Suunnittelen 250 litraisen akvaarioni muuttamista suolaiseksi niin mikä olisi hyvä hinta näille:
Kuparitetra 20kpl
Kuparimonninen 7 kpl
Maatiasmonni 2kpl
Palettikala 2kpl
Monia kasveja esim.
Papukaijanlehti
Vesirutto
Konnanlehti
Rikkoutunut pallopartalevä
Ajattelin että myisin kasvini yhteensä jollekkin aloittelijalle.
Minulla on myös vaaleita puun juuria ja isohko tumma puun palanen.
Ja kaksi suodatinta joiden nimeä en nyt muista.
Millä hinnalla minun kannattaisi myydä akvaarioni sisällön?
Valvoja: Moderaattorit
Re: Millä hinnalla minun kannattaisi myydä akvaarioni sisäll
Suosin kierrätystä. Kun olen halunnut päästä eroon tavallisista kaloista, sellaisista kuin sinulla on, olen ollut tyytyväinen kunhan olen löytänyt niille "hyvän kodin", jolloin minun ei ole tarvinnut lopettaa niitä. Kasvit olen heittänyt pois, koska minulla ei ole ollut tarmoa kysellä, ottaisiko joku niitä edes ilmaiseksi. Myymiseen kuluu ainakin minun mielestäni turhan paljon aikaa ja voimia.
Mika Karjalainen
Olet oikeassa. Myyminen vie aikaa mutta itselläni ei ole hirveän kiirettä joten ajattelin myydä kasvit kokonaisuutena vaikka kympillä ja kalat noin puolet alkuperäisestä hinnasta. Ja sitten antelen kaikkia ruokia ja tarvikkeita kaupan päälle niin eiköhän ostaja löydy.Fogas kirjoitti:Suosin kierrätystä. Kun olen halunnut päästä eroon tavallisista kaloista, sellaisista kuin sinulla on, olen ollut tyytyväinen kunhan olen löytänyt niille "hyvän kodin", jolloin minun ei ole tarvinnut lopettaa niitä. Kasvit olen heittänyt pois, koska minulla ei ole ollut tarmoa kysellä, ottaisiko joku niitä edes ilmaiseksi. Myymiseen kuluu ainakin minun mielestäni turhan paljon aikaa ja voimia.
-
Koomikko
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: Kalasoppa
- Sukupuoli: Mies
Joskus yritin myydä kasveja mutta ei ne menneet kaupaksi. Nyt heitän kasveja kompostiin viikottain. Joten ei kasveille isoa hintaa pysty laittamaan. Sama kalojen kanssa. Ei kaloja saa menemään vaikka antaisi ilmaiseksi. Ei kalat kelpaa kauppaan eikä yksityisille. Tärkeämpää kuin raha on löytää kaloille hyvä uusi koti. Anna ilmaiseksi jos joku huolii tai jos kahvi maistuu niin vaihda kahvipakettiin.
Kirjoituksistani ei pidä loukkaantua.
-
tiiasu
- Junior Member

- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
Tarkoittaako maatiaismonni partamonnia? Eipä niillä nyt hirveästi pääse rikastumaan. Itse myisin melkolailla euron kappale kaikki tai esim.
tetraparven kaikki hyvään kotiin 10-15e
kuparimonniset 2e/kpl tai kaikki hyvään kotiin kympillä
partamonnit 1e/kpl tai lahjoitus hyvään kotiin
palettikalat 2e/kpl tai lahjoitus hyvään kotiin. Ehkä 5-10e molemmat, jos ovat pariskunta.
Kuparitetroista en tiedä, en tunne kalaa, mutta ainakin kaikki muut kalasi ovat sellaisia melko helposti lisääntyviä, joista on paljon tarjontaa muutenkin ja kaupassakin hintaa vitosen luokkaa. Kasvit, tietenkin määrästä riippuen vaikka isona 5-10e pakettina. Tai vähän pienempinä 5e paketteina, jos kasveja on tosi paljon.
Juurakot kannattaa laittaa kuvineen myyntiin vaikka puolella alkuperäisestä hinnasta. Suodattimien ja muiden romppeiden hinta riippu ihan merkistä, mallista, kunnosta ja iästä. Jos hyväkuntoisia, ei kovin vanhoja ja jotain laadukasta merkkiä, niin vaikka puolella alkuperäisestä hinnasta.
tetraparven kaikki hyvään kotiin 10-15e
kuparimonniset 2e/kpl tai kaikki hyvään kotiin kympillä
partamonnit 1e/kpl tai lahjoitus hyvään kotiin
palettikalat 2e/kpl tai lahjoitus hyvään kotiin. Ehkä 5-10e molemmat, jos ovat pariskunta.
Kuparitetroista en tiedä, en tunne kalaa, mutta ainakin kaikki muut kalasi ovat sellaisia melko helposti lisääntyviä, joista on paljon tarjontaa muutenkin ja kaupassakin hintaa vitosen luokkaa. Kasvit, tietenkin määrästä riippuen vaikka isona 5-10e pakettina. Tai vähän pienempinä 5e paketteina, jos kasveja on tosi paljon.
Juurakot kannattaa laittaa kuvineen myyntiin vaikka puolella alkuperäisestä hinnasta. Suodattimien ja muiden romppeiden hinta riippu ihan merkistä, mallista, kunnosta ja iästä. Jos hyväkuntoisia, ei kovin vanhoja ja jotain laadukasta merkkiä, niin vaikka puolella alkuperäisestä hinnasta.