Kalojen valtakunnat

Pidä päiväkirjaa akvaariostasi, tai dokumentoi akvaarioprojektisi etenemistä täällä
jennali
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Re: Kalojen valtakunnat

Viesti Kirjoittaja jennali »

mirauria kirjoitti:Sun tripartita on niin nätti 8O Toi mun vaan kituu tuolla :( Noh. Täytyy siirtää se sitten 54:seen, kun siihen saa sen uuden valaisimen. Jospa siellä viihtyis paremmin sitten.
Se kyllä on menestynyt mulla ihmeen hyvin, vaikka onkin vähän vaateliaampi valon suhteen ja mulla kun tosiaan just toi tripartita saa enimmät valonsa siitä ikälopusta sylvanian daylight putkesta ja tuosta paremmasta putkesta valoa ei siihen kohtaan juurikaan pääse, kun tripartita on tuossa kannon varjossa! 8O Mä vieläkin tässä pähkäilen, että pitikö sittenkin odottaa se freshwater putki, joka korostaa tota vihreetä ( olisi siis samanlaisen sävyinen valaistus kuin nytkin ) vai tosiaan se kasveille parempi ja punaisia kasvien värejä vahvistava ja korostava aquastar..

Osaisitko sinä sanoa tähän dilemmaan jotain..? :) Tarviin nyt ehottomasti toisenkin mielipiteen, kun omani nyt vähän vaihtelee laidasta laitaan..! :mrgreen:

Kyllä se sinunkin tripartita siitä lähtee kasvuun! :) Se oli mullakin alkuunsa kituliaan näköinen ja näkyy samaa harrastavan tuolla 100 litraisessakin! :roll: Sitten kunhan se asettuu kunnolla aloilleen ja vähän juurtuu pohjaan, niin se alkaa kasvaa ja tuuhistua kivasti ( tuo ei näy sitten tykkäävän hirveesti paikanvaihdoista tai toiseen altaaseen muutosta.. :roll: )! Ja varmasti tuo sulle tuleva valomäärä innostaa tripartitan viimeistään hyvään kasvuun ja pitää sen kasvutavan kauniisti matalana! :)
mirauria
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja mirauria »

Hmmm... Mä ehkä kokeilisin sillä aquastarilla. Mulla on tuossa pallolassa valona pelkkä aquastar eikä se mun silmään ole liian punainen/violetti tuollaisena.
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
jennali
Senior Member
Senior Member

mirauria kirjoitti:Hmmm... Mä ehkä kokeilisin sillä aquastarilla. Mulla on tuossa pallolassa valona pelkkä aquastar eikä se mun silmään ole liian punainen/violetti tuollaisena.
Niin, kyllä se voisi tuo aquastar olla hyvä jo ihan senkin takia, kun siinä on niitä kasvien tykkäämiä sinipunasävyjäkin! :) Kyllähän siihen silmä tottuu ja nyt tuntuu, että tuota vihreä on liian hallitseva sävy tuolla, että olisi hyvä jos nuo punaiset kasvikset tulisi tuolta enemmän esiin, niin saattaisi tasapainoittua kivemmin tuo altaan väritys.. :) Kiitti kun helppasit päätöksen teossa! :)
jennali
Senior Member
Senior Member

Nyt ajattelin, että jos rupeaisi seuralaan vaihtamaan vettä ja sitä ennen voisi ihan jonkin verran kurittaa tuota ruohikkoaluetta, kun on päässyt vähän villiintymään! :D ..Siinä hommassa saattaakin sitten pöllytä sen verran, että onkin hyvä tosiaan tehdä sitten perään vedenvaihtokin! :roll: Myös vedensuosikkia pitäisi vähän kurittaa ja ehkäpä uusia muutama vanhempi ja huonokuntoisempi taimi latvapistokkailla.. Niin ja jos sitten vielä laittaisi nyt sen kivirakennelmankin tuonne metsikköön... JEE, eli akvaariopäivää pukkaa näin pääsiäisloman alun kunniaksi!! :mrgreen:
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

