Runsauden pula...
Valvoja: Moderaattorit
Runsauden pula...
Voi tätä elämää... Eli rupesin väsäämää tankkia itselle todella pitkän harkinnan jälkeen.
No nyt sitten tulikin tenkkapoo... Kalojahan on vaikka kuinka ja paljon...
Pikku vinkkiä voisi joku heittää. Altaan koko tulee olemaan tuo 120x60x60 - taustat. Eli karkeat 430l
Mä jotenkin olen tykästynyt noihin Kardinaalitetroihin ja sitten Taistelukalakin kiinnostaisi ja sitte???
Jotenkin tuntuisi, että olis kivempi monta pientä kalaa, kuin pari isoa.
No nyt sitten tulikin tenkkapoo... Kalojahan on vaikka kuinka ja paljon...
Pikku vinkkiä voisi joku heittää. Altaan koko tulee olemaan tuo 120x60x60 - taustat. Eli karkeat 430l
Mä jotenkin olen tykästynyt noihin Kardinaalitetroihin ja sitten Taistelukalakin kiinnostaisi ja sitte???
Jotenkin tuntuisi, että olis kivempi monta pientä kalaa, kuin pari isoa.
-
- Member
- Sukupuoli: Nainen
Re: Runsauden pula...
Itse olen huomannut että pienet parvikalat näyttävän hienolta isommissa parvissa varsinki kun kontrastina akvaariossa on joku isompi kokoinen kala(parvi).
Kardinaalitetrat ja taistot sopii hyvin samaan altaaseen
Taistoja voi hyvin ottaa tuon kokoiseen ihan haaremin ja kardinaaleja vaikka sellaisen 50 kalan ison ja näyttävän parven. Se silti tuli mieleen, että jos ne taistot hommaat, niin niiden kanssa sopivia yhtään isompia kaloja on hankalampaa löytää, esim. ahvenet ja muut hyvin reviiritietoiset kalat voi sulkea heti pois. Itse ottaisin taistojen tilalle vaikkapa näyttäviä sini- tai helmirihmoja. Pohjalle jotakin monnisia ja kun edelleen pysytään lämpimän veden kaloissa niin pari-kolmekin partista (samaa sukupuolta) sopis kans pohjalle, ne kun kestävät mainiosti hyvin monenlaisia olosuhteita.

-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Voit tosiaankin ottaa tosi monenlaista kalaa. Kardinaalitetroille sopisi jokin toinen tetralaji kontrastiksi, vaikkapa mustaneontetra tai kerritetra. Taistelukajoja voit ottaa naarasparven ja koiraan. Pohjalle monnisia, esimerkiksi parvi helmi- tai vihermonnisia olisi tosi näyttävä.
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
-
- Senior Member
Koiras betta ja kolmisen naarasta. (Naaraat osaavat olla erinomaisen häijyjä toisiaan kohtaan). Edelläminittujen lisäksi esim. kiilakylki ja piikkisilmät ovat sopiva vaihtoehtoja.JukkaV kirjoitti:Voit tosiaankin ottaa tosi monenlaista kalaa. Kardinaalitetroille sopisi jokin toinen tetralaji kontrastiksi, vaikkapa mustaneontetra tai kerritetra. Taistelukajoja voit ottaa naarasparven ja koiraan. Pohjalle monnisia, esimerkiksi parvi helmi- tai vihermonnisia olisi tosi näyttävä.
Ahvenia ja monneja.
Kiitoksia vaihtoehdoista, oli monta sellaista mistä en ole kuullutkaan.
Ja kyllä noista jokunen menee vakavaan harkintaan.
Itse törmäsin tämmöiseen kalaan , kuin viisiraitabarbi, minusta oikeinkin hauskan näköinen ja wikin mukaan rauhallinen. Ilmeisesti taistojen kanssa tulisi toimeen?
No sitten tietysti haluaisin oikean levärohmun tuonne. Leväbarbeista tulee kuulemma laiskoja vanhemmiten.
Niin ja sietääkö tuon kokoinen pohja esim. kahta eri pohjakalaa, eli piikkisilmiä sekä monnisia?
Ja kyllä noista jokunen menee vakavaan harkintaan.
Itse törmäsin tämmöiseen kalaan , kuin viisiraitabarbi, minusta oikeinkin hauskan näköinen ja wikin mukaan rauhallinen. Ilmeisesti taistojen kanssa tulisi toimeen?
No sitten tietysti haluaisin oikean levärohmun tuonne. Leväbarbeista tulee kuulemma laiskoja vanhemmiten.
Niin ja sietääkö tuon kokoinen pohja esim. kahta eri pohjakalaa, eli piikkisilmiä sekä monnisia?
Juu elikkä, vaikka tämä ei ihan just nyt heti eikä just olekaan ajankohtainen, niin kiva on jo valmiiksi katsoa tulevat asukkaat.
Näihin olen nyt päätynyt, jos joku vielä viitsisi varmistaa, että on nyt suunnilleen käypäset keskenään ja tila riittää näille, kiitos
-Eli parvi kardinaalitetroja 30-50kpl
-Taistelukala 1uros ja 2-3 naarasta
-Täpläpartamonni
-Helmipartamonni
-Piikkisilmä 10-jotain?
-Viisiraitabarbi, näitä sitten jokunen.
Näihin olen nyt päätynyt, jos joku vielä viitsisi varmistaa, että on nyt suunnilleen käypäset keskenään ja tila riittää näille, kiitos

-Eli parvi kardinaalitetroja 30-50kpl
-Taistelukala 1uros ja 2-3 naarasta
-Täpläpartamonni
-Helmipartamonni
-Piikkisilmä 10-jotain?
-Viisiraitabarbi, näitä sitten jokunen.
Visiraitabarbit on ihania, ja niitä mahtuu ihan jonkinmoinen parvi. Niillä vaa saattaa olla taipumusta näykkiä taiston eviä, joten pienellä varauksella...
-
- Senior Member
Tällä kertaa postitan yhteensopivuudesta linkin ja lyhyen toteamuksen ettei noita useammallakaan foorumilla tai kala-aiheisella asiantuntijasivustolla suositella samaan pienimpien tetrojen sen paremmin kuin taistelukalojenkaan kanssa. http://bettatrading.com.au/Five-Banded- ... -Sheet.phpkerttu kirjoitti:Visiraitabarbit on ihania, ja niitä mahtuu ihan jonkinmoinen parvi. Niillä vaa saattaa olla taipumusta näykkiä taiston eviä, joten pienellä varauksella...
Yleiseti ottaen tiikeribarbi on näykkijöistä pahin ja sen kanssa saman sukuisten kalojen kanssa kannattaa välttää sekä liehuvaeväisiä kaloja, että rihmakaloja.
Ahvenia ja monneja.
Toihan oli jotain ukomaankieltä, mä tollasesta mitään ymmärrä
Mutta joo, en ehkä sitten kumminkaan uskalla ottaa tuota riskiä.
Täytyy varmaan etsiä joku toinen laji tuon viisiraidan tilalle

-
- Senior Member
fopa kirjoitti:Toihan oli jotain ukomaankieltä, mä tollasesta mitään ymmärrä![]()

Ahvenia ja monneja.