Jäikö päiväkirjan pitäminen kenties joltain... Saatika A-W:n muu seuraaminen...
Melkein 2kk edellisestä viestistä nähtävästi. Toukokuu oli kyllä pirun kiireistä, ei siinä muuta selitystä oikein ole ja sen jälkeen meni vähän kuviot uusiksi kun varsa kävi pokaamassa 1.palkinnon näyttelystä hyvin arvosteluin(lupaavaksi kehuttiin ja askellajien tasaisuutta myös). Kasvattaja/omistajalta meni pasmat vähän sekaisin siinä vaiheessa.

Sen päivän jälkeen tulikin sitten juostua taas miljoonat pääsykokeet ja nyt enää jännätään tuloksia(mahiksia ehkä kahteen 5:stä...).
Akva elellyt hiljaiseloa, perus ruokintaa ja vedenvaihdot suunnilleen ajallaan. Sisustus tosiaan vähän meni uusiksi, niin kuin viimeisessä viestissäni taisin vähän sanoa. Levää on edelleen, mutta sitä ei pukkaa samaa tahtia enää ja tupsulevää varsinkin tulee minun mielestä vähän hitaammin. Lannoitus edelleen suht niukkaa, kaliumia olen lisäillyt vähän ja carbo ehkä kerta viikkoon. Nyt kokeilen mitä tuo purkki sanoo jos lisään lannoitetta kahdesti viikossa pienen erän(eli siis päivä vedenvaihdon jälkeen ja sitten puolessa välissä ennen seuraavaa vaihtoa).
Kasveista vesitähdikit rehottaa ihan jees... Miekat on kivan tuuheita, mutta semmoisia pikku puskia... Anubias taisi tykätä kellumisesta ja on levätön. Tripartitan suhteen luovutin, jos sitä joku pätkä on jossain ja se kasvaa niin kiva(ei kyllä siis kasva), muuta en sille oikein voinut. Papukaijalehden kanssa luovutin myös, se ei oikein tykännyt siirrosta ja teki tosi tosi huonosti juuria... Ruso on samanlainen kuin ennen. Vedensuosikki kituu ihan totaallisesti, en siis tajua mikä sitä vaivaa kun muut 'helpot' kuitenkin menestyy ihan ok. Karvalehti voi myös suhteellisen paksusti, se vaan pitäisi saada kiinni johonkin ettei kaikki ruoka aina kulkeutuisi sen sekaan.
Kaloista jouduin yhden tetran lopettamaan, kun se alkoi uida ihan kummasti(perus ei pysy pystyssä, ei tajua suuntaa eikä oikein hallitse uinti syvyyttään) ja muutenkin vähän rispaantuneet evät. Tuota samaista yksilö olen katsellut jo pitkään, kun se ei minusta ollut ihan normaalisti kehittynyt ja tosi sintti muutenkin. Kerran aikaisemmin se jo ui huonosti, mutta silloin vältti haavin kun tokeni kun yritin sitä haavia ja katosi parven sekaan. Ja 30 tetran joukosta on tooosi helppo saada se tietty yksi kiinni.

Muut kalat voi oikein hyvin. Otot hengaa nykyään aika paljon porukassa ja ne on ottaneet vasemman laidan/takanurkan hengailu paikakseen. Monnistrio mennä pupeltaa kuten ennen, en ole vaan vieläkään päättänyt luovunko niistä ja otan apistoja parin, vaiko hankinko lisää monnisia. Myönnettäköön etten ole asiaa erikoisemmin ajatellutkaan.
Tekniikka pelittää oikein mukavasti.

Olen niin iloinen että vaihdoin PickUpin patruunan, se ei likaannu enää yhtään niin nopeasti ja puhdistuukin nätimmin.
Että semmoista tänne.

Katastrofialtis 128l sekasoppa, minkä lisäksi 3 islantilaista kavioeläintä... Sinne ne rahat sitten menikin. :P