Eipä mittään. Ja kun ei se tosiaan mun silmään edes ole erityisen violetti. Näyttää toki hiukan, kun valaisimen ja altaan kansilasien välistä heijastuu, violetilta. Mutta mun mielestä itse akvaario ei ole ollenkaan violetti.
Tai ei tää ainakaan mun silmää oo erityisen violetti
Tai ei tää ainakaan mun silmää oo erityisen violetti
WP_20150403_001m.jpg (103.11 KiB) Katsottu 5032 kertaa
Jee! Akvaariopäivät on jees! Mulla on vasta huomenna.
jennali
Senior Member
Senior Member

Hyvältähän tuo näyttää, eikä tosiaan ollenkaan violetilta, joten aquastar -päätös lyöty lukkoon NYT! :D Laitankin viestiä sinne heti, että laittaisivat semmoisen tulemaan sen rikkoutuneen tilalle! :)
Akvapäivät on kyllä parhautta! :) Aloitin tuossa sillä kiviasetelman laitolla metsikköön ( en malttanut odottaa, miltä näyttää asetelman muokkauksen jälkeen! :D ) ja nyt pidän kahvi & suklaa paussia ja sitten hyökkään seuralan kimppuun! :D Sormet syyhyää ja uutta ideaa pukkaa! :D Meinaan siirrellä melalehden taimen tonne metsiköön seuralasta, joko sitä uudesta melalehdestä pienet irtotaimet tai sitten vanhoista.. Ja mietin vähän sitäkin, että jos siirtäisin vedensuosikkiakin tuonne metsikköön, mutta se ei onnistu, ennen kuin saan pois tuon ison kannon kivipainon.. Aatostelin, että siinä voisi olla hyvä kohta pitää vedensuosikkia sellaisena ei ihanpintaan asti ulottuvana löyhänä pusikkona... Mutta no, katsotaan tuota ideaa uudemman kerran, kunhan tuo iso kanto luovuttaisi ja pysyisi jo pohjassa! :twisted:
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

Noniin. Hyvä hyvä!
Mä menin katsomaan videota paludaariosta. Noh. Arvaa vaan meninkö heti tutkimaan tarjontaa noissa korkeamman mallisissa altaissa. Jos esim hommaisi Lidon ja laittaisi puolilleen vettä ja yläosaan jotain kasveja kasvamaan :roll: Mulla on projekteja jo jonossa niin monta, että en kohta itekään pysy kärryillä enää [:I]
Noh. Jos sitä yrittäisi kehitellä huomenna tuolle 2m jotain, niin saisi ehkä pahimpia kutinoita käsistä taltutettua. Ehkä.
Laitat sitten taas heti kuvaa, että miltä näyttää! Ja vedensuosikki voisi hyvinkin sopia sinne metsikköön. :)
jennali
Senior Member
Senior Member

mirauria kirjoitti:Noniin. Hyvä hyvä!
Mä menin katsomaan videota paludaariosta. Noh. Arvaa vaan meninkö heti tutkimaan tarjontaa noissa korkeamman mallisissa altaissa. Jos esim hommaisi Lidon ja laittaisi puolilleen vettä ja yläosaan jotain kasveja kasvamaan :roll: Mulla on projekteja jo jonossa niin monta, että en kohta itekään pysy kärryillä enää [:I]
Noh. Jos sitä yrittäisi kehitellä huomenna tuolle 2m jotain, niin saisi ehkä pahimpia kutinoita käsistä taltutettua. Ehkä.
Laitat sitten taas heti kuvaa, että miltä näyttää! Ja vedensuosikki voisi hyvinkin sopia sinne metsikköön. :)
Voi ei mirauria, sun ei pitäis kyllä katsella noita tuommosia videoita!! :mrgreen: Mutta semmonen paludaario ois kyllä aikasta hieno! :)
Ja toi vanhojen akvojen mylläys tosiaan auttaa tohon pahimpaan.. Sitä tässä on itsekin lääkkeenä käytetty, sopivissa määrissä tietenkin! :D

Juu ja kuvia tulee kyllä varmasti illanmittaan, siltä ei voi tässä päikyssä välttyä sitten millään! [;)] :mrgreen:
kalaton1
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja kalaton1 »

