Ihana tuo lämpöjen nostaminen kämpässä.
Minä muistan pari vanhaa unta. Ekassa keskityin kypsyttämään akvaariotani (tein sitä hommaa irl juuri silloin) ja jossain vaiheessa tajusin, että mullahan on olemassa jo valmis akvaario, kaloineen kaikkineen, enkä siltä kypsytys- ja suunnitteluinnoltani ollut muistanut sitä hoitaa. Ai kauhea sitä huonoa omatuntoa ja pahaa mieltä kalojen puolesta siinä järkyttävän limaisessa ja likaisessa pikkupurkissa.

Hohtomiljoonakaloja siellä ainakin oli ja jotain kauniita oransseja kaloja myös. Kun huomasin sen altaan, olin ihan varma, että kalat olivat kuolleet likaiseen veteen ja nälkään, mutta ne sentään ihmeen kaupalla selvisivät. Mietin siinä kyllä tovin, onko minun fiksua sitä uutta akvaa edes kypsyttää kuntoon, kun en niitä aikaisempiakaan kaloja ollut älynnyt hoitaa. Kamala uni!
(OT: Mistä lie tuollainen morkkis välillä iskeekin... Kerrankin hyppäsin keskellä yötä sängystä, hirveällä hädällä, että herranen aika, en ole todella pitkään aikaan antanut koiralleni vettä! Totta se kyllä olikin, mutta kun ajatus alkoi juosta matkalla keittiöön, tajusin, että ei minulla ole kyllä koiraakaan ollut enää vuosikausiin. Että ei ihme, ettei ollut tullut vesikuppia täyteltyä siinä lähiaikoina.)
Yhdessä unessa keksin tosi hyvän tavan siivota akvaario, lappoamatta yhtään. Nappasin muitta mutkitta sen täyden 170-litraisen syliini ja käänsin sen ylösalaisin, vesineen, kaloineen kaikkineen. Kaikki pysyi akvaariossa paikoillaan, vesikin, ja kalat uivat siellä ihan tyytyväisinä. Ainoastaan pohjaan vajonnut moska lähti liikkeelle, ja kun kannattelin allasta nurinpäin hetkisen, kaikki lika valui alas, eli veden pintaan. Sitten laskin akvan takaisin paikoilleen ja keräsin lian jollain astialla pois siitä pintavedestä. Tadaa, puhdasta tosi helposti!