Hups

Yritin kyllä pitää KattiKalan viisaat sanat mielessä mutta en saanut jarrutettua itseäni. Nyt kyllä odotan ennen kun hommaan seuraavat... Ymmärrän kyllä että kannattaa edetä hitaasti.
Vaihdoin noin 30l vedestä. Laitoin vedenparannusaineen, kasviravinteen ja bioampullin. Aamulla testasin veden. Pikkasen jännitti kun ajattelin että meninkö möhlimään kun lisäsin altaaseen noin monta kalaa lyhyessä ajassa. Pääsi oikein syvä helpotuksen huokaus kun aika kului umpeen: Nitriitti 0, Nitraatti 12.5 -nyt se vastasi sitä ensimmäistä oranssia eli oli hieman noussut. Vedenparannusaineeksi hankin JBL Biotopolin kun sitä ja yhtä toista merkkiä oli tarjolla. Ostin samalla suodattimeen lisää niitä kertakäyttöisiä valkoisia suodattimia mutta päätin etten kuitenkaan vaihda niitä viikottain vaan tässä alussa kerran parissa viikossa. Kuinka usein nuo suodattimen osat pitäisi puhdistaa? Muistelen että viimeksi kun olin tankki huuhtelin niitä joskus vedenvaihdon yhteydessä siinä vanhassa vedessä.
Vielä pitää ostaa kasviravinnetta. Unohdin sen ihan kokonaan.
Pitää muuten laittaa peukku pystyyn lähikaupalle. Siellä oli tankit siivottu ja sain erinomaista asiakaspalvelua. Myyjä tiesi paljon ja jaksoi vastata mun kysymyksiin ja veivaukseen edes takas kun valitsin taistoa. Sinne oli just edeltävänä päivänä saapunut uusi lasti joten oli varaa valita. Taviksiahan ne kaikki oli mutta mä tykästyin tämän pojun väriin. Ajattelin että sitten kun on vähän enemmän kokemusta ja innostus jatkuu voin hankkia jonkun todella hienon. Mutta joo, lähtiessä jäi sellainen kiva fiilis kaupasta, nyt sinne voi taas kantaa eurot hyvillä mielin. On se veikeää miten hyvä tai huono asiakaspalvelu saa aikaan niin paljon.
Taiston nimi on Äiti. Sen takia kun sillä on mekko niin kuin äidillä. Yritin selittää että taisto on poika mutta ei, kuulemma sen nimi on Äiti. Meillä asuu siis taistopoika jonka nimi on Äiti ja jolla on mekko.