Kivaa, muillakin menee pääsiäisen pyhät puljatessa akvaarioita :mrgreen:
Saatiin tänään hoitokoira ja siltä istumalta tehtiin parin tunnin lenkki, ihanasti on luontokin puhkeamassa kevääseen :D Toki matkanvarrella käännettiin jokainen potentiaalinen kivi ja otettiin sankoon...varuiksi, jos sisustus into nostaa päätään :roll:
Krooninen akvaariokuume vuodesta 2012
jennali
Senior Member
Senior Member

Väliaika kuvia! :D Ei kukaan sattuis tarvitsemaan kapeakeihonlehteä..?? :D
Liitteet
..Jääköhän tätä yhtään seuralaan..?? :O Illalla se selviää, kunhan kuvapäivitystä laitan tulemaan..! ;D
..Jääköhän tätä yhtään seuralaan..?? :O Illalla se selviää, kunhan kuvapäivitystä laitan tulemaan..! ;D
kapeakeihonlehteä.jpg (63.55 KiB) Katsottu 4963 kertaa
Siinä se on.. Kiviasetelma! :D Viimeistelin sen vielä altaassa irtokivillä ( sen ympäristöä siis.. ), ettei tulisi painoa niin kauheasti..
Siinä se on.. Kiviasetelma! :D Viimeistelin sen vielä altaassa irtokivillä ( sen ympäristöä siis.. ), ettei tulisi painoa niin kauheasti..
kivirakennelma.jpg (43.12 KiB) Katsottu 4963 kertaa
jennali
Senior Member
Senior Member

kalaton1 kirjoitti:Kivaa, muillakin menee pääsiäisen pyhät puljatessa akvaarioita :mrgreen:
Saatiin tänään hoitokoira ja siltä istumalta tehtiin parin tunnin lenkki, ihanasti on luontokin puhkeamassa kevääseen :D Toki matkanvarrella käännettiin jokainen potentiaalinen kivi ja otettiin sankoon...varuiksi, jos sisustus into nostaa päätään :roll:
Juu, sellainen ollut suunnitelmissa, että kunhan tulee useempi päivä vapaata niin....! :mrgreen:
On kyllä tosi ihanaa, kun kevät alkaa merkkejään näyttää ihan urakalla.. Täälläkin tullut kiviä tarkasteltua sitä mukaa kun lumi sulaa! :D ..Ja kyllä tuo sisustusinto aina jossain vaiheessa päätään nostaa, usko vaan..! [;)]
kalaton1
Senior Member
Senior Member

Varmasti, taitaa olla suhteessa lisääntyvään valon määrään :mrgreen:
raijaaa
Member
Member

Viesti Kirjoittaja raijaaa »

jennali kirjoitti:Väliaika kuvia! :D Ei kukaan sattuis tarvitsemaan kapeakeihonlehteä..?? :D
Minulle kyllä kelpais ! ilmottelehan mikä tilanne, voisin postiste ottaa jos se onnistuu :)
240 litrainen ikuisuusprojekti.
raijaaa
Member
Member

Niin ja ompas kiva kiviasetelma! Miullahan olis tuolla vielä silikoonia jäljellä taustaoperaatiosta ja noita kiuaskiviäkin mielin määrin, saa nähdä jos tässä käynkin puuhastelemaan [;)]
kalaton1
Senior Member
Senior Member

raijaaa kirjoitti:Niin ja ompas kiva kiviasetelma! Miullahan olis tuolla vielä silikoonia jäljellä taustaoperaatiosta ja noita kiuaskiviäkin mielin määrin, saa nähdä jos tässä käynkin puuhastelemaan [;)]
Hmm...samaa tässä pohdin, tyttö lähtee illasta mummilaan pääsiäiseksi ja mies on viikonlopun töissä. Jään kahdestaan koiruuden kanssa joten puuhastelu aikaa olis, tosin sitä lopputyötäkin kouluun pitäis.... :?
Ärsyttää liian pitkät deadlinet, ei silloin osaa olla tehokas, kiireessä olen parhaimmillani.
raijaaa
Member
Member

