Senior Member

Visumies, kyseinen kasvi on liuskavesisaniainen. Voidaan istuttaa hiekkaan tai jättää pinnalle. Kyseistä kasvia kokeilin tuonne koska taiston altaassa pyrkii ulos akvasta.

Mirauria...olet ihan oikeessa, kyllähän tuo jotain elämää huutaa :mrgreen: Piruvie :mrgreen:
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

kalaton1 kirjoitti:Mirauria...olet ihan oikeessa, kyllähän tuo jotain elämää huutaa :mrgreen: Piruvie :mrgreen:
Hihi :mrgreen: Siitä vaan pähkäilemään sitäkin sitten :P
kalaton1
Senior Member
Senior Member

Projektialtaaseen muutti eilen 6kpl leväsukarapuja. Nyt saa pyöriä tuossa tolla kokoonpanolla ja mahdolliseen kalastoasiaan paneudun ensi kuun puolella.
Intianvesitähdikin mysteerilehti on kasvattanut uusia pieniä vauvalehtiä reunaansa, omituinen tapaus.
Olen pari päivää ollut täällä sohvapotilaana, piipaa auto kävi hakemassa toissapäivänä kun kolhin laskimoni reidestä vuotavaksi, verta tuli kuin härän kurkusta mutta episodista selvittiin kahdella tikillä, että tämmöstä täällä 8O
Tänään menen katsastamaan ikean huonekasvivalikoiman.
Rockhill
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: -

Viesti Kirjoittaja Rockhill »

*utelias* kerro lisää leväsukaravuista, pysyvätkö ne purkissa vai koittavatko kiivetä ulos? Meille on niitä tulossa myös ja olen lukenut ihme stooreja täältä niiden karkailusta ja hyppimisestä, jossain ketjussa suositeltiin kansilasiakin.
Then the truth it hit me, got me off my knees. It's my life I'm living, I'll live it as I please. /Twisted Sister
kalaton1
Senior Member
Senior Member

Meillä ei ole ikinä ollut muissa altaissa kuin taiston altaassa valokansi, eli kaikki ovat olleet avoimia.
On ollut tavallisia leväsukarapuja sekä kirsikoita, aina ovat pysyneet altaan oikealla puolella.
Riippasaarni
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Riippasaarni »

kalaton1 kirjoitti:Meillä ei ole ikinä ollut muissa altaissa kuin taiston altaassa valokansi, eli kaikki ovat olleet avoimia.
On ollut tavallisia leväsukarapuja sekä kirsikoita, aina ovat pysyneet altaan oikealla puolella.
Meillä taasen on valtaosassa akvaarioita metalliverkkoa, estää kalan ulos hyppäämisen muttei ilmanvaihtoa tai vedenpinnan yläpuolelle kasvavien kasvien kasvua.
Ahvenia ja monneja.
kalaton1
Senior Member
Senior Member

Juu tuo verkkosysteemi varmaan myös kätsy, varsinkin jos hyppimiseen taipuvaisia kaloja. Meillä on tosin seeprakalat ja leväbarbitkin pysynyt altaan märemmällä puolella, tietty mulla seuralassa tuovitse rakennettu yläkehikko joka on suht korkea, yli 10cm.
Vedenvaihtoa tuli tänään tehtyä, seuralaan lorotin pitkästä aikaa rooboista, tuli kivan tumma vesi. Olen itse mieltynyt vähän tummempaan ja kellertävään luonnollisen näköiseen veteen, mutta olen pohtinut kuinkahan kasvit viihtyy ja kasvaa siinä. Sen puolesta tietty biotooppi puineen vähäisten kasvien kera olisi mieluisa, mutta tällä hetkellä tunteet niin ristiriitaiset varsinkin kun nuo kasvit on saanut nyt hyvin viihtymään :roll:
valkyria
Junior Member
Junior Member

Mulla on sama "ongelma" tykkään tummemman värisestä, ehkä hieman kellertävästä vedestä.. MUTTA.. haluan myös paljon kasveja :D No, olen nyt päätynyt itse pitämään veden kirkkaana ja ottamaan paljon kasveja :D
Ehkä jossain vaiheessa tulee se allas, että on paaaaaljon magrovea ja vähän kasveja 8O
kalaton1
Senior Member
Senior Member

valkyria kirjoitti:Mulla on sama "ongelma" tykkään tummemman värisestä, ehkä hieman kellertävästä vedestä.. MUTTA.. haluan myös paljon kasveja :D No, olen nyt päätynyt itse pitämään veden kirkkaana ja ottamaan paljon kasveja :D
Ehkä jossain vaiheessa tulee se allas, että on paaaaaljon magrovea ja vähän kasveja 8O
Lohduttavaa että joku kamppailee saman asian kanssa :mrgreen:
Itse olen kokeillut suht kasvitonta, mutta aina ne kasvit tuntuu löytävän tiensä tuonne ja kalatkin tuntuu pitävän viidakostaan. Kehuja olen myös saanut aviosiipalta akvaariosta kun se on rehevä. Tuo ei kovin paljon tähän harrastukseen kommentoi, joskus saattaa satunnaisesti jotain keskustelua aloittaa :D Salaa kumminkin toljottoo niitä täällä kun päivät kotona(tekee pelkkää v.loppuvuoroa).

Tänään tuntuu taas olo olevan into piukeena näiden akvaario juttujen kanssa, olen nettiä selaillut ja ihastellut kaikkea mahdollista ja haaveillut...onko kukaan kokeillut styroksi palloon kiinnitettynä jotakin sammalta, esim kellushankasammalta? Ideana kiva, että sellanen pallo pyörisi akvassa mutta onko kuinka toteutettava idea. Pyörisikö se pallo niin että valoa tulisi tasaisesti, vai pyörisikö se liikaa.
Styroksia saatan hyödyntää jossain muodossaan projektialtaassa, kunhan se lamppu päässä syttyy :mrgreen:
kalaton1
Senior Member
Senior Member

Tän tyyppinen kera tumman veden olisi upea, lehtikaloineen, punapäätetroineen kera monnisten.
http://www.aquariumdesigngroup.com/sour ... olios/8/11

Tuosta samasta linkistä näkee muitakin hienoja sisustusratkaisuja.
valkyria
Junior Member
Junior Member

8O Mitä altaita tuossa linkissä!
Nuo tummavetisinä, kun ei paljon kasveja useimmssa tosiaan ollut, niin olisi niiiiiin hienoja *huoh*
Onneksi haaveilla saa aina :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Akvaariopäiväkirjat ja projektit”