Kestääkö Ikea-lipasto akvaarion painon?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
Kestääkö Ikea-lipasto akvaarion painon?
Hei
Osaako kukaan sanoa, että kestääkö lastulevystä valmistettu lipasto (leveys 80 cm, syvyys 39 cm) 54 litraisen akvaarion painon? Ikeasta arvelivat, että kestää, mutta eivät olleet varmoja.
Osaako kukaan sanoa, että kestääkö lastulevystä valmistettu lipasto (leveys 80 cm, syvyys 39 cm) 54 litraisen akvaarion painon? Ikeasta arvelivat, että kestää, mutta eivät olleet varmoja.
-
- Member
- Akvaarioseurat: Ihan oma pikku akvaseura
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Re: Kestääkö Ikea-lipasto akvaarion painon?
No itse laittaisin vahvistukseksi jonkin levyn ja suojaisin kosteudelta mm. vahakankaalla.
600 litran maljakko + 3 seropikoiraa + 2 sisäkissaa + Pirun äkänen papukaija (Siniota-amatson) + aviomies
Uusin pätkä http://www.youtube.com/watch?v=6KdAQkcJ ... e=youtu.be
Uusin pätkä http://www.youtube.com/watch?v=6KdAQkcJ ... e=youtu.be
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Kalasoppa
- Sukupuoli: Mies
Ihan mahdottomuus sanoa mitään kun ei tiedä millainen lipasto on kyseessä. Varmista että lipasto on edes lastulevyä. Ikeassa on paljon pahvista tehtyjä huonekaluja ja niitä ei kannata akvaarion alle laittaa. Päältäpäin nättejä kaappeja, lipastoja, hyllyjä, pöytiä mutta sisältä pahvia/paperia.
Kirjoituksistani ei pidä loukkaantua.
-
- Advanced Member
Itse en laittaisi itse. Pidin ite 30 litraisen nanon Malm lipaston päälle ja se taittu keskeltä melko pahasti.
-
- Starting Member
Kiitos vastauksista! 

-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Kalasoppa
Haluaisitko kertoa mikä Ikean lipasto on kyseessä?
Kirjoituksistani ei pidä loukkaantua.
-
- Junior Member
Kun itse mietin samaa asiaa( ikean hyllyn kestävyys) sain neuvoksi että istu itse hyllyn päälle painojen kanssa tai painavampi ihminen testaajaksi , jos hylly ei taipuile, niin se kestää akvaarion painon. Minulla on ikean kallax hyllykön päällä 98l akvaario, ja hemnes yöpöydän päällä 50l allas, ei ongelmaa. Veden vaihdossa aina kasa pyyhkeitä varalla . Mutta jokainen päättää itse ja aika ohutta lastulevyä nämä valmiit akvaariohyllyt/kaapitkin on. Esim. juwelin kaapit.
Kaikki Ikean huonekalut eivät ole edes vaneria, vaan niissä on sisällä paperia "mehiläiskenno"-rakenteena. Tuolla linkin videolla näytetään, kuinka esim. Lack-pöytä valmistuu. Kannattaa tarkistaa, ettei lipastossa ole ainakaan tuollaista "kennolevyä." Kennolevy tuskin kestää sentään akvaariota. http://channel.nationalgeographic.com/u ... struction/
-
- Junior Member
Meillä oli 95 litrainen Ikean lipaston päällä, ja ylin ja alin laatikko eivät auenneet (jäivät keskeltä jumiin) akvan painon alla, päälle laitoi 7cm paksuisen puulevyn niin johan ongelma selvisi! En suosittelisi suoraan laittamaan ja alle kannattaa laittaa tosiaan joku (itse leikkelin vanhasta makuualustasta) alustan pehmentämään ja jakamaan painoa.
40l kolmen taistonaaraan valtakunta ja 95l työn alla
Instagram: aqua.rium
Instagram: aqua.rium