kalaton1 kirjoitti:
raijaaa kirjoitti:Niin ja ompas kiva kiviasetelma! Miullahan olis tuolla vielä silikoonia jäljellä taustaoperaatiosta ja noita kiuaskiviäkin mielin määrin, saa nähdä jos tässä käynkin puuhastelemaan [;)]
Hmm...samaa tässä pohdin, tyttö lähtee illasta mummilaan pääsiäiseksi ja mies on viikonlopun töissä. Jään kahdestaan koiruuden kanssa joten puuhastelu aikaa olis, tosin sitä lopputyötäkin kouluun pitäis.... :?
Ärsyttää liian pitkät deadlinet, ei silloin osaa olla tehokas, kiireessä olen parhaimmillani.

Heh joo.. kuulostaa tutulta :roll: Miullakin olis vaikka mitä kouluhommaa, mutta jotenkin ei nyt nappaa..
poimii
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja poimii »

Jooos sitä kapeakeihonlehteä jää yli niin kelpaa.. :)
jennali
Senior Member
Senior Member

kalaton1 kirjoitti:Varmasti, taitaa olla suhteessa lisääntyvään valon määrään :mrgreen:
Hehheh, se se juurikin aiheuttaa tälläistä tohinaa! :mrgreen:
jennali
Senior Member
Senior Member

raijaaa kirjoitti:
jennali kirjoitti:Väliaika kuvia! :D Ei kukaan sattuis tarvitsemaan kapeakeihonlehteä..?? :D
Minulle kyllä kelpais ! ilmottelehan mikä tilanne, voisin postiste ottaa jos se onnistuu :)
Mitenkähän tuo pääsiäinen nyt sotkee tuon postituksen sitten..? Voin tosiaan postitella, mutta epäilyttää, että säilyykö noi, kun eivät ole enää akvassa..? Ovat kylläkin vesissä, ei siis kuiviltaan loju..! :D
jennali
Senior Member
Senior Member

Kiitos! :) Suosittelen tätä puuhastelua, saa nimittäin just sellaisia asetelmia kuin haluaa! :)
jennali
Senior Member
Senior Member

kalaton1 kirjoitti:
No mäkin oon yksinään kotona kisun ja koiruuden kanssa.. Poika ja isäntä ovat yökylässä tuttavaperheen luona, joten ei tarvinnut kauaa miettiä, milloin aloitan lomalle suunnittelemani akvahommat! :mrgreen:

Niin ja onhan tässä vielä vapaata sille koulun lopputyöllekin! [;)]
jennali
Senior Member
Senior Member

poimii kirjoitti:Jooos sitä kapeakeihonlehteä jää yli niin kelpaa.. :)
Mäpäs ilmotan vaikka sulle, kunhan tuossa ensin mietiskellään tuon raijaaan kanssa tuota postitushommaa! :) Sitä on kyllä sen verran, että varmaan tuon vois jakaakin teidän kesken, jos se raijaaalle sopii..? :)
raijaaa
Member
Member

jennali kirjoitti:
poimii kirjoitti:Jooos sitä kapeakeihonlehteä jää yli niin kelpaa.. :)
Mäpäs ilmotan vaikka sulle, kunhan tuossa ensin mietiskellään tuon raijaaan kanssa tuota postitushommaa! :) Sitä on kyllä sen verran, että varmaan tuon vois jakaakin teidän kesken, jos se raijaaalle sopii..? :)
Kyllä se minulle sopii :) laittelen sinulle vaikka yksäriä vielä!
raijaaa
Member
Member

jennali kirjoitti:
Kiitos! :) Suosittelen tätä puuhastelua, saa nimittäin just sellaisia asetelmia kuin haluaa! :)
Niin ja tähänkin vielä että kyllähän minä ryhdyin sitten tuumasta toimeen ja tein muutaman kivikyhäelmän silikoonin avulla! toivottavasti pysyis kasassa, antaa nyt kuivua rauhassa.. hauskaa oli niitten kivien kanssa kopistella menemään :D
jennali
Senior Member
Senior Member

Nyt tulee sitten sitä kuvasaastetta ihan urakalla, joten jätän kirjoittelun nyt vähemmälle...

