![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Kiitos. Tippui kivi sydämeltä, nimittäin olen ollut tosi huolissani kun testit näyttävät melkein mitä sattuu. Mutta hyvin näyttävät ainakin nuo lähes 0 arvot, koska minullahan on porakaivovedestä vesilaitoiksen ottamat testit ja tein samat tippatesteillä ja näyttivät lähes täysin samaa. Mutta heti jos alkaa arvoja olla, näyttää siltä että tippatestin lopullisen värin valmistuminen kertoo enemmän kuin itse väri. Esim jos on nitriittiä aivan kamalasti, väri menee heittämällä syvään pinkkiin, jos on nitriittiä vähemmän, se väri on pitkään keltainen ja vasta 3 min kuluttua menee pinkkiin. Jos ei muuta, on ollut jännää lotrata.
Kysymys esim. Visumies: jatkanko veden vaihtoja vielä? Tai kuka vaan. En tee nyt mitään huoltotoimenpiteitä ennen kuin saan vastauksen. Jotakin oppinut kantapään kautta.
-----------------------------------------------
28.6 typeryksen

Yöllä häly. Olin jättänyt digimittarin anturin akvaan varmuuden vuoksi. Häly oli asetettu alle 20. Lämpötila akvassa vain 19,9. Ensiapuna poistin karahkan (se on väärässä paikassa, pitää laittaa pohjalle), vähensin hapetusta ja lisäsin hieman lämmintä vettä, sain 20,9 lämpötilaan, hapetus takaisin. Eli kun Fluvalissa ei ole lämmitintä, ei saa estää valon avulla tapahtuvaa lämmitystä. Mullahan oli uusi karahka siinä valo edessä ja yövalo (sininen valo) ei sitten päässyt riittävästi lämmittämään. Potkaisen itseäni päähän.
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Nitriitti jossakin 0,2 - 0,4 välillä.
-----------------------------------------------