Akvaarion muutto 10 päivässä kauppauuteen tankkiin
Valvoja: Moderaattorit
Akvaarion muutto 10 päivässä kauppauuteen tankkiin
Hei vain. Tulen täältä avuttomana kyselemään apua seuraavaan.
Kuun vaihteessa on tuleva muutto, jossa viskaan vanhan akvaarion mäkeen. Tankki on saanut sisäänsä niin monta levälajia etten tiennyt sen olevan edes mahdollista, ja tiukimmat ovat muuttaneet asumaan röpöliäisten silikonien rakoihin, joten vanha tankki saa lähteä kaatopaikalle muuton jälkeen. Uusi tankki on jo ostettu ja odottaa hakua eläinkaupasta.
Ongelma on nyt se etten haluaisi kantaa vanhasta tankista mukanani mitään muuta kuin kalat uuteen, koska levää on jokaisessa pinnassa ja niin sitkeänä ettei sitä kannata alkaa putsailemaan kun se tulee heti takaisin kuitenkin. (leväongelmien kanssa taisteltu puoli vuotta, ja kun yhdestä pääsee eroon niin toinen iskee). Uusi tankki pääsee asuntoon heti kun saadaan avaimet, ja meillä on välissä kymmenisen päivää aikaa siirtää tavarat ennen kun oman asunnon pitää olla tyhjä.
Mikä on paras tapa suorittaa muutto? En haluaisi alkaa taas taistelemaan noiden levien kanssa, joten vanhasta altaasta ei oikein ymppiä saa. Vai?
Kuun vaihteessa on tuleva muutto, jossa viskaan vanhan akvaarion mäkeen. Tankki on saanut sisäänsä niin monta levälajia etten tiennyt sen olevan edes mahdollista, ja tiukimmat ovat muuttaneet asumaan röpöliäisten silikonien rakoihin, joten vanha tankki saa lähteä kaatopaikalle muuton jälkeen. Uusi tankki on jo ostettu ja odottaa hakua eläinkaupasta.
Ongelma on nyt se etten haluaisi kantaa vanhasta tankista mukanani mitään muuta kuin kalat uuteen, koska levää on jokaisessa pinnassa ja niin sitkeänä ettei sitä kannata alkaa putsailemaan kun se tulee heti takaisin kuitenkin. (leväongelmien kanssa taisteltu puoli vuotta, ja kun yhdestä pääsee eroon niin toinen iskee). Uusi tankki pääsee asuntoon heti kun saadaan avaimet, ja meillä on välissä kymmenisen päivää aikaa siirtää tavarat ennen kun oman asunnon pitää olla tyhjä.
Mikä on paras tapa suorittaa muutto? En haluaisi alkaa taas taistelemaan noiden levien kanssa, joten vanhasta altaasta ei oikein ymppiä saa. Vai?
"Aurum Potestas Est" - Artemis Fowl
Re: Akvaarion muutto 10 päivässä kauppauuteen tankkiin
http://www.akvaarioon.fi/epages/akvaari ... ypsytys%22
Laita kaikki hiekat ja muut uutta, sitten lorauta bakteerivalmiste, ja ruoki akvaariota. 10 päivän päästä siirrä kalat.
Laita kaikki hiekat ja muut uutta, sitten lorauta bakteerivalmiste, ja ruoki akvaariota. 10 päivän päästä siirrä kalat.
Tällä hetkellä enemmän kasveja kuin kaloja.
Oon kuullu ettei noista bakteerivalmisteista olisi juuri hyötyä. Olenko kuullut vääriä asioita?
Itse käytin "uuteen" akvaan (käytettynä ostin, mutta pesin huolella ja lähes kaikki muu uutta tai kuivillaan ollutta) JBL Denitrolia ja sinne voi ekoja kaloja tuoda jo periaatteessa seuraavana päivänä, joidenkin ohjeiden mukaan parin päivän päästä. Näin voisit tuoda jopa "pikkuhiljaa" kalat, kun sulla on 10 päivää aikaa. Ei tartte kaikkia rumpsauttaa yhdellä kertaa. 
Edit: ja jos on uusi suodatin, osta Filter Startia

Edit: ja jos on uusi suodatin, osta Filter Startia
Prodibio start up:it (Saa akvaarioon.fi:stä) akvaarioon ja akvaario on noin neljässä tunnissa valmis kaloille.Tosin kaikkia kaloja ei kannata heti laittaa.
Nokun nää on nyt kaikki niitä aineita mistä olen kuullut etteivät toimi, ja nostavat nitriittipiikin silti. 

Oon itse käynnistellyt pari pyttyä tuolla Prodibion StartUpilla ja en oo kyllä saanut nitriittejä nousemaan kummallakaan kertaa mitattaviin määriin. Kalat olen tuonut altaisiin pienissä erissä, kuten valmisteessa ohjeistetaan.
Uskaltaisinkohan luottaa sitten sellaisiin? Riittääkö nitriitin seuraamiseen liuskatesti vai pitääkö ostaa tippatesti? En kyllä viime kerralla saanut sellaista toimimaan millään... Kaloja ei tuossa edellisessäkään ole montaa, kymmenen parvi mustaneontetroja ja viitisen monnista, plus partamonnin poikanen ja taistotyttö. Mustaneontetrat saa mennä ensin, ne on uhrattavimmat... 

Mites nuo start-up-kapselit, kannattaako alkaa netin kautta tilaamaan vai onko turvallisempi hakea kaupasta? Etteivät hajoa matkalla tai kuumu/palellu..
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: -
- Sukupuoli: Nainen
Ääni täältäkin prodibiolle; toimii. Älä yliruoki ja mä oon viikon kohdalla laittanut varuiksi toiset ampullit vielä. Ei nitriittiongelmia ollut sen kanssa. Seran Nitrivec, en suosittele. Ihan turha, sillä sain nitriittipiikin altaaseen. Denitrol ja Seachem Prime toimii ensiapuna jos sattuis se piikki iskemään
Then the truth it hit me, got me off my knees. It's my life I'm living, I'll live it as I please. /Twisted Sister
-
- Starting Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
Täällä myös ääni Prodibiolle!
Ne kapselit ovat sen verta tukevasti istumassa pakkauksessaan, ettei ne helpolla mene rikki (ellei posti päätä täysin laittaa pakettia murskaksi). Lämpöihin en ole perehtynyt, mutta jos tähän "Do not store this product in extreme temperatures. Ideal temperature range is from 40 degrees F to 100 degrees F." on vähääkään luottaminen, niin ei ainakaan näillä keleillä vissiin miksikään mene.Azuca kirjoitti:Mites nuo start-up-kapselit, kannattaako alkaa netin kautta tilaamaan vai onko turvallisempi hakea kaupasta? Etteivät hajoa matkalla tai kuumu/palellu..
There are only 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.