...Siis hypätään suoraan kuviin! :mrgreen:
Liitteet
Tässä kuvassa näyttää, etten ole saanut kapeakeiholehteä yhtään vähentymään! :D :P
Tässä kuvassa näyttää, etten ole saanut kapeakeiholehteä yhtään vähentymään! :D :P
seuralan nurmialue tallella!.jpg (131.25 KiB) Katsottu 4840 kertaa
..No tuli ainakin vähän väljemmäksi tuo nurmikko.. Se nimittäin oli tooooosi tuuhea! :D
..No tuli ainakin vähän väljemmäksi tuo nurmikko.. Se nimittäin oli tooooosi tuuhea! :D
pienentynyt nurmialue.jpg (137.78 KiB) Katsottu 4840 kertaa
Minipapukaijalehti kasvaa hitaasti, mutta varmasti! :)
Minipapukaijalehti kasvaa hitaasti, mutta varmasti! :)
mini papukaijalehti kasvaa.jpg (101.67 KiB) Katsottu 4840 kertaa
Nyt kivet ovat enemmän mieleeni, kuin ne entiset, liian pienet ja pyöreäsärmäiset! :) Vielä kun se mäntykaari vaan vettyisi tuolla sankossa, niin pääsisin sen sammaloimaan ja laittamaan tuohon keskellä olevan vänkyrän tilalle! :/
Nyt kivet ovat enemmän mieleeni, kuin ne entiset, liian pienet ja pyöreäsärmäiset! :) Vielä kun se mäntykaari vaan vettyisi tuolla sankossa, niin pääsisin sen sammaloimaan ja laittamaan tuohon keskellä olevan vänkyrän tilalle! :/
metsikössä nyt.jpg (178.26 KiB) Katsottu 4840 kertaa
Tähän tarvitaan lisää sammal(levä)palleroita!! :D
Tähän tarvitaan lisää sammal(levä)palleroita!! :D
pikkukannon kivien päivitystä...jpg (133.89 KiB) Katsottu 4840 kertaa
Tässä ne uuden melalehden pikku taimet yhdistettynä ja siirrettynä seuralasta metsikköön! :)
Tässä ne uuden melalehden pikku taimet yhdistettynä ja siirrettynä seuralasta metsikköön! :)
melalehti tropican pikku taimi.jpg (106.74 KiB) Katsottu 4840 kertaa
Kivikyhäelmään pitäisi tilailla sopivaa sammalta..
Kivikyhäelmään pitäisi tilailla sopivaa sammalta..
iso kanto edestä päin.jpg (157.31 KiB) Katsottu 4840 kertaa
Tuohon kiviasetelman huipulle tarvitsisin löytää vielä tuon reijän peittävän puikulan kiven! :)
Tuohon kiviasetelman huipulle tarvitsisin löytää vielä tuon reijän peittävän puikulan kiven! :)
seuralasta siirrettyä vanhempaa melalehteä ja luolaan johtava polku.jpg
seuralasta siirrettyä vanhempaa melalehteä ja luolaan johtava polku.jpg (128.25 KiB) Katsottu 4840 kertaa
Alfhan se ensimmäisenä varasi luolan itselleen! :D
Alfhan se ensimmäisenä varasi luolan itselleen! :D
luolan ensimmäinen asukas!.jpg (91.05 KiB) Katsottu 4840 kertaa
Piikkisilmät ovat muuttaneet nyt asumaan tuonne luolan edustan kivikkoon ja luolaan! :D Ennen oleilivat enemmän tuolla pikkukannon luona..
Piikkisilmät ovat muuttaneet nyt asumaan tuonne luolan edustan kivikkoon ja luolaan! :D Ennen oleilivat enemmän tuolla pikkukannon luona..
uusi kivikko ja kiviasetelma on piikkisten mieleen.jpg (94.38 KiB) Katsottu 4840 kertaa
Missä piikkisilmät luuraa..? :D
Missä piikkisilmät luuraa..? :D
piikkikset piilosilla.jpg (108.83 KiB) Katsottu 4840 kertaa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Akvaariopäiväkirjat ja projektit”