VesiEläin kirjoitti:nepis76 kirjoitti:250 litraisen malawaarion keskituki petti ja tietysti just lauantai-iltana.

Saako udella mikä merkki? Meillä teki Giant-allas saman taannoin.
http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... *#p6804263" onclick="window.open(this.href);return false;
Meillä myös giantin 317l keskituki alkoi pettämään pari kuukautta sitten. Huomasin lasien "pullistuneen" 2-3mm ja keskituen ruuvit olivat täysin ruostuneet ja olivat hapertaneet akvaarion alumiinilistaakin jossa tuki oli kiinni (listaa irrottaessa toinen puoli lähti lopullisesti irti hieman nyppäisemällä,eli oli vaan ajan kysymys koska pettää kokonaan).
Ei muuta kun akvaario puolilleen ja rautakauppaan. Aika kauan sain etsiskellä että löysin sopivan alumiinilistan, pitihän sitäkin toki rautasahalla lyhentää. Minun piti tyhjentää akvaario kokonaan,jotta sain "pullistuman" nolliin. Alumiinilista on n.3-4mm paksu ja 6cm leveä ja molempiin päihin laitoimme 2 reiät ja niihin hapon kestävät pultit ja mutterit. Uusien reikien paikat saimme mitattua siten, että teimme reiät ensin akvaarion kehyslistaan ja niiden reikien läpi merkit/"aloitusreiät" tukilistaan. Kyllä tuli niin jykevä keskituki ettei varmasti tuon akvaarion elinikänä petä

! Hieman mietin asentaessa tuota listan leveyttä (6cm), että pimentääkö se altaan keskiosaa liikaa. Ei häiritsevästi pimennä, mutta jos olisin löytänyt 4-5cm listan, olisi se kaiketi ollut parempi. Noh,tämä nyt ainakin kestää..
Niin ja soitin tuossa rumban keskellä akvaarion valmistajalle Kuopioon. Setä joka puhelimeen vastasi oli todella välinpitämätön asian suhteen, vaikka soitin lähinnä kysyäkseni jos olisin voinut tilata uuden keskituen häneltä. En siis missään vaiheessa antanut ymmärtää että vaatisin jotain korvausta tms. sillä akvaario on käytettynä ostettu jne. Tämä mies (joka ymmärtääkseni giant-akvoja valmistaa) ei siis ottanut asiaa kovin vakavasti,eikä suostunut minulle uutta keskitukea lähettämään. Olin kuulemma ensimmäinen joka moisesta soittaa. Hassua sinällään, kun olen lukenut täältä useampia vastaavia tapauksia giantin kohdalla..
No mutta tsemppiä sinne korjausprojekteihin! Yhden kokonaisen päivän ja paljon aherrusta vaatii, mutta kyllä sitten on huomattavasti helpompi nukkua yönsä!